ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Εικαστικη ατζεντα

Ζone D είναι μια νέα πρωτοβουλία της γκαλερί Ζουμπουλάκη για να δοθεί έμφαση στη σύγχρονη τέχνη. Η πρώτη έκθεση του Zone D με τίτλο «Places in ZONE D» στεγάζεται σε ένα διατηρητέο βιομηχανικό κτίριο, απέναντι από το Γκάζι, τα Thission Lofts στην οδό Πειραιώς (www.thissionlofts.gr) και εγκαινιάζεται αύριο. Συμμετέχουν οι Σοφία Πετρίδη, Δανάη Στράτου και Ευανθία Τσαντίλα.

Upon This Waking Edge… είναι ο τίτλος της έκθεσης της Ruby Osorio στην αίθουσα τέχνης vamiali’s (Σάμου 1 Πλατεία Καραϊσκάκη)

Η καλλιτέχνις που ζει και εργάζεται στο Λος Αντζελες θα παρευρεθεί στα εγκαίνια. Στη σειρά νέων έργων που θα παρουσιάσει στην Αθήνα η Osorio στρέφεται στο κίνημα του σουρεαλισμού της δεκαετίας του ’20.

Απρόσμενες συμμαχίες. Δύο καλλιτέχνες – ο Ελληνας Δημήτρης Αντωνίτσης και o Γερμανός νέο-εννοιολογικός Tilo Schulz συμπαρουσιάζουν έργα τους στις 8-9-10 Σεπτεμβρίου από τις 12μ.μ. – 12π.μ. στην γκαλερί της Ιλεάνας Τούντα (Αρματολών & Κλεφτών 48)

Η δουλειά του Δημήτρη Αντωνίτση είναι γνωστή για τις προκλητικές νύξεις της. Στο νέο του έργο, εικόνες αντικειμένων σπάνιας ομορφιάς και υπεραξίας – διαδήματα, στέμματα, δίσκοι διακοσμημένοι με πολύτιμους λίθους, προσωπικά αντικείμενα του Σάχη και της Αυτοκράτειρας του Ιράν – αποτελούν τον κεντρικό άξονα αυτής της αισθητικής πρότασης. Ο Tilo Schulz καταπιάνεται με το ζήτημα της πάλης για την πολιτισμική και πολιτική ηγεμονία που αναπτύχθηκε γύρω από την ιδέα του φορμαλισμού, όπως αυτή αντανακλάται στις πολιτικές συγκρούσεις των πρώτων χρόνων του ψυχρού πολέμου.

Η πόλη στο επίκεντρο: «Η Πόλις: από την Προσαρμογή στην Υπέρβαση» είναι ο τίτλος της έκθεσης στην ΑΔ (Ιάσονος 47, ισόγειο και υπόγειο) με συμμετέχοντες καλλιτέχνες τους Γιαν Φαμπρ, Στηβ Γιανάκο, Νίκο Μάρκου, Νίκο Παπαδημητρίου, Πάρι Πετρίδη, Σου Μεϊ Τσε και Σάββα Χριστοδουλίδη. Η έκθεση εγκαινιάζεται στις 8 Σεπτεμβρίου και θα διαρκέσει μέχρι και τις 13 Οκτωβρίου.

Ματαιότητες…. Σήμερα εγκαινιάζεται η έκθεση «Atropa Vanitas» στο Cosmos of Culture (Μεταξά 20, Εξάρχεια). Ο τίτλος χρησιμοποιεί το μισό όνομα του φυτού Atropa Belladonna για να το συνδυάσει με τη Vanitas, τη ματαιοδοξία της ανθρώπινης φύσης. Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες κάνουν ένα σχόλιο για την επέμβαση του ανθρώπου στο περιβάλλον και όχι μόνον. Παίρνουν μέρος οι εικαστικοί Αικατερίνη Γεγισιάν, Μάρθα Δημητροπούλου, Γιάννης Θεοδωρόπουλος, Μάρω Μιχαλακάκου, Κώστας Μπασάνος, Ευαγγελία Μπασδέκη, Νίκος Παπαδημητρίου, Νίνα Παπακωνσταντίνου, Κατερίνα Χρηστίδη, Δημήτρης Χρηστίδης.

Recall Athens Λίγες ημέρες πριν ανοίξει το «Destroy Athens», η a.antonopoulou.art αντιπροτείνει μία έκθεση φωτογραφίας τριών εκ των σημαντικότερων Ελλήνων φωτογράφων, με τον τίτλο «Recall Athens». Οι καλλιτέχνες Γιώργης Γερόλυμπος, Πάνος Κοκκινιάς, Νίκος Μάρκου καλούνται να δώσουν το δικό τους στίγμα πάνω στην ερμηνεία επιμέρους χαρακτηριστικών μιας μεγαλούπολης, που είναι ικανά να προξενήσουν και να κεντρίσουν το ενδιαφέρον. Τα εγκαίνια έχουν προγραμματιστεί για αύριο το βράδυ.

Μέρος δεύτερον Εγκαινιάζεται το δεύτερο μέρος της έκθεσης βίντεο «Her (his) Story» στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (Νεοφύτου Δούκα 4). Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Adel Abdessemed, Doug Aitken, Darren Almond, Paul Chan, Bruce Nauman, Seth Price, Μαρίνας Γιώτη και Στέφανος Τσιβόπουλος. Τα εγκαίνια είναι αύριο.

Κεφάλια σε μεγάλες διαστάσεις και με διαφορετικές τεχνικές εκθέτει η Αγγέλω Χατζησωτηρίου Riatsch στην γκαλερί Minima της Μυκόνου από τις 13 μέχρι και τις 20 Σεπτεμβρίου.

Δημιουργίες Ντίκου Βυζάντιου

Η πρώτη έκθεση της περιόδου στο Μουσείο Μπενάκη στο Κολωνάκι εγκαινιάζεται την Παρασκευή και είναι αφιερωμένη στο έργο του ζωγράφου Ντίκου (Κωνσταντίνου) Βυζάντιου, γνήσιου εκπροσώπου της περίφημης Σχολής του Παρισιού στην αφαιρετική πρωτοπορία που «έφυγε» πρόσφατα. Παρουσιάζονται δύο από τις τρεις εποχές της δημιουργίας του, τα «Σχέδια» και οι «Μορφές». Τα «Σχέδια» (1974-1978) μεγάλων διαστάσεων αποκλειστικά με γραφίτη και κάρβουνο, είναι μία κριτική στον κόσμο της κατανάλωσης, της ταχύτητας, της αποξένωσης. Οπως σημειώνει ο Μισέλ Φουκώ «σ’ αυτά τα έργα το μαύρο δεν αντιστοιχεί στη νύχτα, μοιάζει με την ένταση ενός αγώνα. Τα σκοτεινά σημεία δεν είναι σκιά, αλλά τόπος όπου συναντώνται οι πιο ζωντανές μορφές». Οι «Μορφές» σηματοδοτούν την επάνοδο του Βυζάντιου στη λιτότητα της ζωγραφικής. Τα σώματα μοιάζουν με φωτεινές μάζες που έρχονται σε αντίστιξη με σκουρόχρωμα πλάνα.