ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Εικαστικη ατζεντα

VOICE – O – GRAPH είναι ο τίτλος της νέας έκθεσης του Π. Χαραλάμπους που παρουσιάζεται στην αίθουσα τέχνης Batayianni (Αγ. Αναργύρων 20 – 22) μέχρι και τις 24 Ιανουαρίου. Οπως εξηγεί το δελτίο Τύπου είναι οπτικοακουστική εγκατάσταση, ένα «πανηγύρι δωματίου», αποτελούμενη από δύο βιντεοπροβολές, ένα τραγούδι 30.000 αφίσες (πορτρέτο νεκρού τραγουδιστή), έναν τάφο, θραύσματα και ερείπια.

Δεσμοί τέχνης. Μέχρι και τις 6 Ιανουαρίου θα διαρκέσει η έκθεση στην αίθουσα τέχνης «Το Μήλο» (Αμύντα 11, Παγκράτι), με τίτλο «Αναφορά στο Δεσμό». Τα έργα που παρουσιάζονται ανήκουν στη συλλογή του Μάνου Παυλίδη και της Επης Πρωτονοταρίου που είχαν την ιστορική γκαλερί «Δεσμός». Τα περισσότερα από αυτά δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ ξανά. Μεταξύ άλλων, εκτίθενται δημιουργίες των Κεσσανλή, Γαΐτη, Ζογγολόπουλου, Χρύσας Ρωμανού, Μπίας Ντάβου, Παύλου κ. ά.

Χρόνος και χώρος. Η γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου (Π. Π. Γερμανού 5, Θεσσαλονίκη) παρουσιάζει μέχρι και τις 4 Ιανουαρίου την ατομική έκθεση της Αννας Μανέτα. Με τη νέα της ζωγραφική δουλειά, η ζωγράφος ιχνογραφεί ένα ταξίδι στον κόσμο, μέσα από διάφορες καταστάσεις. Με αφορμή την αλλαγή στο παγκόσμιο σκηνικό τα τελευταία χρόνια, ασχολείται με το χρόνο την ίδια στιγμή, σε διαφορετικούς τόπους.

Μια ιστορία με εξώφυλλα διηγείται η έκθεση που θα διαρκέσει μέχρι και τις 20 Ιανουαρίου στη Δημοτική Πινακοθήκη Ψυχικού (Ι. Κοκκώνη 15, Ψυχικό) και είναι αφιερωμένη στα ελληνικά λαϊκά παιδικά περιοδικά και τελεί υπό την αιγίδα της Ενωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου. Παρουσιάζονται δεκάδες αντίτυπα περιοδικών που σφράγισαν τη ζωή των παιδιών στις πρώτες μεταπολεμικές γενιές.

«Ρackman Kiss and the Snoop’s Flying Saucer» τιτλοφορείται η εικαστική έκθεση του Γάλλου ζωγράφου Marc Charpentier που διοργανώνεται υπό την αιγίδα της Γαλλικής Πρεσβείας στην Αίθουσα «Τάκης Παπατσώνης» (Πειραιώς 100, Γκάζι) έως και τις 31 Δεκεμβρίου. Παρουσιάζονται πίνακες -τελάρα, αποτέλεσμα μιας ιδιαίτερης τεχνικής, μακέτες από ανακυκλωμένα χαρτόνια καθημερινής χρήσης, κατασκευές από MDF, φωτογραφίες, ψηφιακά επεξεργασμένες εικόνες, σχέδια κ. λπ.

Αγνωστα έργα του Μάριου Πράσινου παρουσιάζει η αίθουσα τέχνης Μέδουσα (Ξενοκράτους 7, Κολωνάκι) μέχρι και τις 13 Ιανουαρίου. Σχέδια, τέμπερες και λάδια σε χαρτί από το 1938 ώς και το 1958, με πορτρέτα, νεκρές φύσεις, τοπία και δένδρα. Με την ευκαιρία της έκθεσης κυκλοφόρησε και μια μονογραφία αφιερωμένη στον σημαντικό ζωγράφο από τις εκδόσεις Actes Suds.

Στο διαμέρισμα «Here, I disappear» είναι ο τίτλος της έκθεσης που ανοίγει αύριο στην γκαλερί The Apartment (Βουλής 21) σε επιμέλεια Γκισλέν Νταντάν. Συμμετέχουν οι: Βασίλης Μπαλατσός, Λίν Κοέν, Μαρία Φιν, Νίνα Παπακωνσταντίνου, Μπόγιαν Σάρτσεβιτς και Τατιάνα Τρουβ. Οι καλλιτέχνες της έκθεσης ασχολούνται με τα διαφορετικά επίπεδα και προσδιορισμούς της απουσίας: εξαφάνιση, κενότητα, καταστολή, αυτο-διαγραφή, εξαΰλωση, απομόνωση. Παρουσιασμένα σε ουδέτερο γκρι, τα έργα της έκθεσης αρθρώνουν την εύθραυστη χίμαιρα της ατομικής υπόστασης.

Στις Σέρρες. Την τελευταία της δουλειά παρουσιάζει η ζωγράφος Αγγελική Μάνδραλη σε αναδρομική έκθεση, μέχρι τις 29 Δεκεμβρίου στον χώρο της νεοκλασικής οικίας Παπαβασιλείου στις Σέρρες. Η προσπάθεια της δημιουργού -που ασχολείται εδώ και δώδεκα χρόνια με το δένδρο- είναι να κάνει ορατή την ιερή πλευρά του δένδρου συμβόλου ζωής και εσωτερικής ανάπτυξης. Να μας ξαναθυμίσει τη λατρευτική σχέση που είχε κάποτε ο άνθρωπος με τη Φύση.

Ινδιάνοι στον φακό του Κέρτις

Στην Ελλάδα τους Ινδιάνους τους έχουμε γνωρίσει από τα γουέστερν. Αν θέλουμε, όμως, να δούμε πώς πραγματικά ήταν ο υπερήφανος λαός των αυτοχθόνων Αμερικανών δεν έχουμε παρά να επισκεφθούμε την έκθεση στο Πολιτιστικό Κέντρο του University of Indianapolis – Ιδρυμα Γουλανδρή-Χορν (Μάρκου Αυρηλίου 5) έως

27 Ιανουαρίου 2007. Το αφιέρωμα έχει τίτλο «Ιερή Κληρονομιά: Ο Εντουαρντ Κέρτις και οι Ινδιάνοι της Βόρειας Αμερικής», εστιάζοντας στην έρευνα και την καταγραφή που έκανε ο διάσημος φωτογράφος του 19ου αιώνα. Η έκθεση αποτελείται από 60 φωτογραφίες που παρουσιάζουν τον τρόπο ζωής των ιθαγενών της Βορείου Αμερικής όπως τον συνέλαβε ο φακός και η φωτογραφική δεινότητα του Κέρτις.