Νέες εκδόσεις

5' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Gore Vidal

Μεσσίας

μετ. Δημήτρης Ελευθεράκης

Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου, σελ. 316

Οταν ο πρώην υπάλληλος γραφείου κηδειών Τζον Κέιβ εμφανίζεται στην τηλεόραση κηρύσσοντας ότι ο θάνατος είναι απείρως προτιμότερος από τη ζωή, προκαλεί την έκρηξη ενός θρησκευτικού κινήματος που πολύ γρήγορα κονιορτοποιεί Χριστιανισμό και Ισλάμ. Με την αρωγή μιας πρωτοφανούς διαφημιστικής εκστρατείας και την υποστήριξη μιας «θεολογίας» εμπνευμένης από έναν ιστοριοδίφη ξετρελαμένο με μια σαγηνευτική μαθήτρια του Κέιβ, το μήνυμα του Κέιβ θα αποδειχθεί ακαταμάχητο. Η κατάσταση όμως αρχίζει να ξεφεύγει από κάθε έλεγχο, όταν η ιδέα του «εθελούσιου θανάτου» μετατρέπεται σε δόγμα και ολόκληρος ο κόσμος ενθαρρύνεται να εγκαταλείψει τα εγκόσμια παίρνοντας το δρόμο του Κέιβ – ένα ανώδυνο και εύγευστο δηλητήριο. Ο «Μεσσίας» προέβλεψε με εκπληκτική ενόραση, εξτρεμισμούς ανθρώπων όπως ο Jim Jones, o David Koresh και ο «Do» ο γκουρού της Πύλης του Παραδείσου.

Μinette Walters

Η κατάρα της αλεπούς

μετ. Χίλντα Παπαδημητρίου

εκδ. Πόλις, σελ. 464 – 20 ευρώ

Μια παγωμένη νύχτα του χειμώνα, η Αιλσα Λόκιερ-Φοξ βρέθηκε νεκρή έξω από το σπίτι της. Αρχικά οι υποψίες πέφτουν πάνω στον σύζυγό της συνταγματάρχη Λόκιερ-Φοξ. Το πόρισμα όμως του ιατροδικαστή αποδίδει το θάνατό της σε φυσιολογικά αίτια. Στο χωριό όμως με τους λίγους κατοίκους και τα πολλά μυστικά, τα στόματα δεν μένουν κλειστά. Οι φήμες για την ενοχή του συνταγματάρχη πληθαίνουν, και ο Λόκιερ-Φοξ δέχεται καθημερινά ανώνυμα τηλεφωνήματα που τον κατηγορούν για πράγματα πολύ χειρότερα από το θάνατο της συζύγου του. Ο συνταγματάρχης τον οποίο βαραίνουν τρομερά οικογενειακά μυστικά, δεν αντιδρά. Είναι πράγματι ένοχος; Δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την κοινωνία του χωριού που καθοδηγείται από μερικές χολωμένες γυναίκες; Ή μήπως φοβάται ότι οι φήμες μπορεί να οδηγήσουν ξανά στο έγκλημα;

ΠΑΙΔΙΚΟ

Στέφανο Μπορντιλιόνι

Το ημερολόγιο του Τζούλιο

μετ. Στεφανία Φερρό

εικον. Σάρα Νοτ

εκδ. Κέδρος, σελ. 128 – 7 ευρώ

Μια σειρά με γράμματα και ημερολόγια για τις περιπέτειες στο σχολείο, τα καβγαδάκια με τους φίλους, τις διαφωνίες με τους γονείς, τις ζήλιες, το πρώτο αξέχαστο φιλί. Ο Στέφανο Μπορντιλιόνι γεννήθηκε στη Ρώμη και διδάσκει σε δημοτικό σχολείο. Εχει εκδώσει πάνω από τριάντα παιδικά βιβλία και έχει λάβει σημαντικές διακρίσεις, με σπουδαιότερη το βραβείο Τζάνι Ροντάρι.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

Rotraut Ηinderks-Κutscher

Μότσαρτ

Τα παιδικά του χρόνια

μετ. Εύα Βλάμη

Βιβλιοπωλείον της Εστίας, σελ. 174 – 13 ευρώ

Ο Βόλφγκανγκ Αμαντέους γεννήθηκε στο Σάλτσμπουργκ στις 27 Ιανουαρίου 1756. Ο πατέρας του συνθέτης Λεοπόλδος Μότσαρτ τον μυεί στη μουσική, όπως κάνει και με την κατά τέσσερα χρόνια μεγαλύτερη αδελφή του Νάννερλ. Ο Βόλφγκανγκ αποδεικνύεται παιδί-θαύμα. Τριών χρόνων παίζει κλαβεσέν και στα έξι του συνθέτει μουσική – το πρώτο πραγματικό του έργο είναι ένα μινουέτο για τσέμπαλο. Και αρχίζει τη ζωή του περιπλανώμενου μουσικού. Ο συγγραφέας αφηγείται τα παιδικά και νεανικά χρόνια του Μότσαρτ μέχρι την 4η Αυγούστου 1782 όταν, φημισμένος πια, παντρεύεται την Κωνστάντε Βέμπερ.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Σπάρτη και Λακωνία στο μύθο, στην ιστορία συλλογικό

εκδ. Ελεύθερη Σκέψις

Κάθε μήνα και άλλος συγγραφέας ξεφυλλίζει την ιστορία, τη λαογραφία, τις μνήμες μιας περιοχής: της Λακωνίας. Οι φωτογραφίες συνοδεύουν αυτή την περιδιάβαση, γνωρίζοντας στον αναγνώστη-επισκέπτη «κρυμμένες» γωνιές ενός τόπου που ποτέ δεν διεκδίκησε την προβολή. Το Λιμένι, το «παλάτι» του Πετρόμπεη, το «παλάτι» των Μαυρομιχαλαίων, η Αλικα, το σπηλαιοβάραθρο Καιάδα στην Τρύπη Λακωνίας, το Κάστρο της Κελεφάς, το Οίτυλο, η Μέσα Μάνη, το μοναστήρι του Ντεκούλου, η Μονή των Αγίων Αναργύρων, ο Πάρνων, η Παναγιά του Κελλιού, τα Τσίντζινα ή Πολύδροσο, το βυζαντινό εκκλησάκι στη Λάγια, ο Ευρώτας, η Μάνη, το φρούριο του Πασσαβά, το Γύθειο και η Αρεόπολη είναι οι μικρές φωτογραφικές στάσεις αυτής της ξενάγησης. Για όσους κατάγονται από τη Λακωνία και για όσους θέλουν να τη γνωρίσουν.

ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ

Αντώνης Φωστιέρης

Θανάσης Θ. Νιάρχος

Ποίηση για την ποίηση

εκδ. Καστανιώτη, σελ. 224 – 20 ευρώ

Τι είναι το ποίημα; Τι είναι αυτό που το διαφοροποιεί δραστικά από κάθε άλλο είδος λόγου; Οι άμεσες ή έμμεσες αναφορές των ποιητικών κειμένων σε θέματα γύρω από την ποίηση, το ποίημα ή τον ποιητή, συνιστούν ένα είδος «ποίησης μέσα στην ποίηση» που τείνουν να αποκριθούν στην αιώνια, και σταθερά αναπάντητη απορία γύρω από τη φύση της ποίησης. Από την πανάρχαια επίκληση της Μούσας και τη μεταφυσική καταφυγή στην έμπνευση, ώς τις σχεδόν τεχνοκρατικές δομολειτουργικές αντιλήψεις γύρω από τη γραφή, οι πολλαπλές ερμηνείες ή εικασίες, οι αλληλοσυγκρουόμενες απόψεις που διατυπώνονται στην ίδια την ποιητική πράξη, όλες αυτές οι άπειρες απαντήσεις πιστοποιούν ότι είναι αδύνατον να υπάρξει μια και μόνη οριστική και αδιαμφισβήτητη απάντηση για το ποια είναι τα διακριτικά χαρακτηριστικά του ποιήματος. Η «Ανθολογία» των Αντώνη Φωστιέρη και Θανάση Θ. Νιάρχου περιλαμβάνει 150 αντιπροσωπευτικά ποιήματα ισάριθμων δημιουργών των δύο τελευταίων αιώνων συνθέτοντας με τον τρόπο αυτό μια σοβαρή εκδοχή της Αrs Poetica, όπως αυθεντικά την προβάλλει εκ των έσω με τα δικά της μέσα, η ίδια η ποιητική τέχνη.

ΝΟΜΙΚΑ

Δ. Ράικος

Δημόσια διοίκηση και διαφθορά

εκδ. Σάκκουλα, σελ. 793 – 74 ευρώ

Η μελέτη παρουσιάζει αναλυτικά τους λόγους για τους οποίους η προέχουσα θέση της διοίκησης στην υλοποίηση των κρατικών σκοπών και η εγγύτητά της με τα πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα την καθιστούν αντικείμενο της δράσης του οργανωμένου και του οικονομικού εγκλήματος. Ιδιαίτερο κεφάλαιο αφιερώνεται στην αναζήτηση του προσήκοντος ορισμού της διαφθοράς. Στο έργο αναπτύσσονται οι βασικές στρατηγικές αντιμετώπισης του φαινομένου, οι οποίες αποβλέπουν είτε στη λήψη προληπτικών και κατασταλτικών μέτρων είτε στον εξορθολογισμό του τρόπου λειτουργίας του παρεμβατικού κράτους είτε τέλος στην αναβάθμιση του θεσμικού εργασιακού περιβάλλοντος. Προβάλλονται ακόμα ο εθνικός σχεδιασμός, η ενίσχυση των δικαιοκρατικών θεσμών και εγγυήσεων, η υλοποίηση της δημοκρατικής αρχής με την ενεργό συμμετοχή των πολιτών καθώς και η θεσμοθέτηση πλέγματος διατάξεων που ενδυναμώνουν την εφαρμογή της αρχής της διαφάνειας.

ΛΕΥΚΩΜΑ

Παντελής Λαζαρίδης

Διαπραγματεύσεις του εφήμερου

εκδ. Μουσείου Μπενάκη, σελ. 467

Δεκαπέντε ιστορικοί, ιστορικοί της τέχνης, της αρχιτεκτονικής και του λόγου, αρχιτέκτονες και αρχαιολόγοι παρουσιάζουν κριτικά το συνολικό καλλιτεχνικό έργο του Παντελή Λαζαρίδη, ως ένα Αρχείο προς αποκωδικοποίηση μέσα στο γενικότερο κοινωνικό και ιστορικό του πλαίσιο, από τα χρόνια της δεκαετίας του ’60 έως σήμερα. Η πόλη, η σπαρακτική φαντασμαγορία της, η δραματικότητα της εφήμερης ροής των εικόνων της και οι εντάσεις της αποτελούν τον θεμελιώδη θεματικό άξονα του καταγγελτικού λόγου που χαρακτηρίζει τις «αφηγήσεις» στο καλλιτεχνικό έργο του Παντελή Λαζαρίδη. Για τα κείμενα αυτού του τόμου, το «δημόσιο» στοιχείο γίνεται σημείο αναφοράς και αφετηρία πολύπλευρης παρατήρησης και σχολιασμού. Γράφουν ανάμεσα σε άλλους οι Χρ. Αγριαντώνη, Εφη Γαζή, Αγγ. Δεληβοριάς, Δ. Κυρτάτας, Κ. Κωτσάκης, Ιω. Λαλλιώτου, Αντ. Λιάκος, Λ. Παπαδόπουλος, Τζ. Πολίτη, Γ. Τζιρτζιλάκης και Δ. Φατούρος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή