«Το Ιράκ δεν είναι το θέμα, ο στρατός, όμως, είναι», λέει ο Κλούνεϊ

«Το Ιράκ δεν είναι το θέμα, ο στρατός, όμως, είναι», λέει ο Κλούνεϊ

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΦΕΣΤΙΒΑΛ. Εξωφρενικές καταστάσεις στον αμερικανικό στρατό περιγράφει με χιούμορ το «The men who stare at goats», που προβλήθηκε χθες εκτός συναγωνισμού στην 66η Μόστρα της Βενετίας.

Η ταινία, που έγραψε και σκηνοθέτησε ο σταθερός συνεργάτης του Τζορτζ Κλούνεϊ Γκραντ Χέσλοβ, συνδυάζει πραγματικά γεγονότα του τέλους της δεκαετίας του ’70, όπως την προσπάθεια ανάπτυξης από τον αμερικανικό στρατό ενός τάγματος στρατιωτών με ιδιαίτερες ψυχικές δυνάμεις και τα τοποθετεί στο σήμερα, στον πόλεμο του Ιράκ.

Τι κάνουν αυτοί οι ιδιαίτεροι στρατιώτες; Ή τι προσπαθούν να κάνουν; Να περάσουν μέσα από τοίχους, να προβλέψουν το μέλλον, να σκοτώσουν με το βλέμμα τους, έστω κι αν καταφέρνουν να σκοτώσουν μόνο κατσίκες. Την ύπαρξη του μυστικού τάγματος ανακαλύπτει ένας δημοσιογράφος την περίοδο που οι Αμερικανοί εισβάλλουν στο Ιράκ. Με σύντροφο ένα πρώην μέλος του τάγματος, ο δημοσιογράφος θα προσπαθήσει να ανακαλύψει την αλήθεια και τους σκοπούς αυτής της επιχείρησης.

Στην ταινία πρωταγωνιστεί μια ισχυρή ομάδα ηθοποιών, με επικεφαλής τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Γιούαν Μακ Γκρέγκορ, Κέβιν Σπέισι και Τζεφ Μπρίτζες. Οπως δήλωσε ο Κλούνεϊ, ο οποίος είναι τακτικός επισκέπτης της Μόστρας, «αυτό που μας αρέσει σ’ αυτή την ταινία κι αυτό που είναι το πιο διασκεδαστικό είναι ότι πάρα πολλά απ’ όσα αναφέρονται είναι αλήθεια. Οσο γελοίο κι αν ακούγεται, τα πιο χαζά σημεία της ταινίας είναι ό, τι συνέβη στην πραγματικότητα κι αυτά είναι που μας προκάλεσαν το περισσότερο γέλιο».

Στη συνέντευξη Τύπου ο Κλούνεϊ επέμεινε ότι «δεν είναι μια ταινία για τον πόλεμο στο Ιράκ. Την αντιμετωπίσαμε σαν μια κωμωδία για τις τρελές ιδέες που άρχισαν να κυκλοφορούν στον στρατό μετά τον πόλεμο στο Βιετνάμ, συνέχισαν να υπάρχουν και στη συνέχεια και ίσως εξακολουθούν να υπάρχουν ακόμη».

Ο Γκραντ Χέσλοβ, συν-σεναριογράφος και συμπαραγωγός στις ταινίες που παράγει και σκηνοθετεί ο Κλούνεϊ, έδωσε μια άλλη ματιά για την ταινία. «Εχει να κάνει περισσότερο με μια ιδέα που αρχίζει αλλιώς για να γίνει κάτι υπέροχο, διαφορετικό, ωραίο και στη συνέχεια διαστρέφεται. Η εποχή δεν είναι η καλύτερη δυνατή, δεν είναι εύκολη, υπάρχει ένας πόλεμος που συνεχίζεται, η οικονομική κρίση… κι όμως, παρ’ όλα αυτά χρειάζονται ακόμη άνθρωποι που πιστεύουν σε κάτι κι αυτό είναι που μ’ άρεσε στον χαρακτήρα του Γιούαν (Μακ Γκρέγκορ, που παίζει τον ρόλο του δημοσιογράφου)».

Στο διαγωνιστικό πρόγραμμα, που βρέθηκε χθες σε δεύτερη μοίρα, προβλήθηκε η ισραηλινή ταινία «Lebanon» του Σαμουέλ Μαόζ και η ιταλική παραγωγή «Lo spazio bianco» της Φραντζέσκα Κομεντσίνι. Επίσης, εκτός συναγωνισμού προβλήθηκαν το «Napoli Napoli Napoli» του Εϊμπελ Φεράρα και το «Brooklyn’s finest» του Αντουάν Φούκουα με τον Ρίτσαρντ Γκιρ και τον Ιθαν Χοκ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή