ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ : Μια άψυχη κούκλα με έφερε πίσω στη ζωή

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ : Μια άψυχη κούκλα με έφερε πίσω στη ζωή

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με μια αβάσταχτη για πολλούς ανθρώπους πραγματικότητα, που έχει ίσως μεγαλύτερες διαστάσεις από εκείνες που φανταζόμαστε, ασχολείται ο «Λαρς και η κούκλα του». Και το κάνει με έναν τρόπο που μπορεί να φαίνεται υπερβολικός και ακραίος, αλλά είναι ένας τρόπος για να δείξει το πόσο έντονη μπορεί να είναι η μοναξιά για έναν άνθρωπο.

Η δυσκολία της επικοινωνίας και η αδυναμία για προσέγγιση και μια πιο στενή επαφή είναι το θέμα της ταινίας που έφταξαν οι δυο πρωτοεμφανιζόμενοι δημιουργοί. Ο Κρεγκ Γκιλέσπι στη σκηνοθεσία και η Νάνσι Ολιβερ στο σενάριο έπλασαν έναν χαρακτήρα που χωρίς να μπορεί να απλώσει ένα νήμα επαφής με τους πραγματικούς ανθρώπους που έχει γύρω του, κατασκευάζει μια φανταστική ιδανική σχέση.

Ποια λοιπόν μπορεί να είναι η ιδανική σχέση για κάποιον που δεν έχει την ικανότητα να επικοινωνήσει με τους άλλους ανθρώπους; Με ένα πρόσωπο, το οποίο ούτε εκείνο μπορεί να επικοινωνήσει. Μια άψυχη κούκλα, που δεν μιλάει, δεν έχει καμία αντίδραση και δεν φέρνει καμία αντίρρηση.

Η αγαπημένη του Λαρς, η Μπιάνκα, είναι μια κούκλα σε φυσικό μέγεθος που πουλιέται στα σεξ σοπ. Αυτό το πλαστικό αντικείμενο φτηνής ηδονής μετατρέπεται από τον Λαρς, έναν ευγενή, φιλικό και τρυφερό με όλους νεαρό, στο πρόσωπο που διοχετεύει όλη τη στοργή που δεν μπορεί να δώσει σε άλλους, επειδή οι δισταγμοί, οι ανασφάλειες και η ντροπή του τον εμποδίζουν να το κάνει.

Ακριβώς επειδή ο Λαρς έχει όλες αυτές τις αρετές ως άνθρωπος, το αρχικό σοκ όσων βρίσκονται γύρω του τους κάνει να μην τον αποξενώσουν ακόμη περισσότερο.

Ο αδελφός του, η νύφη του και οι κάτοικοι της μικρής του πόλης σαστίζουν στην αρχή, αλλά πολύ γρήγορα κατανοούν ότι η επιλογή του Λαρς δεν είναι ακριβώς συνειδητή, αλλά μια ανάγκη που απλώς δεν μπορεί να εκφραστεί με διαφορετικό τρόπο.

Ολοι λοιπόν αποφασίζουν σιωπηρά να ακολουθήσουν το ρεύμα και να υποστηρίξουν τον Λαρς σε ό,τι κι αν κάνει, για να μην τον κάνουν να νιώσει περισσότερο άσχημα. Η Μπιάνκα από πλαστικό ξόανο μετατρέπεται στο πρόσωπο της πόλης, τον δημοφιλέστερό της κάτοικο.

Προσκλήσεις για πάρτι, συγκεντρώσεις, ακόμη και για εθελοντική εργασία καταφθάνουν σωρηδόν και ο Λαρς το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να τις ανεχτεί. Μέχρι που θα συνειδητοποιήσει ότι δεν χρειάζεται την Μπιάνκα για να επικοινωνήσει με τους ανθρώπους που βρίσκονται έξω από τον προσωπικό και εσωστρεφή μικρόκοσμό του.

Η Μπιάνκα θα πέσει θύμα μιας εξαιρετικά βολικής ασθένειας και θα «αποχωρήσει», όταν πια ο Λαρς δεν θα την έχει ανάγκη.

Παρά τους επικίνδυνους και ολισθηρούς δρόμους που θα μπορούσε να πάρει η ταινία, το σενάριο της Νάνσι Ολιβερ είναι συμπαγές και λεπτοδουλεμένο.

Αλλωστε, η σεναριογράφος έχει μεγάλη εμπειρία στην ανάπτυξη στέρεων χαρακτήρων από τη δουλειά της στην αριστουργηματική σειρά «Six feet under». Με την ίδια λεπτότητα χειρίζεται σε σκηνοθετικό επίπεδο την ιστορία και ο Κρεγκ Γκιλέσπι, ενώ στον κεντρικό ρόλο ο Ράιαν Γκόσλινγκ δίνει μια ερμηνεία γεμάτη από ευαισθησία και εναλλαγές, από τη δειλία και την απομόνωση προς την ωριμότητα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή