Ενα έργο αφηγείται: Εξαφανίσεις

Ενα έργο αφηγείται: Εξαφανίσεις

1' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τρία δροσερά παιδικά πρόσωπα σε μια φωτογραφία που θα μπορούσε να προέρχεται από τις σελίδες ενός οικογενειακού άλμπουμ με ευτυχισμένες, ξένοιαστες στιγμές. Το στιγμιότυπο όμως που συμπεριλαμβάνεται στη φωτογραφική εγκατάσταση του Marcelo Brodksy, «Buena Memoria» (Καλή Μνήμη) και εκτίθεται μέχρι την Κυριακή στο Τελλόγλειο είναι από τα πιο δυνατά πολιτικά έργα της 1ης Μπιενάλε Θεσσαλονίκης.

Ο καλλιτέχνης και ένθερμος υπερασπιστής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων παρουσιάζει ένα έργο – σχόλιο για τη δικτατορία στην Αργεντινή που άφησε πίσω της πλήθος νεκρών και αγνοουμένων. Ο καμβάς της «Καλής Μνήμης» στήθηκε πάνω σε μια σχολική φωτογραφία της τάξης του της Δευτέρας Γυμνασίου το 1967. Εψαξε 30 χρόνια αργότερα να βρει τί είχαν απογίνει οι συμμαθητές του για να φτάσει στο συμπέρασμα ότι κάποιοι από αυτούς είχαν εξαφανιστεί την περίοδο της χούντας και να ξεθάψει τις ιστορίες τους από την λήθη.

Ο φωτογράφος έψαξε, επίσης, να βρει παιδικές, οικογενειακές φωτογραφίες των αγνοουμένων (όπως αυτή που βλέπουμε δίπλα) τις οποίες συμπεριέλαβε στην έρευνά του μαζί με βίντεο και κείμενα που παρουσίαζαν την προσωπική και συλλογική ιστορία της τάξης του Colegio Nacional de Buenos Aires, που σημαδεύτηκε από την εξαφάνιση κάποιων από τους συμμαθητές του.

Η δουλειά του είχε ως αποτέλεσμα να γίνει μια ειδική τελετή στο Σχολείο του, όπου για πρώτη φορά αναγνώστηκε κατάλογος με όλα τα ονόματα των αγνοουμένων και των νεκρών από την κρατική τρομοκρατία που καταδυνάστευσε για χρόνια την Αργεντινή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή