ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Θέατρο/Ρηνιώ Κυριαζή

Οσοι δεν την είδατε χάσατε. Μόνη της πάνω στη σκηνή να μεταμορφώνεται με οδηγό το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Μια ψυχή»· το διήγημα που της δίδαξε η δασκάλα της Μίρκα Γεμεντζάκη. Δική της ήταν η σκηνοθεσία και η αποκάλυψη της νεαρής ηθοποιού που συγκλόνισε σε αυτή την παράσταση, παντρεύοντας τον Παπαδιαμάντη με δυο γνωστά παραμύθια, «Τον Φιερούντη τον τρώει η λάμια» και τη «Λιοτύρο», τα μοιρολόγια του γάμου και τα νανουρίσματα. Ποιητικότητα και μουσικότητα σε ένα θέαμα πραγματικά ξεχωριστό.

Η μετρημένη Ρηνιώ Κυριαζή που τελείωσε τη σχολή του Εθνικού το 1999, συνεργάστηκε με τη «Βιομηχανική» στην Πάτρα, τη θεατρική εταιρεία «Πόλις» που εδρεύει στη Σύρο, με την Αννα Συνοδινού στις «Ευμενίδες» κ.ά., είναι από τα παιδιά που πιστεύουν στις ομάδες και τις πόλεις εκτός Αθηνών. Το αποδεικνύουν οι επιλογές της.

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Γιάννενα, ήρθε στα 17 της στην Αθήνα, τελείωσε το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών και τη σχολή του Εθνικού. Λατρεύει την εκπαίδευση (εκπαιδευτικοί είναι οι γονείς της), ασχολήθηκε με το χορό, το θεατρικό παιχνίδι και το πιάνο και έβλεπε συχνά θέατρο. Αυτή τη μαγεία που ένιωθε ως θεατής αναζητά στη σκηνή. Την ενδιαφέρει η φωνή σε σχέση με το θέατρο, το μοιρολόι ως λειτουργία, ασχολήθηκε με τους ποντιακούς χορούς, τη βυζαντινή μουσική, έκανε ολόκληρη έρευνα στα μοιρολόγια για να πετύχει αυτό που παρουσίασε στο θέατρο του Νέου Κόσμου.