Το μπαλέτο Κίροφ -Μαριίνσκι στο θέατρο Λυκαβηττού

Το μπαλέτο Κίροφ -Μαριίνσκι στο θέατρο Λυκαβηττού

1' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πρόκειται για ένα από τα διασημότερα μπαλέτα στην ιστορία. Το μπαλέτο Μαριίνσκι, γνωστό και ως αυτοκρατορικό μπαλέτο Μαριίνσκι έως τις αρχές του 20ού αιώνα, μετά τη δολοφονία του Σεργκέρι Κίροβ, μετονομάστηκε σε μπαλέτο Κίροβ, αλλά επανήλθε στο αρχικό του όνομα, μετά την πολιτική αλλαγή στη Σοβιετική Ενωση στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Το μπαλέτο Κίροβ-Μαριίνσκι της Αγίας Πετρούπολης, λοιπόν, αυτό που κατέχει ξεχωριστή θέση στην παγκόσμια ιστορία του κλασικού χορού, έχοντας στις τάξεις του μεγάλα ονόματα όπως την Πάβλοβα, τον Νιζίνσκι, τον Νουρέγιεφ, τον Μπαρίσνικοφ, την Μακάροβα, την Ουλάνοβα κ.ά., θα βρεθεί στη χώρα μας για τέσσερις παραστάσεις στο Θέατρο Λυκαβηττού (5, 6, 7 και 8 Σεπτεμβρίου) και δύο ακόμα (10, 11 Σεπτεμβρίου) στο Θέατρο Δάσους της Θεσσαλονίκης.

Το μπαλέτο Μαριίνσκι γεννήθηκε στο Θέατρο της Αγίας Πετρούπολης και είναι ο παλαιότερος Οίκος Χορού της Ρωσίας. Αριθμεί περί τα 250 χρόνια ζωής (ιδρύθηκε το 1783) σε μια πόλη-πρωτεύουσα, που άλλαζε άλλο τόσο ονομασία (Αγία Πετρούπολη, Πέτρογκραντ, Λένινγκραντ, Αγία Πετρούπολη). Σημερινός ηγέτης του μπαλέτου είναι ο αρχιμουσικός Βαλέρι Γκεργκίεφ, ο οποίος επισκέπτεται τη χώρα μας με ένα 20μελές corps de ballet (σύνολο) και άλλους τόσους σολίστ. Το ελληνικό κοινό θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει στο πρώτο μέρος του δίπτυχου, την «Σοπενιάνα» που αποτελεί την πρωτότυπη έκδοση του μετέπειτα πασίγνωστου ballet blanc «Οι Συλφίδες». Στο δεύτερο μέρος της παράστασης οι σολίστ του Μαριίνσκι θα παρουσιάσουν αποσπάσματα ενός όχι και τόσο διαδεδομένου ρεπερτορίου, όπως τις δύο προτάσεις του χορογράφου Τζορτζ Μπαλανσίν, το «Τσαϊκόφσκι Pas de deux» (1960) σε μουσική από τα… παραλειπόμενα της «Λίμνης των κύκνων» του Τσαϊκόφσκι και το ντουέτο-αντάτζιο από τα «Ρουμπίνια-Κοσμήματα» σε μουσική Στραβίνσκι (1967). Επιπλέον, μεταξύ των άλλων, θα χορέψουν πάνω στο υποβλητικό ντουέτο από το μπαλέτο «In the middle somewhat elevated» (1987) του Ουίλιαμ Φορσάιθ, καθώς και σε χορογραφίες του Γάλλου χορογράφου Μαριούς Πετιπά, αφού δύο από τις τελευταίες χορογραφίες του θα δουν τα φώτα της ράμπας περισσότερο από έναν αιώνα μετά.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT