ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

The Prestige **

Δραματική

Σκηνοθεσία: Κρίστοφερ Νόλαν

Πρωταγωνιστούν: Χιου Τζάκμαν, Κρίστιαν Μπέιλ, Μάικλ Κέιν, Σκάρλετ Τζόχανσον, Ντέιβιντ Μπάουι

Κάποιες ταινίες, πριν ακόμη βγουν στις αίθουσες, δίνουν την εντύπωση ότι μπορούν να καλύπτουν όλες τις προϋποθέσεις ώστε να δίνουν ένα καλό (ή πολύ καλό) κινηματογραφικό αποτέλεσμα. Το «Prestige» είναι μια τέτοια περίπτωση, μόνο που, ενώ δεν διαψεύδει τις προσδοκίες, δεν καταφέρνει και να τις δικαιώσει.

Αντιπαράθεση

Ο Κρίστοφερ Νόλαν έχει δώσει πολύ καλά δείγματα στη σκηνοθεσία, κατ’ αρχάς με το αποκαλυπτικό και δαιδαλώδες «Memento» και στη συνέχεια με το «Insomnia» και το ξαναλανσάρισμα του «Batman». Εδώ όμως, παρότι είχε μια ενδιαφέρουσα ιστορία και ένα πολύ καλό καστ, ιδιαίτερα τους δύο πρόθυμους πρωταγωνιστές του, τον Χιου Τζάκμαν και τον Κρίστιαν Μπέιλ, δεν έχει καταφέρει να γυρίσει μια ταινία τόσο συναρπαστική όσο θα μπορούσε να φαίνεται στη σύνοψή της.

Στο Λονδίνο της αλλαγής του προηγούμενου αιώνα, δύο νέοι μάγοι, ο Ρόμπερ Αντζίερ (Τζάκμαν) και ο Αλφρεντ Μπόρντεν (Μπέιλ), αρχίζουν και συνεχίζουν τη σταδιοδρομία τους μέσα σε ένα κλίμα διαρκούς αντιπαράθεσης. Ποιος θα εφεύρει πρώτος το πιο εντυπωσιακό κόλπο, ποιος θα το βελτιώσει, ποιος θα κερδίσει τις εντυπώσεις και ποιος την εμπιστοσύνη της όμορφης βοηθού (Τζόχανσον) που θα συνεργαστεί και με τους δύο;

Το κόλπο που θα φέρει και τους δύο σε ακραίες συμπεριφορές, είναι αυτό της τηλεμεταφοράς, όπου θα εμπλακεί και ο εφευρέτης Νίκολα Τέσλα. Γι’ αυτό το κόλπο, τόσο ο Αντζίερ όσο και ο Μπόρντεν θα φτάσουν να κλέψουν, να εξαπατήσουν, ακόμη και να δολοφονήσουν. Πώς και ποιον, πρέπει να δει κανείς την ταινία, στην οποία ο Νόλαν παρουσιάζει την ιστορία μέσα από τα αγαπημένα του μεταχρονολογημένα φλας μπακ.

Η ταινία όμως «μαγική» δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Αυτό που διαθέτει το «Prestige» είναι μια φροντισμένη ατμόσφαιρα και την υπόσχεση για κάτι που δεν ολοκληρώνεται, ενώ σχεδόν αναξιοποίητοι μένουν οι χαρακτήρες της Σκάρλετ Τζόχανσον και του Ντέιβιντ Μπάουι.

Στον δεύτερο ρόλο του μηχανικού σκηνής εμφανίζεται ο Μάικλ Κέιν, ο οποίος δίνει την ερμηνεία ενός μαγικού κόλπου: Πρώτα έρχεται η «υπόσχεση», όπου ο μάγος δείχνει στο κοινό κάτι συνηθισμένο. Μετά το «κόλπο», όπου το συνηθισμένο μετατρέπεται σε κάτι ασυνήθιστο. Κανένα τρικ όμως δεν είναι πλήρες χωρίς το «θαύμα», το «Prestige» του τίτλου. Εκεί έρχεται η ανατροπή, αυτό είναι που το κοινό δεν έχει ξαναδεί. Μόνο που αυτό είναι το κομμάτι που τελικά απουσιάζει από την ταινία του Νόλαν.