Βραβείο ΔΕΣΤΕ στην Ειρήνη Ευσταθίου

Βραβείο ΔΕΣΤΕ στην Ειρήνη Ευσταθίου

1' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΒΡΑΒΕΙΟ. Το βράδυ της Δευτέρας απονεμήθηκε το φετινό Βραβείο ΔΕΣΤΕ στην Ειρήνη Ευσταθίου, μια νεαρή καλλιτέχνιδα που εξερευνά ευρήματα και εικόνες (found images) ως επισημάνσεις, ερμηνείες αλλά και αρνήσεις αυτού που ονομάζουμε Ιστορία, δημιουργώντας μέσα από την επεξεργασία τους έναν δικό της υποκειμενικό χώρο.

Η κριτική επιτροπή φέτος περιλάμβανε τους Δάκη Ιωάννου (πρόεδρο του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ), Λίσα Φίλιπς (διευθύντρια του New Museum of Contemporary Art στη Νέα Υόρκη), Τζέφρεϊ Ντάιτς (γκαλερί Deitch Projects, Νέα Υόρκη), Πατρίτσια Σαντρέτο Ρε Ρεμπαουντένγκο (πρόεδρο του ομώνυμου Ιδρύματος Τέχνης στο Τορίνο), Ούντο Κίτελμαν (διευθυντή της Nationalgalerie στο Βερολίνο) και τον καλλιτέχνη Τόμας Στρουθ, οι οποίοι ανέφεραν ότι η δουλειά της Ευσταθίου «διακρίνεται από οικειότητα και την ικανότητα να πραγματεύεται ευρύτερα θέματα, όπως κοινά βιώματα, συλλογική μνήμη και κοινωνική οργάνωση, προτρέποντάς μας να κοιτάξουμε την καθημερινή ζωή εκ νέου».

Από το 1999, και κάθε δύο χρόνια, το Βραβείο απονέμεται σε έναν Ελληνα καλλιτέχνη, που ζει και εργάζεται στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, ως αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτικής του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ, με σκοπό τη στήριξη και προώθηση της σύγχρονης ελληνικής τέχνης.

Η σημασία του όμως έγκειται περισσότερο στο ότι κάθε δύο χρόνια συστήνει στο ελληνικό κοινό το έργο και την οπτική γωνία νέων ανθρώπων που συνεισφέρουν στη σύνθεση της σύγχρονης πολιτιστικής ταυτότητας της χώρας μας. Ο Αθανάσιος Αργιανάς, ο Βαγγέλης Βλάχος, η Χάρις Επαμεινώνδα, η Ραλλού Παναγιώτου και ο Γιώργος Σαπουντζής, οι συνυποψήφιοι της Ευσταθίου για το φετινό βραβείο, μας συστήθηκαν μέσα από τα έργα τους και την προσωπική τους ευαισθησία, σε μία παράλληλη έκθεση που χαρακτηρίζεται από φρέσκιες ιδέες, και διαρκεί έως το τέλος του μήνα στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Από τον συνδυασμό μουσικών ήχων και γλυπτικής στο έργο του Αργιανά, στην εμμονή με τη μεθοδολογία της έρευνας και της συγκέντρωσης αρχειακού υλικού και τις εκκεντρικές προσεγγίσεις της πρόσφατης ιστορίας της χώρας σε αυτό του Βλάχου… Και από τις «νέες» αφηγήσεις που γεννιούνται μέσα από τις λεπτεπίλεπτες χειρονομίες στα έργα των Ευσταθίου και Επαμεινώνδα, στα σύγχρονα μνημεία του Σαπουντζή και τις γλυπτικές «σκηνές» της Παναγιώτου… Τα ερεθίσματα πολλά, και οι αντιδράσεις προσωπικές, σε μία έκθεση που δεν θα είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε ως κοινό, άνευ του θεσμού του Βραβείου ΔΕΣΤΕ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή