Εικαστική τέχνη με φόντο το 50ό Φεστιβάλ Σινεμά

Εικαστική τέχνη με φόντο το 50ό Φεστιβάλ Σινεμά

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΕΚΘΕΣΕΙΣ. H σύγχρονη εικαστική δημιουργία ζωντανεύει με κάθε της μορφή τα κινηματογραφικά αφιερώματα του 50ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας, βιντεοπροβολές και κάθε μορφή καλλιτεχνικής δημιουργίας θέτουν από κοινού το ερώτημα «Why Cinema Now?» της επετειακής διοργάνωσης.

Ο εικαστικός χάρτης, με επίκεντρο το λιμάνι και τις εκθέσεις «Γιγαντοφωτογραφίες και video Διονύσης Φωτόπουλος: Κινηματογράφος» στο Μουσείο Κινηματογράφου, «Ο Μιρό της Μαγιόρκα και τα σύγχρονα εργαστήρια καλλιτεχνικής δημιουργίας» του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, περιλαμβάνει έξι διαδρομές σε χώρους που φιλοξενούν τις πιο πρωτοπόρες τάσεις της σύγχρονης τέχνης.

Δύο εκθέσεις πλαισιώνουν το αφιέρωμα στο έργο του Βέρνερ Χέρτσογκ. Η πρώτη «Σημάδια ζωής. Ο Βέρνερ Χέρτσογκ και ο κινηματογράφος», με βίντεο εγκαταστάσεις και φωτογραφίες στην Αποθήκη Ψυγείων του Λιμανιού (απέναντι από το Τελωνείο). Η δεύτερη, «Το Σινεμά πρέπει να είναι σωματικό», στο βιβλιοπωλείο ΜΙΕΤ, συμπληρώνει τη ρετροσπεκτίβα στο έργo του Χέρτσογκ με 50 φωτογραφίες του Beat Presser. Ο Ελβετός φωτογράφος που έχει δουλέψει σε τρεις ταινίες του Χέρτσογκ αποτυπώνει τον κινηματογραφιστή εν κινήσει κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, δίνοντας μια εκδοχή της σωματικής διάστασης της «αθλητικής δουλειάς» του δημιουργού, όπως και ίδιος χαρακτηρίζει τη σκηνοθεσία.

Μια σειρά από περφόρμανς και περισσότερα από 40 πολυβραβευμένα video art projects δύο καλλιτεχνών της πειραματικής σκηνής, των Μαρίνα Γκρζίνιτς και Αϊνα Σμιντ, φιλοξενεί το Γιαχουντί Χαμάμ – Λουτρά στα Λουλουδάδικα (Κομνηνών). Η ηλεκτρονική έκθεση «Ανατομία των φαντασιώσεων: Τα μυστικά του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο» στην αγορά Μπεζεστένι, εστιάζοντας στο εικαστικό υλικό της προετοιμασίας παραγωγής των ταινιών του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, αποκαλύπτει τη διαδικασία που κρύβεται πίσω από τη δημιουργία των χαρακτήρων, των αντικειμένων, των χώρων και των ειδικών εφέ.

Οι ρόλοι του άνδρα και της γυναίκας στην ελληνική πραγματικότητα και η αγωνία που τους συνοδεύει έχουν αποτυπωθεί στο έργο του Κώστα Ταχτσή και ιδιαίτερα στο κείμενο «Η πρώτη εικόνα», από την οποία δανείζεται τον τίτλο της η έκθεση βιντεο-εγκαταστάσεις 12 γυναικών και 12 ανδρών καλλιτεχνών που αναπτύσσεται στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Τα έργα της έκθεσης -παρουσιάστηκε το καλοκαίρι στη Γαλλία- διαπραγματεύονται τον καθορισμό των ρόλων στην κοινωνία, τις ανθρώπινες σχέσεις και τον πυρήνα της οικογένειας.

Στο ερώτημα του Φεστιβάλ επιχειρούν να απαντήσουν με τα έργα τους (ζωγραφική, γλυπτική, χαρακτικά, βίντεο, κατασκευές) φοιτητές των Ανωτάτων Σχολών Καλών Τεχνών Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Φλώρινας σε μια κοινή έκθεση στο ΜΙΕΤ με τίτλο «Why Cinema Now?»

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή