«Λίμνη των κύκνων» επί πέντε

«Λίμνη των κύκνων» επί πέντε

1' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα από τα κλασικά και δημοφιλή έργα του ρομαντικού χορού, τη «Λίμνη των Κύκνων» του Τσαϊκόφσκι, παρουσιάζει από σήμερα για πέντε παραστάσεις το Μπαλέτο της Εθνικής Οπερας του Κιέβου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη). Τα εισιτήρια για τις παραστάσεις, που θα διαρκέσουν έως την Κυριακή 17 Δεκεμβρίου, έχουν εξαντληθεί. Εκτός από ένα τρίο στην Α΄ πράξη και το ντουέτο της Γ΄ πράξης, όλες οι υπόλοιπες χορογραφίες έγιναν εξ ολοκλήρου από την αρχή για την παραγωγή του Μεγάρου Μουσικής.

Την αναβίωση της χορογραφίας (που βασίζεται στην κλασική εκδοχή των Μαριούς Πετιπά και Λεφ Ιβάνοφ) ανέλαβε ο Λεωνίδας Ντεπιάν, ο οποίος επιμελήθηκε και τα κοστούμια. Τα σκηνικά της παράστασης υπογράφει ο Νίκος Σ. Πετρόπουλος και τους φωτισμούς ο Λευτέρης Παυλόπουλος. Συμπράττει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τη διεύθυνση του Βύρωνα Φιδετζή.

Δύο ξεχωριστά ζευγάρια πρωταγωνιστών, στους ρόλους της Οντέτ/Οντίλ και του Πρίγκιπα Ζίγκφριντ θα εναλλάσσονται καθημερινά στη σκηνή. Στις παραστάσεις της 13ης, 15ης και 17ης Δεκεμβρίου συμπράττουν η Μαρία Αλεξάντροβα (πρώτη χορεύτρια στα Μπαλέτα Μπολσόι) και ο Σεργκέι Φιλίν (πρώτος χορευτής στα Μπαλέτα Μπολσόι) και στις παραστάσεις της 14ης και 16ης Δεκεμβρίου συμπράττουν η Πολίνα Σεμιόνοβα (πρώτη χορεύτρια στα Μπαλέτα της Κρατικής Οπερας του Βερολίνου) και ο Αρτέμι Σπιλέφσκι (σολίστ στα Μπαλέτα Μπολσόι). Το Μπαλέτο της Εθνικής Οπερας του Κιέβου, το πρώτο εθνικό μπαλέτο της Ουκρανίας, ιδρύθηκε το 1931. Διάσημα ονόματα της χορευτικής τέχνης, όπως ο Βάσλαβ Νιζίνσκι και ο Σερζ Λιφάρ, πέρασαν από τις τάξεις της Οπερας του Κιέβου. Μετά το 1950, αρχίζει περίοδος νέας ακμής με νέους ταλαντούχους καλλιτέχνες. Την περίοδο 1999 – 2000 καλλιτεχνικός διευθυντής του μπαλέτου ήταν ο χορογράφος Ανατόλι Σεκέρα. Σήμερα, το Μπαλέτο της Εθνικής Οπερας του Κιέβου διευθύνει ο μέχρι πρότινος πρώτος χορευτής Βίκτορ Γιαρεμένκο.

Η «Λίμνη των Κύκνων», μπαλέτο σε τέσσερις πράξεις, κέρδισε το παγκόσμιο κοινό στη δεκαετία του 1890, όταν οι Πετιπά και Ιβάνοφ συνέπραξαν για μια νέα χορογραφία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή