ΕΚΘΕΣΗ : Τέχνη με εικόνες της πραγματικότητας από την παγκόσμια ειδησεογραφία

ΕΚΘΕΣΗ : Τέχνη με εικόνες της πραγματικότητας από την παγκόσμια ειδησεογραφία

1' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Παντρεύει τη δημοσιογραφία με την τέχνη, φιλοτεχνώντας εικόνες της πραγματικότητας που διατρέχουν καθημερινά την παγκόσμια ειδησεογραφία… Ακροβατεί πάνω στις λεπτές διαχωριστικές γραμμές των αντιθέσεων για να μοιραστεί την κριτική της ματιά απέναντι σε γεγονότα του πλανήτη και «μιας πολιτικής από την οποία η κοινωνία απομακρύνεται και δείχνει να μην την αφορά».

Προσωπικός συγκερασμός δύο διαφορετικών επαγγελματικών κατευθύνσεων, της δημοσιογραφίας και της ζωγραφικής, που υπηρετεί εδώ και χρόνια, είναι η πρόσφατη σειρά έργων «Εικόνες» που έφερε στη Θεσσαλονίκη η Μαρία Ρηγούτσου (συνεργάτις της «Κ»), σε μια έκθεση στην «Art Gallery Lola Νikolau».

Μαγιά της νέας της δουλειάς ήταν εικόνες από την εβδομαδιαία πολιτική επιθεώρηση Der Spiegel. Επεξεργασμένες από την ίδια σε ηλεκτρονικό υπολογιστή και τυπωμένες με φόντο φύλλα χρυσού σαν βυζαντινή εικόνα, η καλλιτέχνις φιλτράρει την επικαιρότητα, δουλεύοντας με το χέρι τις αντιθέσεις που συναντά και σχολιάζει καθημερινά στο ραδιόφωνο.

Στις εικόνες της προσδίδει τη θρησκευτικότητα, την ιερότητα και τη δύναμη, που στόχο έχουν να θέσουν ερωτήματα.

Παίζοντας με τα στερεότυπα, τραβάει τα σύνορα με μια «κόκκινη γραμμή», ανακαλώντας στη μνήμη τα λόγια του ποιητή «το κόκκινο τάχθηκε για το αίμα και για τα τριαντάφυλλα και η μνήμη για να φυλάει τα σύνορα». «Είναι η λεπτή γραμμή», όπως λέει, «που δείχνει πόσο κοντά βρίσκεται η ανατροπή, πόσο λίγο απέχει η ευτυχία από τη δυστυχία».

Νέος κύκλος

Τα έργα, μεικτής τεχνικής, προέρχονται από έναν δεύτερο κύκλο που ξεκίνησε πρόσφατα, 2008-2009, υφολογικά πολύ διαφορετικό από τον πρώτο. «Οι θάλασσες που είχα μέσα μου κουβαλώντας την Ελλάδα στη Γερμανία (ζει και εργάζεται στην Κολωνία), εξαντλήθηκαν. Η καθημερινή μου επαφή με τις ειδήσεις μού έδιναν άλλες παραστάσεις και την ανάγκη να δημιουργήσω και να σχολιάσω έναν εικαστικό κόσμο διαφορετικό».

Οι αντιθέσεις μεταφέρουν τον θεατή από το Ιράκ στο Μονακό, από τη Δύση στην Ανατολή… Χαρούμενες γυναίκες της Τεχεράνης, καλυμμένες με μαύρα ρούχα απέναντι σ’ έναν οίκο ανοχής στο Αμβούργο, θέτουν το ερώτημα «ποιος διασκεδάζει περισσότερo;» στο ομότιτλο έργο.

Η ίδια έκθεση περιλαμβάνει και έργα της Εοζέπ Αγκοπιάν και της Ελευθερίας Στόικου. Θα διαρκέσει ώς τις 7 Οκτωβρίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή