Χαρακτικά έργα του εξπρεσιονιστή James Ensor στο Μπενάκη

Χαρακτικά έργα του εξπρεσιονιστή James Ensor στο Μπενάκη

1' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΕΚΘΕΣΗ. Η δεύτερη έκθεση που φιλοξενείται αυτό το διάστημα στο Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς (παράλληλα με την έκθεση για το έργο του Δημήτρη Φατούρου) είναι η παρουσίαση, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, του έργου ενός από τους σπουδαιότερους εκπροσώπους του ευρωπαϊκού εξπρεσιονισμού: του Βέλγου James Εnsor.

Ο Βέλγος χαράκτης γεννήθηκε το 1860 και πέθανε το 1949 και θεωρείται ο προάγγελος του φλαμανδικού εξπρεσιονισμού. Το έργο του εκφράζει τη γοητεία, τις αντιθέσεις, την πίστη και τις παραδόσεις της κοινωνίας στην οποία έζησε και χωρίζεται σε πέντε ενότητες: αυτοπροσωπογραφίες, Χριστός, σάτιρα-καρικατούρα, φανταστικό, τοπία της Οστάνδης.

Στην έκθεση παρουσιάζονται 113 οξυγραφίες, χαλκογραφίες και βελονογραφίες, δύο άλμπουμ με λιθογραφίες και ένα μπαλέτο-παντομίμα, του οποίου δούλεψε τη μουσική, το σενάριο, τα σκηνικά και τα κοστούμια.

Η αγάπη του James Ensor για την τέχνη της χαρακτικής εκφράστηκε μ’ ένα μανιφέστο που έγραψε το 1935, στο οποίο σημείωνε: «Ιδού τα αιχμηρά μου βέλη για να χαιρετίσω τους χαράκτες μας. Χαρακτική, τέχνη του σκαλίσματος, μετουσιωμένη από μυστήριο, πικάντικη τέχνη αλχημείας και απόσταξης, τέχνη διαβολική που μοσχοβολά θειάφι και υδράργυρο, τέχνη που την υπηρετούν ισχυρά οξέα, τέχνη που την τροφοδοτούν αναβράζοντα άλατα, τέχνη άυλων αποσταγμάτων, τέχνη καυστική, μεταλλική, αντι-ακαδημαϊκή, τέχνη των ευγενών και των ανδρείων στην καρδιά και στις αισθήσεις, τέχνη των παλαβών».

Τα έργα του συνταιριάζουν δόσεις ευγένειας και σκληρότητας, οξύτητας και τρυφερότητας, και σκιαγραφούν, με την τέχνη της χαρακτικής, τον κόσμο -τον υλικό και τον άυλο- της εποχής που έζησε ο James Ensor. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι 29 Νοεμβρίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή