Από Μανού Κατσέ και Φερέρι έως Μητροπάνο

Από Μανού Κατσέ και Φερέρι έως Μητροπάνο

3' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ιδιαίτερη φωνή της Λίλα Ντάουνς άνοιξε πριν από λίγες εβδομάδες το 23ο Φεστιβάλ Υμηττού, που έως το τέλος Ιουλίου, υπόσχεται ένα πλούσιο πρόγραμμα με Ελληνες και ξένους καλλιτέχνες. Φέτος, ονόματα σαν του Δημήτρη Μητροπάνου και του Αλκίνοου Ιωαννίδη μοιράζονται τους ίδιους χώρους με τον Μανού Κατσέ και την Τζούζι Φερέρι, τους Tiger Lillies, αλλά και τρεις μεγάλες ντίβες του τανγκό και του φλαμένκο, τις Κατερίνα Λουσία Κόστα, Μπάρμπαρα Λούνα και Αλμπα Γκερέρο. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ, Παρασκευάς Καρασούλος, μίλησε στην «Κ» για τους στόχους και τη φυσιογνωμία του Φεστιβάλ, την καλλιτεχνική επιμέλειά του και τη σημασία της συνεργασίας του με άλλες διοργανώσεις.

Τέσσερις στόχοι

Σύμφωνα με τον κ. Καρασούλο, που φέτος βρίσκεται για τρίτη χρονιά στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ, οι στόχοι της διοργάνωσης ήταν τέσσερις, από την αρχή της θητείας του: «Ο πρώτος ήταν να διαμορφώσει και να διατηρήσει ένα σαφή ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Ο δεύτερος ήταν να έχει μια αυτονόητη εκπαιδευτική αποστολή, να εκπαιδεύσει ένα κοινό να είναι ανοιχτό σε νέες προτάσεις και να μπορεί να διαπλαστεί μέσα από τις εκδηλώσεις του προγράμματος. Ο τρίτος στόχος ήταν το φεστιβάλ, μέσα από τη φυσιογνωμία του, να μπορέσει να διαμορφώσει μια παρέμβαση στα πολιτιστικά πράγματα, όχι μόνο τα τοπικά αλλά και του συνόλου της χώρας. Τέλος, ο τέταρτος ήταν να λειτουργήσει ως πολιτιστικός πρέσβης στο πολιτιστικό γίγνεσθαι της χώρας».

Υπάρχει όμως κι ένας πέμπτος στόχος του συγκεκριμένου φεστιβάλ, που αφορά την ίδια του τη γειτονιά. Ο κ. Καρασούλος τονίζει ότι «αυτό που δεν θα θέλαμε να στερηθεί το φεστιβάλ είναι την εντοπιότητά του, δηλαδή τη σχέση του με τους κατοίκους της πόλης, που το αγκαλιάζουν και το υπερασπίζονται». Με αυτή τη λογική διαμορφώθηκε ο δεύτερος, παράλληλος θεσμός, οι Γιορτές στους Δρόμους, «μια φεστιβαλική διοργάνωση που συμβαίνει μέσα στην ίδια την πόλη και έχει πολύ ισχυρή σχέση μαζί της». Οι εκδηλώσεις στο πλαίσιο αυτό ξετυλίγονται σε διάφορες γωνιές του Δήμου, με επίκεντρο την Πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου, μπροστά από το Δημαρχείο Υμηττού. Εδώ, η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη, ενώ συγχρόνως, οι Γιορτές στους Δρόμους δίνουν την ευκαιρία στους διοργανωτές να δοκιμάσουν διαφορετικούς τύπους εκδηλώσεων, και καλλιτέχνες που δεν έχουν ισχυρό μαζικό προφίλ, που είναι νεότεροι ή που οι προτάσεις τους είναι πιο εκκεντρικές.

Νέα φυσιογνωμία

Ο κ. Καρασούλος υπογραμμίζει ότι η φυσιογνωμία του Φεστιβάλ Υμηττού απέχει πολύ από αυτήν του «αιθουσάρχη»: «πολύ συχνά, τα τελευταία χρόνια, τα φεστιβάλ διαχειρίζονται απλώς χώρους. Σκοπός όμως είναι ένα φεστιβάλ να κάνει δικές του παραγωγές, να έχει δική του άποψη, να κάνει αναθέσεις, να λειτουργεί με έναν πρότυπο και πρωτότυπο τρόπο».

Η συνεργασία με άλλα φεστιβάλ αποτελεί ένα άλλο κεντρικό στοιχείο της φυσιογνωμίας του. «Είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να επιβιώσουν περιφερειακά φεστιβάλ. Τα φεστιβάλ μεταξύ τους, πρέπει να έχουν μια σχέση συνεργασίας, να αναπτύσσουν μια πολιτική συμπαραγωγών ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν». Ως εκ τούτου, το Φεστιβάλ Υμηττού έχει ήδη αρχίσει συζητήσεις για του χρόνου με το Φεστιβάλ των Φιλίππων, που διευθύνει από φέτος ο Θοδωρής Γκόνης, αλλά και με άλλα μικρότερα φεστιβάλ, όπως της Αστυπάλαιας και της Κάσου. «Ο Γιώργος Ανδρέου και ο Μάριος Φραγκούλης, αντιστοίχως, κάνουν μια προσπάθεια παρέμβασης στα πολιτιστικά δρώμενα των δύο νησιών. Φέτος σκεφτήκαμε να συμπράξουμε ώστε να ζωντανέψουμε και να βοηθήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο αυτή την πρωτοβουλία τους, δίνοντας τη δυνατότητα επιβίωσης σε θεσμούς απομακρυσμένους, που τους έχουν ανάγκη οι κάτοικοί τους, αλλά και που τους έχουμε ανάγκη κι εμείς».

Προγραμματισμός

Το πρόγραμμα φέτος είναι αρκετά ισορροπημένο όσον αφορά τις ξένες και τις ελληνικές συμμετοχές, κάτι εσκεμμένο από τη μεριά των διοργανωτών. «Προσπαθούμε και επιδιώκουμε να κρατήσουμε μια ισορροπία γιατί ένα φεστιβάλ το οποίο γίνεται σε μια χώρα, δεν μπορεί να μην αναφέρεται στους καλλιτέχνες της χώρας του. Το θεωρώ λάθος, έπαρση και άγνοια του χώρου και του τόπου όπου λειτουργείς». Αναπόφευκτα, στη συζήτηση έρχεται και η πρόσφατη αναβολή της συναυλίας της Καναδής new age τραγουδίστριας Λορίνα ΜακΚένιτ, που θα εμφανιζόταν στο Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη» στις 10 Ιουνίου. «Φέτος είναι μια εποχή που αντιμετωπίζουμε τον κίνδυνο να υπάρχουν αναβολές και ακυρώσεις και αυτό έχει να κάνει τόσο με την οικονομική κρίση, όσο και με απλή κακοτυχία. Ελπίζω και εύχομαι να μην συνεχιστούν». Οσο για τη συναυλία της Λορίνα ΜακΚένιτ, προγραμματίστηκε εκ νέου για τις 29 Ιουνίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή