ΥΠΟΒΟΛΕΙΟ

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οχι, μου λέει επώνυμος συγγραφέας, φαν της στήλης. Οχι «Δον Βουλγαράκης» και «Σάντσο Πάντσα» ο Ζαχόπουλος στο υπουργείο Πολιτισμού, που γράφεις.

Εκείνος θεωρεί ότι το παίζουν ο θεός Διόνυσος κι ο δούλος του Ξανθίας, στους «Βατράχους» του Αριστοφάνη. Οπου, κατεβαίνοντας στον Αδη, όταν τα βρίσκει σκούρα ο θεός, δίνει τη λεοντή στο δούλο για να περνιέται εκείνος ως θεός και να τραβάει το ζόρι, κι όπου τον συμφέρει την παίρνει πίσω. Να περιμένουμε λίγο, αγαπητέ. Η παράσταση έχει αρχίσει· θα δείξει τι έργο παίζεται. Αλλά είναι να μη μιλάς για Δον Βουλγαράκη, όταν δονκιχωτικώς ανακοινώνει, με τον Σάντσο Πάντσα δίπλα του, αυτά για Συμβούλια Πολιτισμού, Κεντρικά Συμβούλια Μνημείων, Εθνικά Κέντρα Θεάτρου και Χορού και άλλα «οραματικά», τη στιγμή που, ως άλλος πλάνης και άφραγκος ιππότης, δεν δίνει ή δεν έχει να δώσει δεκαράκι τσακιστό στους μήνες απλήρωτους μουσικούς της Ορχήστρας Χρωμάτων ή σε άλλους ομοίως χειμαζόμενους πολιτιστικούς φορείς; Μεγάλη συγκίνηση οι βραδιές Αφγανών, Πακιστανών κ.ά. μουσικών που οργάνωσε το Φεστιβάλ Αθηνών στο «Σχολείον» της Πειραιώς.

Μεγάλη προσφορά και μόνο το γεγονός ότι χάρισε μια βαθιά ανάσα στους μετανάστες που συνέρρευσαν και άκουσαν τη φωνή της γης τους εδώ, στην ξένη πόλη που ζουν και ζώνονται. Φεστιβάλ (για τους ανθρώπους των) Αθηνών, ακριβώς. Αλλος ένας αγαπητός συνάδελφος στο λογοτεχνικό κλαρί – θαυμάζω όσους βρίσκουν τη δύναμη και συγκεντρώνονται και γράφουν δικά τους μέσα στο χαμό τής, μεροδούλι-μερογράφει, που λέει κι ο Παντελής, δημοσιογραφίας: Ο Γιώργος Βιδάλης της «Ελευθεροτυπίας» με το μυθιστόρημα «Τρυφερή είναι η ήττα» (Κέδρος).

«Το ταξίδι ενός ρομαντικού και περίεργου τύπου που χάθηκε στη γυναικεία ήπειρο». Καλοτάξιδο. Το καλό να λέγεται: πριν αποχωρήσει από την πρυτανεία του Αθήνησι και βάλει πλώρη για το αριστοκρατικό Ελληνικό Ιδρυμα Πολιτισμού, ο Γιώργος (άντε…) Μπαμπινιώτης εισάκουσε εισήγηση του ζωγράφου και επίτιμου καθηγητή του ΕΜΠ Αντώνη Κέπετζη για την αξιοποίηση της «Ιριδας», που γράφαμε προ καιρού. Εβαλε μπροστά αρχιτεκτονική μελέτη για την ανάπλαση και αναπαλαίωση του τρισχαριτωμένου νεοκλασικού κινηματοθεάτρου Ακαδημίας και Ιπποκράτους γωνία που ανήκει στο πανεπιστήμιο – κι έχει πολύ κακοπάθει. Θα φιλοξενεί μουσική δωματίου, θέατρο, προβολές, συνέδρια… Καιρός ήταν. «Κάποιος» θα φάει καλά πάλι φέτος. Φιλαράκια του φροντίζουν να διοχετεύουν όπου δει τα συμφέροντά του. Κι εκείνος -να λέγεται- φροντίζει να διοχετεύει φιλαράκια του (σκηνοθέτες, πρωταγωνιστές κ.ά. του «Κλίματος») στις σχετικές παραστάσεις. Τώρα μάλιστα που έχει βάλει για τα καλά πόδι, μέσω φιλαρακίων πάντα, και στα δύο κρατικά θέατρα… Κι η Μηχανή καλά κρατεί. Στο πλαίσιο των σχετικών δραστηριοτήτων έριξε πρόσφατα ένα δημόσιο γλείψιμο στην Κυρία Βορείου. Βότσαλο την έκανε. Σκέφτομαι μερικούς που διακηρύσσουν (επιθετικά δε) ότι τιμή τους που ανήκουν στο «Κλίμα». Ακριβώς. Ποιος αντιλέγει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή