ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ανάμεσα ****

Δράμα

Σκηνοθεσία: Κιμ Ρόσι Στούαρτ

Ερμηνεία: Αλεσάντρο Μόρας, Κιμ Ρόσι Στούαρτ, Μπάρμπαρα Μπομπούλοβα, Μάρτα Νόμπιλι.

Δύο εβδομάδες μετά το ηθογραφικό ελληνικό «Uranya» έρχεται στις αίθουσες μια ιταλική ταινία με κεντρικό πρόσωπο ένα παιδί και θέμα τις σχέσεις στοργής μέσα σε μια διαλυμένη οικογένεια. Το «Ανάμεσα», με το οποίο κάνει το σκηνοθετικό ντεμπούτο του ο ηθοποιός Κιμ Ρόσι Στούαρτ, είναι μια μεγάλη κι ευχάριστη έκπληξη. Ενα στιβαρό δράμα, απομακρυσμένο από τα μελοδραματικά κλισέ και τα στερεότυπα γύρω από το παιδί, που συνήθως επιστρατεύονται ως εύκολη συνταγή της εμπορικής επιτυχίας.

Ο μικρός ήρωας του Ρόσι Στούαρτ (ο σκηνοθέτης πρωταγωνιστεί στον ρόλο του πατέρα) είναι ένα δεκάχρονο αγόρι στο κέντρο μιας προβληματικής οικογένειας. Ο εσωστρεφής Τόμι ζει σε ένα διαμέρισμα με τον πατέρα του και τη μεγαλύτερη αδελφή του και όταν θέλει να αναπνεύσει και να ονειρευτεί, ανεβαίνει στην κεραμοσκεπή της παλιάς πολυκατοικίας του, κόβοντας τη δική μας ανάσα. Το παιχνίδι, όταν ο Τόμι κατεβαίνει στους δρόμους, είναι αρκετά βαρετό: Του αρέσει το ποδόσφαιρο, αλλά είναι αναγκασμένος από τον πιεστικό πατέρα του να κάνει πρωταθλητισμό στο κολύμπι. Η καθημερινότητα κυλάει σε αυτό τον ρυθμό μέχρι την ημέρα που εμφανίζεται ξαφνικά η μητέρα του, η οποία, όπως μαθαίνουμε, το σκάει κάθε λίγο και λιγάκι από το σπίτι, για εβδομάδες ή και μήνες, αναζητώντας σε περιστασιακούς εραστές απαντήσεις για τη σύγχυση που έχει στο μυαλό της.

Ο Ρόσι Στούαρτ σκιαγραφεί με ρεαλισμό και οικονομία τη σχέση των παιδιών (κυρίως του Τόμι) με τον πατέρα και τη μητέρα τους, μέσα από μια αριστοτεχνική ανατροπή που αφορά τους χαρακτήρες: Ωριμος είναι το παιδί και ανώριμος, σε βαθμό κακουργήματος, ο μεγάλος. Ο πατέρας είναι πιεστικός, μερικές φορές υστερικός, και η συμπεριφορά του αγγίζει τον αυταρχισμό, γιατί δεν είναι εύκολο να αντέξει μόνος το βάρος της οικογένειας, αλλά και γιατί δεν έχει τη δύναμη να ξεκαθαρίσει μεμιάς την κατάσταση με τη σύζυγό του, που η ωριμότητά της είναι στο στάδιο της εφηβείας. Στο «Ανάμεσα» τίποτα δεν είναι άσπρο ή μαύρο. Ολα είναι σχετικά, αντιφατικά και πολύπλοκα, όπως η αληθινή ζωή.