Ξύλο μετά βίντεο

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τι προτιμάτε, «ξύλο μετά μουσικής» ή «ξύλο μετά βίντεο»; Οι σκηνές από το τμήμα της Ομόνοιας προβλήθηκαν αναρίθμητες φορές στα κανάλια. Ξανά και ξανά. Ανάλογα περιστατικά αστυνομικής βίας καταγγέλλονται συχνά, αλλά δεν τα μαθαίνουμε ή μάλλον δεν μας απασχολούν, αφού δίχως εικόνα δεν υπάρχει και είδηση.

Πάνω σε ένα γραφείο ένας μισοπιωμένος φραπές. Δυο νέοι καθιστοί, κόντρα στον τοίχο. Τους ξεχωρίζουμε από τα μπλουζάκια τους. Ο ένας με κόκκινο, ο άλλος με μπλε. Τα πρόσωπά τους αλλοιωμένα με «μωσαϊκό». Αγνωστα τα ονόματά τους, η ηλικία τους, η καταγωγή τους (μαθαίνουμε μόνο ότι ο ένας είναι Αλβανός, ο άλλος Ελληνας). Ελληνας και ο αστυνομικός σκηνοθέτης του «θεάματος». Ελληνας και ο ερασιτέχνης εικονολήπτης, επίσης αστυνομικός, που απαθανατίζει τη φάση με το κινητό του. Ο σκηνοθέτης έχει τη φαεινή ιδέα να προσθέσει και διάλογο στη δράση. Ετσι, δίνει εντολή στο «νούμερο ένα» και στο «νούμερο δύο», όπως έχει βαφτίσει τους νεαρούς, να λένε τη φράση «είμαι μ…» πριν γρονθοκοπήσουν ο ένας τον άλλον. Εκείνοι συμμορφώνονται. Ακολουθεί νέα παραλλαγή: «Τώρα θα λέτε «είμαι πολύ μ…»». Ναι, κι αυτό το καταλάβανε.

Επί έναν ολόκληρο χρόνο το πεντάλεπτης διάρκειας βίντεο κυκλοφορεί από κινητό σε κινητό. Τον αρχικό αποστολέα τον ξέρουμε, όμως ποιοι ήταν οι παραλήπτες; Συνάδελφοι αστυνομικοί; Φίλοι και συγγενείς; Ποιοι ευφραίνονται στη θέα δύο εξευτελισμένων ανθρώπων; Ποιος ανέβασε το βίντεο στο Ιντερνετ και γιατί; Για να καταγγείλει το επεισόδιο ή για να γελάσουν κι άλλοι;

Ο χορογράφος δεν έχει στόχο την απόσπαση πληροφοριών ή ομολογιών. (Εξάλλου, από πέρυσι το φθινόπωρο, στις ΗΠΑ, τα βασανιστήρια που γίνονται για «καλό σκοπό» θεωρούνται πια νόμιμα.) «Για πλάκα» είπε ότι το έκανε. Για πλάκα, όπως σκοτώνουν τα παιδιά και οι έφηβοι εικονικούς εχθρούς στα βιντεογκέιμ. «Νοthing personal», δεν είναι προσωπικό το θέμα.

««Χαστούκι» στον πολιτισμό μας» ήταν ο τίτλος στη χθεσινή «Πρώτη γραμμή» (ΝΕΤ). Ομως τι πολιτισμός είναι αυτός που γεννά τον σαδισμό που συνοδεύεται από φραπέ και κινητό 3G (τρίτης γενιάς); Ποιος πολιτισμός στέλνει φυλακή ένα 19χρονο φοιτητή επειδή φορούσε πράσινα αθλητικά παπούτσια; Ποιος πολιτισμός μετατρέπει τον διαδηλωτή σε «εχθρό» που πρέπει να ψεκαστεί με χημικά σαν να ήταν κατσαρίδα; (Ακόμα και στο Πεδίο του Αρεως ψεκάστηκαν κάτοικοι που έκαναν δεντροφύτευση.) Ποιος πολιτισμός συζητά την εισαγωγή νέων όπλων («no lethal weapons», νέα γενιά χημικών, χρωμόσφαιρες, πλαστές σφαίρες) για την καταστολή των διαδηλώσεων; Ποιος πολιτισμός φακελώνει εκατοντάδες εκατομμύρια Ευρωπαίους πολίτες; Ποιος πολιτισμός έχει μετατρέψει τη βία σε παιχνίδι και σε επικερδή βιομηχανία; Ο πολιτισμός αυτός, που διευρύνει την έννοια της βίας, καθώς την εισάγει στην καθημερινή ζωή και νομιμοποιεί τη χρήση της, υπερβαίνει το πρόσωπο του κ. Πολύδωρα και τις γραφικότητές του. Ενας πολιτισμός που γεννά ταπεινωμένους, φοβισμένους ανθρώπους, σκυφτούς μπροστά στον ισχυρότερο, δήμιους μπροστά στον πιο αδύνατο. Δεν είναι «σταγονίδια» οι βασανιστές της Ομονοίας, όπως χαρακτηρίστηκαν, αλλά κύματα ενός παγκόσμιου χειμάρρου που ρέει ορμητικά και αλίμονο αν περιμένουμε ένα έγχρωμο βίντεο για ν’ ακούσουμε τη βοή του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή