Η κλασική μουσική κέρδισε τα νησιά

Η κλασική μουσική κέρδισε τα νησιά

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ηταν ευτυχώς ένα από τα λίγα φεστιβάλ του φετινού, τραγικού δεύτερου μισού του φετινού Αυγούστου, οι εκδηλώσεις του οποίου δεν αναβλήθηκαν εξαιτίας της καταστροφής. Ο λόγος για το 3ο Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Κυκλάδων, που πραγματοποιήθηκε στην Ερμούπολη της Σύρου, το οποίο έκλεισε προχθές το Σάββατο, με μια ακόμα βραδιά κλασικής μουσικής, η οποία φέτος είχε την τιμητική της στα ελληνικά νησιά – όχι μόνο με μεμονωμένες συναυλίες αλλά στο πλαίσιο φεστιβάλ. Ενδεικτικά αναφέρουμε το 2ο Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας, την οργανωτική φροντίδα του οποίου φέρει η καταξιωμένη πιανίστα Ντόρα Μπακοπούλου. Επίσης, το Φεστιβάλ Θρησκευτικής Μουσικής της Πάτμου, το οποίο περιλαμβάνει συναυλίες του ρεπερτορίου της δυτικής θρησκευτικής μουσικής. Φεστιβάλ κλασικής μουσικής είχαμε και στην Τήνο, καθώς επίσης ρεσιτάλ με έργα για κιθάρα και πιάνο στη Σαντορίνη.

Ειδικά στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, φέτος τον Ιούλιο πραγματοποιήθηκε το 3ο Μουσικό Φεστιβάλ Αιγαίου, το οποίο βέβαια δεν είναι ένα δρώμενο με κλασική μουσική μόνο, η βάση του όμως είναι η όπερα. Στις 22 Αυγούστου, ακολούθησε το 3ο Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Κυκλάδων με συναυλίες κλασικής μουσικής (κυρίως μουσική δωματίου) και μόνον. Ενα ενδιαφέρον στοιχείο είναι η ανταπόκριση του κοινού, που τουλάχιστον στις δύο τελευταίες βραδιές που ζήσαμε από κοντά ήταν πολύ ζεστή. Το άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι, όπως μας εξομολογήθηκε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ, ο βιολονίστας Γιάννος Μαργαζιώτης και ένας εκ των διοργανωτών, ο Κώστας Φωτόπουλος, υπάρχει το ενδεχόμενο το Φεστιβάλ να απλώσει τα φτερά του και σε άλλα νησιά των Κυκλάδων, όπως είναι η Τήνος αλλά και η Μύκονος. Το ενδιαφέρον έχει προκύψει όχι μόνο από τους διοργανωτές του Φεστιβάλ στη Σύρο, αλλά και από τους δήμους των νησιών.

Πάντως, τις δύο τελευταίες βραδιές του Φεστιβάλ της Σύρου, το πρόγραμμα περιλάμβανε αποκλειστικά μουσική δωματίου και το ρεπερτόριο «κλασικά» έργα αλλά και σύγχρονα. Στον Μότσαρτ, τον Μπετόβεν και τον Μποκερίνι, δηλαδή, ήρθαν να προστεθούν η εξαιρετική σονάτα για βιολί και τσέλο του Μορίς Ραβέλ (εδώ σαγήνευσε με τη δεξιοτεχνία του ο Λεωνίδας Καβάκος, στο βιολί φυσικά, και ο Γερμανός Πάτρικ Ντεμένγκα στο τσέλο). Το όνομα του Λ. Καβάκου βεβαίως αρκούσε για να γεμίσει το θέατρο Απόλλων. Και την τελευταία βραδιά όμως το κοινό συμμετείχε όταν ένα πολύ σφιχτό και αρμονικό κουιντέτο αποτελούμενο από τους Κ. Τηλιακό, όμποε, Ν. Νικόπουλο, φλάουτο, Γ. Μαργαζιώτη, βιολί, Αγγ. Γιαννάκη, βιόλα, και τον Ν. Καβάκο, τσέλο, μας προσέφερε, μεταξύ των άλλων, και το ερεθιστικό έργο «Διάλογοι για φλάουτο, όμποε, βιολί, βιόλα και βιολοντσέλο» του Βρετανού συνθέτη Αρθουρ Μπλις (1891-1975).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή