Η αντίσταση της Λυσιστράτης

Η αντίσταση της Λυσιστράτης

1' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε μια χώρα που βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση, ένας θίασος αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να αποτρέψει την καταστροφική μανία του πολέμου· σ’ ένα βομβαρδισμένο θέατρο ανεβάζει τη «Λυσιστράτη» σαν πράξη αντιπολεμική, σαν κίνηση διαμαρτυρίας… Μια φρέσκια ανάγνωση ενός από τα πιο ποιητικά και αντιπολεμικά έργα του Αριστοφάνη προτείνει ο σκηνοθέτης Γιάννης Ιορδανίδης στην καλοκαιρινή υπερπαραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος που κάνει πρεμιέρα στις 4 Ιουλίου στο Θέατρο Δάσους. Μολονότι η «Λυσιστράτη» ανέβηκε τρεις φορές στην ιστορία του ΚΘΒΕ (1965 σε σκηνοθεσία Σωκράτη Καραντινού, μετάφραση Κώστα Βάρναλη και Ιλια Λυβικού στον πρωταγωνιστικό ρόλο), ο Γιάννης Ιορδανίδης επικεντρώνει τη σκηνοθετική του ματιά «στη γραμμή όπου ενώνεται το θέατρο με τη ζωή, στο θέατρο εν θεάτρω» όπως επισήμανε χθες σε συνέντευξη Τύπου. Με βάση τη μετάφραση του Γιάννη Βαρβέρη, προσεγγίζει το παρόν μέσα από το παρελθόν για να μεταφέρει το «φιλειρηνικό μήνυμα» του ποιητή.

Στο ρόλο της Λυσιστράτης η Ρένια Λουιζίδου για πρώτη φορά σε πρωταγωνιστικό ρόλο στο ΚΘΒΕ παρόλο που τελείωσε τη δραματική της δεύτερης κρατικής σκηνής, ενώ στο ρόλο του Πρόβουλου ο Δημήτρης Πιατάς σε μια συμβολική συνεργασία με το ΚΘΒΕ.

Η παράσταση φέτος δεν θα περιοδεύσει στα Βαλκάνια λόγω της δυσκίνητης παραγωγής (65 άτομα συμμετέχουν) παρά μόνο σε διάφορες ελληνικές πόλεις και στην Κύπρο, ενώ στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου ανεβαίνει 27 και 28 Ιουλίου. Τους ρόλους ερμηνεύουν 29 ηθοποιοί, μεταξύ αυτών η Μίνα Αδαμάκη (Κλεονίκη), Δάφνη Λαμπρόγιαννη (Μυρίνη), Θεοδώρα Σιάρκου (Λαμπιτώ), Αντώνης Λουδάρος (Κινησίας). Η μουσική είναι του Γιώργου Χριστιανάκη, τα σκηνικά του Γιώργου Γαβαλά και τα κοστούμια του Γιάννη Μετζικώφ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή