Με ξεναγό κινητό και SMS!

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ξενάγηση με SMS. Αυτό είναι ένα από τα καινούργια σχέδια της νέας διοίκησης του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων που ακόμη δεν μας έχει παρουσιάσει στόχους και προγραμματισμό. Φαίνεται όμως πως θα είναι αρκετά φιλόδοξα αφού στρέφεται στην κινητή τηλεφωνία για να προσελκύσει περισσότερο κοινό και έσοδα. Το αίτημα για την εγκατάσταση συστήματος ξενάγησης μέσω κινητών έφτασε στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο από το ΤΑΠ, με πρόταση το πιλοτικό πρόγραμμα να ξεκινήσει η εταιρεία WIND που προσφέρθηκε να αναλάβει την εφαρμογή σε χώρους όπως: Κεραμεικός, Στύλοι Ολυμπίου Διός, Πύλη Αδριανού, Καλλιμάρμαρο, Ηρώδειο, Διονυσιακό Θέατρο, Ρωμαϊκή Αγορά – Ωρολόγιο Κυρρήστου, Βιβλιοθήκη Αδριανού, Θησείο και Αρχαία Αγορά.

Οι αλλοδαποί κάτοχοι κινητών που έχουν roaming, όταν βρίσκονται κοντά ή εντός συγκεκριμένου αρχαιολογικού χώρου θα λαμβάνουν ένα SMS στο κινητό τους τηλέφωνο το οποίο θα τους ενημερώνει για την ονομασία του μνημείου και θα τους προτρέπει να ακούσουν ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες γύρω από την ιστορία του, έναντι 3 ευρώ που θα χρεώνεται ο λογαριασμός τους. Υστερα, τα έσοδα θα μοιράζονται, αφού η εταιρεία θα επιστρέφει στο ΤΑΠ τα μισά.

Αυτή η μορφή ξενάγησης, βέβαια, απευθύνεται μάλλον σε βιαστικούς επισκέπτες ή περιπατητές. Αλλά ποιες θα είναι οι συνέπειες; «Μια τέτοια εγκατάσταση θα είναι ανταγωνιστική προς του ξεναγούς και τις εκδόσεις του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων», επιφυλάχθηκε ο καθηγητής Π. Θέμελης ο οποίος ζήτησε περισσότερες πληροφορίες για τους πιθανούς κινδύνους, παρότι παραδέχθηκε πως η χρήση νέων τεχνολογικών μέσων είναι αναπόφευκτη. Συγκρατημένος και ο διευθυντής του Βυζαντινού Μουσείου Δ. Κωνστάντιος: «Κανείς δεν θα το αποφύγει στο μέλλον, ωστόσο αν δώσουμε άδεια τώρα, θα βρεθούμε αύριο με την πλάτη στον τοίχο από τις άλλες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας».

Περισσότερα στοιχεία ζήτησε η πλειοψηφία του ΚΑΣ -γι’ αυτό άλλωστε αναβλήθηκε η συζήτηση του θέματος. Κάποια μέλη μίλησαν για διεθνή διαγωνισμό κι άλλα υποστήριξαν πως αυτή η μορφή ξενάγησης απευθύνεται σε νέο κοινό.

«Αυξάνει τη μάζα που πληροφορείται» ήταν η άποψη του γεν. γραμματέα του ΚΑΣ ο οποίος χαρακτήρισε την ιδέα «ευφυή». «Οταν κάποιο επάγγελμα φθίνει νέα επαγγέλματα γεννιούνται», πρόσθεσε ο Χρ. Ζαχόπουλος υποστηρίζοντας πως τους οδηγούς ο κόσμος τους αγοράζει για να θυμάται το χώρο κι όχι για να ξεναγείται την ώρα της επίσκεψης.

Στη συζήτηση του αιτήματος τονίστηκε πως το συγκεκριμένο σύστημα δεν είναι ανταγωνιστικό προς τα αντίστοιχα που θα προμηθευτεί για λογαριασμό του ΤΑΠ ο ΟΠΕΠ, ότι δεν προσφέρεται για κλειστούς χώρους, πως θα είναι προσβάσιμο από τους ξένους κατόχους κινητών (κάνουν περιαγωγή στη χώρα μας από συνεργαζόμενα δίκτυα της WIND HELLAS και τους συνδρομητές της) κατευθείαν στη γλώσσα του καλούντος. Ακόμη ότι οι αισθητήρες θα καλύπτονται με πινακίδες ή προβολείς, ότι για το περιεχόμενο της ξενάγησης θα συνεργαστούν οι αρμόδιες εφορείες κ.ά. Η επανάληψη της συζήτησης θα δώσει απαντήσεις στις απορίες για την επιλογή της συγκεκριμένης εταιρείας αν και από το ΤΑΠ ισχυρίζονται πως στράφηκαν και στις τρεις. Το μέλλον θα δείξει…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή