Στροφή στο παρελθόν για έναν από τους πιο διάσημους κινηματογραφικούς ήρωες είναι το «Hannibal – Η αρχή» (**). Ομως είναι μια ταινία πολύ κατώτερη της παράδοσης που δημιούργησαν η εξαιρετική «Σιωπή των αμνών», ο βίαιος «Χάνιμπαλ» και ο εμπορικών προδιαγραφών, αλλά συνεπής «Κόκκινος δράκος». Μαζί με τον «Ανθρωποκυνηγό» του Μάικλ Μαν, το «Hannibal- Η αρχή» είναι η πέμπτη ταινία με ήρωα τον Χάνιμπαλ Λέκτερ. Ομως είναι εμφανής η απουσία του Αντονι Χόπκινς και η αδυναμία του νεαρού Γκασπάρ Ουλιέλ να ενσαρκώσει πειστικά τον τρομακτικό χαρακτήρα σε νεαρή ηλικία. Στη Λιθουανία του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ο μικρός Χάνιμπαλ χάνει τους γονείς του και η αδελφή του πέφτει θύμα κανιβαλισμού. Μεγαλώνοντας, θα ταξιδέψει στη Γαλλία, θα ζήσει με τη γυναίκα του θείου του που θα τον μυήσει στις τέχνες (η Γκονγκ Λι δίνει γοητεία και υπόσταση στον ρόλο) και θα καταδιώξει τους δολοφόνους της αδελφής του. Ο Πίτερ Γουέμπερ, που είχε σκηνοθετήσει το όμορφο «Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι», έχει αίσθηση της δημιουργίας πλάνων, ίσως όμως να μην ήταν ο πιο κατάλληλος να σκηνοθετήσει ένα θρίλερ. Η βασική ευθύνη πάντως ανήκει στον Τόμας Χάρις, που δίνει την εντύπωση ότι χάριν της εμπορικότητας έγραψε ένα ακόμη βιβλίο (και ένα σενάριο) όπως όπως.
Προβάλλονται ακόμη, οι «Κήποι του φθινοπώρου» του Οτάρ Ιοσελιάνι, με ήρωα έναν υπουργό που καθαιρείται, αλλά ανακαλύπτει τις χαρές της απλής ζωής. Ο Μισέλ Πικολί παίζει τη… μητέρα του υπουργού. Τέλος, στο «Ονειρα γλυκά», ο αδελφός της Γκουίνεθ Πάλτροου, Τζέικ, έχει συγκεντρώσει ένα λαμπερό καστ, που περιλαμβάνει την αδελφή του, την Πενέλοπε Κρουζ, τον Ντάνι ντε Βίτο και τον Μάρτιν Φρίμαν, στην ιστορία ενός πρώην ποπ σταρ σε ηλικιακή κρίση.