ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Εικαστικη ατζεντα

Ραντεβού στα τυφλά. Εξι εικαστικοί καλλιτέχνες συνάντησαν έξι ανθρώπους των λέξεων. Η μία ομάδα δεν γνώριζε τα μέλη της άλλης. Η πρόσκληση έγινε με αφορμή ην ιδέα ενός πειράματος που έχει άξονα τη διαδικασία συνεργασίας ανά δύο. Στόχος η παραγωγή έξι έργων με ανά ζεύγος κοινή γραφή. Στον Βιομηχανικό Χώρο των οδών Κειριαδών και Σφηττιών, στα Κάτω Πετράλωνα από τις 14 έως τις 24 Δεκεμβρίου κάθε απόγευμα.

Dust in the wind. Το βίντεο «Dust II» της Κατερίνας Κανά κινείται στην τροχιά του οικιακού σινεμά, συνδυάζοντας το πνεύμα της πρόκλησης του πανκ με την αναβίωση στοιχείων μυστηριακής λατρείας στο σύγχρονο αστικό περιβάλλον. Το έργο, ειδικότερα, πραγματεύεται το ιερό στην αντιθετική και, ταυτόχρονα, συμπληρωματική του σχέση με τον έρωτα και τον θάνατο. Παράλληλα παρουσιάζεται ένα γλυπτό της Κανά από τη διαδρομή του «Dust». Εως τις 31 Ιανουαρίου στην «E 31 Gallery» (Ευριπίδου 31-33 και Αθηνάς, 2ος όροφος).

Στον δρόμο. Οι «ΟΜΙΟ» αποτελούν ένα δίκτυο ανθρώπων με ετερόκλητα στοιχεία οι οποίοι συσπειρώθηκαν για να αναλάβουν δράση στο πλαίσιο του δημόσιου χώρου. Η πρακτική της ομάδας συνίσταται σε επιμέρους πράξεις – παρεμβάσεις μέσα στην πόλη με τη συλλογή και την επανατοποθέτηση υλικών που προϋπάρχουν διάσπαρτα στην δομημένη πόλη. Δύο παρεμβάσεις της ομάδας («Ισθμια – Καλαμάτα» και «76ο χλμ. Αθηνών – Κορίνθου») παρουσιάζονται στην Αθήνα (Ηρακλειδών 64, Θησείο) τα τριήμερα 15-18/12 και 22-24/12.

Μια διαφορετική έκθεση. Η Fanourakis Jewellery οργανώνει έκθεση για την παράπλευρη από το κόσμημα καλλιτεχνική δραστηριότητα του Λεωνίδα Φανουράκη, τα εγκαίνια της οποίας θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2006 στον εκθεσιακό χώρο του 1ου ορόφου στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Κολωνάκι, Πατρ. Ιωακείμ 23.

4 στο 30. Εγκαίνια ενός νέου χώρου τέχνης στο ανακαινισμένο νεοκλασικό της οδού Καλλιδρομίου 30, στα Εξάρχεια, με την έκθεση τεσσάρων αριστούχων αποφοίτων της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών: των Γιώργου Παπαδημητρίου, Ελένης Παρμακέλη, Αλέξανδρου Σπαθούλα και Μαρίνας Κοράκη. Από τις 16 Δεκεμβρίου.

Βιβλία που διαβάζονται. Απόψε εγκαινιάζεται η έκθεση του Μάριου Σπηλιόπουλου στο υποβλητικό αναγνωστήριο της Εθνικής Βιβλιοθήκης. Ο καλλιτέχνης παρουσιάζει μέχρι και τις 20 Ιανουαρίου, ζωγραφιές που διαβάζονται μέσα στα αναλόγια. Πρόκειται για μια σειρά έργων στα οποία καταπιάνεται και σχολιάζει εικαστικά κείμενα σημαντικών λογίων και συγγραφέων.

Αστικά τοπία. Είναι ο τίτλος της έκθεσης του Αχιλλέα Ραζή που εγκαινιάζεται την Δευτέρα στην αίθουσα τέχνης «αγκάθι» (Μηθύμνης 12 και Επτανήσου). H έκθεση περιλαμβάνει 18 έργα λάδια σε καμβά, μικρών και μεσαίων διαστάσεων. Η καινούργια εργασία του Αχιλλέα Ραζή είναι ανθρωποκεντρική. Παρατηρεί με ενδιαφέρον τον περιβάλλοντα χώρο της πόλης.

Κυνηγοί ουρανών. Επίσημη παρουσίαση της εγκατάστασης της Εριέττας Βορδώνη «Κυνηγοί ουρανών» στη λεωφόρο Κηφισίας (έξοδος Κολλεγίου) αύριο στις 7 το βράδυ. Θα ακολουθήσουν (8 μ. μ.) τα εγκαίνια της έκθεσης στο Κέντρο Εικαστικών Τεχνών «Γ. Καρύδης» (Αριάδνης και Νιόβης 13, Φιλοθέη).

Ξεναγήσεις. Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (Νεοφύτου Δούκα 4) διοργανώνει ξεναγήσεις για το κοινό στην έκθεση «Διαδρομές στο φως και το χρώμα» με έργα ζωγραφικής, γλυπτικής και κατασκευές της Οπυς Ζούνη. Η περιήγηση στα έργα της καλλιτέχνιδος θα γίνει από την ίδια και μελετητές του έργου της.

Τα παράσιτα της τέχνης. Η Μάρθα Δημητροπούλου διαπραγματεύεται στον ισόγειο χώρο του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα (Αρματολών και Κλεφτών 48) την διαδραστική σχέση μεταξύ αστικού και φυσικού κόσμου. Φυσικά παράσιτα και ζιζάνια από τον περιφρονημένο κύκλο της βιολογικής αλυσίδας αναπαράγονται ψηφιακά, εξαπλώνονται στο πάτωμα και αναρριχώνται στους τοίχους ενός εσωτερικού περιβάλλοντος, όπως αυτό της γκαλερί.

Εργα Μανώλη Ζαχαριουδάκη

Εγκαινιάζεται απόψε στην γκαλερί «Αστρα» η έκθεση με τη νέα δουλειά του Μανώλη Ζαχαριουδάκη: 25 ζωγραφικά έργα σε χαρτί και σε χαρτοπολτό (παπιέ μασέ), κουτιά-κατασκευές, σχέδια από μελάνι, αερογράφο και τέμπερα και επιζωγραφισμένες ψηφιακές εκτυπώσεις συνυπάρχουν μαζί με πληθώρα άλλων «ανεπίσημων» έργων του καλλιτέχνη από την ίδια χρονική περίοδο των τελευταίων τριών χρόνων. Το πληθωρικό στήσιμο της έκθεσης παραπέμπει σ’ ένα ζωντανό καλλιτεχνικό εργαστήριο, σαν ο θεατής να παρακολουθεί τα έργα εν τη γενέσει τους. Ο Ζαχαριουδάκης παίζει με τους «διαδρόμους του μυαλού», τους εσωτερικούς και τους εξωτερικούς χώρους και τις μοναχικές γυναικείες μορφές που ζουν στα κλειστά όσο και ανοιχτά αυτά δωμάτια-μακέτες μιας προσωπικής αρχιτεκτονικής. Στο πλαίσιο της έκθεσης εκδόθηκε λεύκωμα με κριτικό σημείωμα της επιμελήτριας της έκθεσης, Ελισάβετ Πλέσσα.