ΥΠΟΒΟΛΕΙΟ

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διαβάζω σε ρεπορτάζ απογευματινής εφημερίδας: «Η (τάδε) είναι πολύ ωραία παραλία, με ομπρέλες, ξαπλώστρες, εστιατόρια και ψαροταβέρνες…». Κοίτα ερμηνείες που επιδέχεται το «ωραίον»! (Περί αισθητικής, κολοκυθόπιτα). Μας την είχαν στημένη οι ζέστες κι οι άπνοιες μόλις επανακάμψαμε οι ιουλιανοί αδειούχοι, αφού απολαύσαμε ακατάβλητα μπουντανέμια, θάλασσες τούρτουρους και ψυχρότατα θερινά βράδια. Για χάρη τους έχασα και μερικά καλά φεστιβαλικά και πολύ μου κόστισε – μη φοβού, δεν θα γράψω κι εγώ για ό,τι δεν είδα! Αριστοτέχνημα «στρεψό» (χρόνια και χρόνια στον τροχό) η απάντηση του Προφητεμένου στον Λούκο, ο οποίος δημόσια τον εγκάλεσε διότι «έγραψε ολόκληρη σελίδα για παράσταση που ομολογεί ότι δεν είδε». Υπενθυμίζω ότι η εν λόγω σελίδα (τίτλος: «Μπαλάκια με φτεράααα» – sic) ανασκολόπιζε με μπρίο την παράσταση του νεοϋορκέζικου Wooster Group «To you, the Birdie», μια ρητά δηλωμένη «μεταμοντέρνα εκδοχή της «Φαίδρας» του Ρακίνα». Και κατέληγε η εν λόγω σελίδα («κριτική» ή «επιφυλλίδα»): «Και ρωτάει ύστερα ο βλαξ: «Τι θα συμβεί αν ο τραγικός λόγος ‘απογυμνωθεί’ από την τραγικότητά του;» Το κέρατό σου το τράγιο θα συμβεί». Το ερώτημα του «βλακός» -για την ταυτότητά του οποίου πολύ αναρωτήθηκε η Καπερναούμ- διατυπώνεται στην υμνητική για την παράσταση κριτική που έγραψε η Στέλλα Λοΐζου του «Βήματος». Διότι, ως γνωστόν, η πρωινή του συγκροτήματος ψοφάει για μεταμοντερνιές και η απογευματινή να θάπτει τα ψοφίμια. Αφού πρώτα τα … «αφοδεύει». Αλλά το ζείδωρο αεράκι του φετινού ανανεωμένου Φεστιβάλ ευεργέτησε ως και την «αξιωματική κριτική», η οποία πια το τι παράγει – κάθε Δευτέρα ιδίως. Διαβάζω λοιπόν σε «κριτική» άλλης απογευματινής για την «Ιφιγένεια εν Ταύροις» του ΚΘΒΕ: «…η θεά Αρτεμις έφερε ένα ελάφι -που υπέστη τη σφαγή- και την Ιφιγένεια τη φυγάδευσε στη χώρα των βαρβάρων, την Ταυρίδα. Εκεί η Ιφιγένεια προσλαμβάνεται ως ιέρεια…». Και χωρίς να περάσει από ΑΣΕΠ μάλιστα. Το γέλιο της αρκούδας κάθε Δευτέρα σας λέω. Και δεν έμεινε παράσταση των Επιδαυρίων, πλην όσων ανήκουν στο κλίμα προφητερόλ, που, ως άλλο ελάφι Αρτέμιδος, δεν «υπέστη τη σφαγή» από αυτή (αυτή!) την κριτική χείρα. Εν τω μεταξύ -παρασφίξαν φαίνεται οι ζέστες- βγαίνει μια άλλη ψυχή και διατυμπανίζει όλο καμάρι ότι σε περιοδικά που κατά καιρούς διηύθυνε σερβίριζε κατασκευασμένα «γκάλοπ» για διάφορα πολιτιστικά ή μη ζητήματα. Του βγήκε αυθορμήτως το κυνικό, επειδή του την έδωσε πρόσφατη «πανεπιστημιακή έρευνα» που φέρνει πολύ κάτω στις προτιμήσεις του κοινού το περιοδικό που τώρα διευθύνει. Ολοι οι γύφτοι μια γενιά, σου λέει. Φως ιλαρόν! Τέσσερις μήνες μετά τη λήξη της χειμερινής θεατρικής περιόδου ανακοίνωσε το υπουργείο Πολιτισμού τις επιχορηγήσεις. Αντε, να δούμε τώρα πότε η ανακοίνωση θα γίνει χρήμα. Ρεκόρ φέτος από εκπληξούλες στη λίστα των επιχορηγούμενων. Από θέατρο «Ούγκα Κλάρα» (άκου τώρα) μέχρι Μαριάννα Τόλη – θίασος «Δημιουργική Φιλοκαλία», λέει. Αμ, σεπτόν ΥΠ.ΠΟ., ούτε φιλοσοφείτε το ρόλο σας ούτε φιλοκαλείτε άνευ… Γαλάζια Παιδιά, γλείφτες πάσης εξουσίας και εξαπτέρυγα, σαν τις μύγες στη λίστα των επιχορηγούμενων – τον Λευτέρη Βογιατζή μην αναζητήσετε. Αντ’ αυτού οι Γουλιμήδες και οι αναγουλιμήδες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή