Το Νatίοnal Geographic κινηματογραφεί το ναυάγιο του «Βρετανικού»

Το Νatίοnal Geographic κινηματογραφεί το ναυάγιο του «Βρετανικού»

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΚΑΣ. Ενα αίτημα του Νatίοnal Geographic για τη χορήγηση άδειας υποβρύχιας κινηματογράφησης του ναυαγίου του «Βρετανικού» έφερε για άλλη μια φορά στην επιφάνεια την κακή οργάνωση των υπηρεσιών του Δημοσίου αλλά και την αδιαφορία της πολιτείας να αξιοποιήσει ευκαιρίες που θα μπορούσαν να αποφέρουν φήμη και έσοδα.

Οπως συνέβη με το κουφάρι του εντυπωσιακού υπερωκεάνιου «Βρετανικός». Ολοι γνωρίζουν την ιστορία του πλοίου που βρίσκεται στον βυθό της νήσου Κέας από το 1916. Ηταν το «αδερφάκι» του «Τιτανικού», το τρίτο υπερωκεάνιο της εταιρείας White Star Lines που χτυπήθηκε -πιθανότατα – από γερμανική νάρκη στη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Το πλοίο, που εκείνα τα χρόνια λειτουργούσε ως πλωτό νοσοκομείο, είχε μήκος 269 μ. και εκτόπισμα 58.500 τόνων. Κατασκευάστηκε το 1911 στα Harland & Wolff Inc ναυπηγεία του Μπέλφαστ, ένα χρόνο μετά την έναρξη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου επιτάχθηκε και μετασκευάστησε σε νοσοκομειακό πλοίο κατάλληλο να μεταφέρει 3.309 τραυματίες. Στάθηκε όμως άτυχο στο έκτο ταξίδι του. Βυθίστηκε σε 55 λεπτά παρασύροντας στον βυθό 30 άτομα ενώ κατάφεραν να γλιτώσουν σε σωστικές λέμβους 1.036.

Τώρα ανήκει στον Σάιμον Μίλς, που εκπροσωπεί την εταιρεία Covernchec Limited, ο οποίος το αγόρασε το 1997 με σκοπό να το μετατρέψει σε υποβρύχιο μουσείο.

Ο εκπρόσωπός του προχθές στο ΚΑΣ παρουσίασε τις θέσεις του πελάτη του οι οποίες ωστόσο σκοντάφτουν στην έλλειψη μέτρων της ελληνικής πολιτείας που έχει κηρύξει το ναυάγιο. Η άδεια για κινηματογράφηση δόθηκε με επιφυλάξεις και όρους.

Οπως να περιοριστούν οι λήψεις εσωτερικά και εξωτερικά του ναυαγίου, να μην επεκταθούν στον ευρύτερο θαλάσσιο χώρο, με το πέρας της αποστολής να κατατεθούν τα αντίγραφα και το ημερολόγιο εργασιών κ. ά. Εγινε σαφές επίσης ότι η άδεια που θα δοθεί δεν αντικαθιστά άλλη απαιτούμενη από άλλη δημόσια αρχή ή φορέα. Ως τέλη ορίστηκαν 1.200 ευρώ την ημέρα και ξεκαθαρίστηκε ότι όλα θα γίνουν με τη συνεχή εποπτεία της Εφορείας Εναλίων.

Γεννήθηκε όμως σε πολλούς το ερώτημα, τι έκανε τόσα χρόνια η ελληνική πλευρά; «Η εφορεία δεν έχει βαθυδύτες για να φτάσουν τα 120 μ.» είπε η προϊσταμένη κ. Σίμωση. Κανείς δεν σκέφτηκε να ζητηθεί βοήθεια από το υπουργείο Ναυτιλίας. Κατά τα άλλα, κάποιοι «ονειρεύονται» υποβρύχια αρχαιολογικά πάρκα. Εδώ δεν μπορούμε να προστατεύσουμε όσα έχουμε στη στεριά, θέλουμε δράσεις στον βυθό όταν μας λείπουν ακόμη και οι δύτες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή