Θρίλερ δίχως σασπένς

1' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Zodiac» (***) Μια υποθέση-σταθμό στα αστυνομικά χρονικά της Αμερικής, που παραμένει ένα αξεδιάλυτο μυστήριο, πραγματεύεται το «Ζodiac» του Ντέιβιντ Φίντσερ. Ο σκηνοθέτης του «Seven» ξαναμοιράζει την ίδια τράπουλα με τρόπο πολύ διαφορετικό αυτή τη φορά, φτιάχνοντας ένα θρίλερ που αποδραματοποιείται πλησιάζοντας το ντοκιμαντέρ, για να ξαναγίνει προς το τέλος θρίλερ. Ολα αυτά με αφορμή τη δράση ενός κατά συρροή δολοφόνου με το ψευδώνυμο Ζόντιακ, ο οποίος έσπειρε τον πανικό στην ευρύτερη περιοχή του Σαν Φρανσίσκο το 1969 και απασχόλησε την αστυνομία μέχρι τις αρχές του ’90. Στο πέρασμα του χρόνου έγιναν πολλές υποθέσεις για την πραγματική ταυτότητά του. Οι έρευνες ήταν δαιδαλώδεις και εστιάστηκαν σε ένα συγκεκριμένο πρόσωπο, όμως, ποτέ δεν βρέθηκαν αποδείξεις για την ενοχή του.

Ο μυστηριώδης Ζόντιακ λειτούργησε σαν νέος Τζακ ο Αντεροβγάλτης και έστησε με κυνισμό ένα παιχνίδι στέλνοντας στα μίντια της εποχής κρυπτόλεξα (εν είδει τρομοκρατικής προκήρυξης θα λέγαμε σήμερα) στα οποία, είτε αναλάμβανε την ευθύνη για εγκλήματα (πολλά αποδείχτηκε πως δεν ήταν δικά του) είτε απειλούσε για νέα μακελειά. Η αναζήτηση της αληθινής ταυτότητάς του πήρε διαστάσεις εμμονής για τρία άτομα: τον ντετέκτιβ της αστυνομίας του Σαν Φρανσίσκο Ντέιβιντ Τόσκι, τον αστυνομικό συντάκτη της εφημερίδας San Francisco Chronicle Πολ Αβερι και τον σκιτσογράφο της ίδιας εφημερίδας Ρόμπερτ Γκρέισμιθ. Ο τελευταίος έγραψε τα βιβλία «Zodiac» και «Ζodiac Unmasked», στα οποία βασίστηκε το σενάριο της ταινίας.

Ο Φίντσερ ξεκινάει με νεύρο και στυλ (η φωτογραφία του Χάρη Σαββίδη είναι εξαιρετική στην ανασύσταση της εποχής και στην ατμόσφαιρα της ταινίας), στα μισά της διαδρομής βουλιάζει στη φλυαρία και προς το τέλος ξαναβρίσκει τον καλό εαυτό του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή