Από την ιδέα ώς την οθόνη

1' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Καθώς το 30ό Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας βαδίζει στο τέλος του -την Κυριακή είναι η απονομή των βραβείων- το ενδιαφέρον κορυφώνεται. Σήμερα το πρωί ο Ρώσος σκηνοθέτης Κονσταντίν Λοπουσάνσκι θα συναντηθεί με τους νέους κινηματογραφιστές και θα μιλήσει μαζί τους. Θέμα του master class: «Από τη σύλληψη της ιδέας έως τη μεγάλη οθόνη. Ο ρόλος του σκηνοθέτη δημιουργού». Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια δεν είναι ιδιαίτερα παραγωγικός, το σινεμά του Λοπουσάνσκι εξακολουθεί να ενδιαφέρει το κοινό και να ξεχωρίζει για την αισθητική και τη θεματολογία του. Στις ταινίες του κυριαρχεί το απρόβλεπτο, ενώ έννοιες όπως επανάσταση, ιστορία, ανθρώπινη μνήμη, αγάπη, επανέρχονται και αναλύονται. Συνεχιστής του έργου του Ταρκόφσκι και εκφραστής κινηματογραφικών αναζητήσεων που συγγενεύουν με τον Μπέργκμαν, τον Μπρεσόν και τον Μιζογκούτσι, γύρισε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του «Γράμματα ενός νεκρού ανθρώπου» το 1986. Η πιο πρόσφατη «Ασχημόκυκνοι» (2006) βασίζεται στο ομότιτλο μυθιστόρημα των αδελφών Στρουγκάτσκι.

Το ενδιαφέρον του κοινού συγκεντρώνει επίσης το αφιέρωμα στον σύγχρονο ισπανικό κινηματογράφο. Η ισπανική ταινία μικρού μήκους διανύει μια γόνιμη και παραγωγική περίοδο με αξιόλογη ποσοτική και ποιοτική παρουσία σε περισσότερα από 100 διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ. Στη διάρκεια του αφιερώματος προβάλλονται συνολικά 21 ταινίες μικρού μήκους, με θέματα από τη σύγχρονη κοινωνία της Ισπανίας από όλες τις περιοχές της χώρας.

Κίνητρο για τους νέους δημιουργούς να στραφούν στην ελληνική λογοτεχνία αποτελεί και το βραβείο διασκευασμένου σεναρίου που απονέμει το ΕΚΕΒΙ στη Δράμα. Για το 2007 το απέσπασε (ομόφωνα) ο σεναριογράφος Οδυσσέας Σταυράκης για τη διασκευή του διηγήματος «Αλλα κουφάρια» του Δημοσθένη Βουτυρά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή