Νέες τάσεις και προτάσεις

2' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το ελληνικό τραγούδι ξαναβρήκε τον χώρο του στη δεύτερη αναβίωση του Φεστιβάλ Ελληνικού Τραγουδιού αναδεικνύοντας νέες τάσεις και προτάσεις της σύγχρονη μουσικής παραγωγής.

Δέκα τραγούδια νέων ερμηνευτών διεκδικούν σήμερα τα τρία πρώτα βραβεία στην τελική βραδιά της διοργάνωσης, το σύνολο ωστόσο της συμμετοχής ανέδειξε την εικόνα της μουσικής αναζήτησης.

Μπαλάντες με στοιχεία ποπ, ροκ, προγκρέσιβ χιπ χοπ – τριπ χοπ, ηλεκτρικοί αλλά και παραδοσιακοί ήχοι με φόρμες δημοτικού τραγουδιού επικράτησαν στους νεανικούς ρυθμούς που ερμήνευσαν επί σκηνής προχθές το βράδυ δεκαέξι νέες φωνές.

Σε αντίθεση με τις περσινές συμμετοχές, το μπουζούκι και το λαϊκό τραγούδι δεν βρήκε τη θέση του στον φετινό διαγωνισμό, παρά τις τριπλάσιες σε αριθμό αιτήσεις (1.300) για την επιλογή των δεκαέξι.

Η προχθεσινή βραδιά μπορεί να μην είχε τη λάμψη της περσινής, όπου είχε συγκεντρωθεί η αφρόκρεμα της ελληνικής δισκογραφίας. Οι νέοι ερμηνευτές δεν αναμετρήθηκαν φέτος απέναντι σε καταξιωμένους καλλιτέχνες που στήριξαν πέρσι δυναμικά την αναβίωση του θεσμού. H διοργάνωση, ωστόσο, στο κλειστό γήπεδο μπάσκετ της Πυλαίας πάτησε φέτος σε στέρεες βάσεις. Ανεπιτήδευτο, χαλαρό αλλά και με αυτοπεποίθηση, δεν απογοήτευσε. Το εντυπωσιακό σκηνικό και οι φωτισμοί χάρη στη σύγχρονη τεχνολογία εξασφάλισε μια ζεστή ατμόσφαιρα. Στις περιστρεφόμενες μεγάλων διαστάσεων οθόνες στην πλάτη της σκηνής, οι εικόνες από τη Θεσσαλονίκη καρέ καρέ συνόδευαν τις ανάγκες κάθε τραγουδιού.

Το κοινό (4.000 περίπου θεατές κατέκλυσαν το γήπεδο) αγκάλιασε θερμά τις δεκαέξι συμμετοχές. Χειροκρότησε όμως με ενθουσιασμό τον Δημήτρη Μητροπάνο, που κάλυψε με τη συναυλία τον χρόνο της ψηφοφορίας και μαζί του τραγούδησαν παλαιές και νέες ερμηνείες από τη μουσική του διαδρομή στο ελληνικό τραγούδι.

«Θα πάρω το αμάξι μου στην τσέπη χαρτζιλίκι / το φεστιβάλ του τραγουδιού να δω στη Σαλονίκη». Με τη διασκευή του γνωστού τραγουδιού οι περσινοί διαγωνιζόμενοι άνοιξαν την αυλαία της πρώτης βραδιάς. Τον «μουσικό κυκλώνα» προανήγγειλε ο μετεωρολόγος Σάκης Αρναούτογλου, ενώ οι ηθοποιοί της ταινίας «Λούφα & παραλλαγή» Γιάννης Τσιμιτσέλης και Ορφέας Αυγουστίδης ως οικοδεσπότες καθοδηγούσαν τηλεθεατές και κοινό για την ψηφοφορία. Προσαρμοσμένοι στο λάιφ στάιλ της εποχής, οι νέοι ερμηνευτές έδωσαν το στίγμα του σύγχρονου ελληνικού τραγουδιού. Ανατρεπτικοί, με χιούμορ και σαρκασμό στον στίχο ορισμένοι δημιουργοί ενθουσίασαν το κοινό. «Η ανάδειξη νέων δημιουργών είναι μια σοβαρή διαδικασία. Το φεστιβάλ μπορεί να συντελέσει σ’ αυτό», σχολίασε ο στιχουργός Λευτέρης Παπαδόπουλος, ένθερμος υποστηρικτής της αναβίωσης του θεσμού από την ΕΡΤ Α.Ε. και τη ΔΕΘ Α.Ε. Η ποιότητα κατά την άποψή του είναι ικανοποιητική, λείπει ωστόσο το «ερωτικό τραγούδι που είναι άκρως επαναστατικό».

Στη σημερινή τελική βραδιά τα τρία βραβεία διεκδικούν τα εξής δέκα τραγούδια: «Περί φυσικής» Γιώργος Ορφανουδάκης, «Ψευδαισθήσεις» Νίκος Τσιλιγκούδης και Ευριπίδης Ταρασίδης, «Λίγο πριν ξημερώσει» Ευτυχία Μητρίτσα, «Τζερώνυμο» Μιχάλης Εμιρλής, «Νότες μαγικές» Μαίρη Δούτση, «Το τραγούδι των ψυχών» Θόδωρος Μανωλίδης, «Πόσο μελαγχόλησε αυτός ο τόπος» Freedom of the speech/Ευ. Ραφτόπουλου, «Της άρνης το νερό» Σταύρος Σιόλας, «Τι ζητάς» Μύρωνας Στρατής, «Η μπαλάντα του» Μάρκος Σπύρος Λούκος, «Τα δικά μου μυστικά» Κατερίνα Παπαδοπούλου.

Με την ίδια διαδικασία, κριτική επιτροπή και κοινό (με ψηφοφορία μέσω sms) θα αναδείξουν τους τρεις καλύτερους δημιουργούς, ψηφίζοντας εξίσου και οι δύο – 50% – 50%. Ταυτόχρονα, η κριτική επιτροπή (Δήμητρα Γαλάνη, Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, Μαρία Χούκλη, Νίκος Αντύπας, Νίκος Μωραΐτης, Δημήτρης Σταρόβας, Ηρώ Λεχουρίτη, Γιώργος Καζαντζής και Στάθης Παναγιωτόπουλος) θα επιλέξει τα ειδικά βραβεία στίχου, ερμηνείας και σύνθεσης.

Ο προϋπολογισμός της διοργάνωσης ανέρχεται στον ποσό του 1.700.000 ευρώ, το οποίο καλύπτεται από EPT και ΔΕΘ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή