Πλασσόν και Σαρούν σε εξαιρετικές βραδιές

Πλασσόν και Σαρούν σε εξαιρετικές βραδιές

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επιβεβαιώθηκε για ακόμα μία φορά πως η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (ΚΟΑ) αποδίδει ανάλογα με την ικανότητα του εκάστοτε αρχιμουσικού: στις 12 Φεβρουαρίου στην αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης» πραγματοποίησε μία από τις επιτυχέστερες συναυλίες της υπό τη διεύθυνση του διάσημου Γάλλου αρχιμουσικού Μισέλ Πλασσόν. Το πρόγραμμα, αποτελούμενο από τα «Ευγενή και συναισθηματικά βαλς» του Ραβέλ και τη ραψωδία «Τσιγγάνα» του ιδίου, το «Ποίημα» για βιολί και ορχήστρα του Σωσσόν και τη μοναδική Συμφωνία του, θα μπορούσε εύκολα να οδηγήσει σε μία βραδιά άνευρη και κουραστική, καθώς για τα συγκεκριμένα μουσικά κείμενα, δεν αρκούν ούτε η απλή διεκπεραίωση, ούτε η αδρή ανάδειξη μεγάλων ενοτήτων. Το μυστικό βρίσκεται στις λεπτομέρειες, στη διαρκή αναπροσαρμογή της δυναμικής κάθε παραγράφου, ώστε να δημιουργηθεί ο ζητούμενος παλμός.

Φυσικά, ο Πλασσόν δεν μεταμόρφωσε την ΚΟΑ σε λίγες δοκιμές: δεν θα μπορούσε να επηρεάσει την ποιότητα του ήχου ή τη συνεισφορά μεμονωμένων μουσικών. Ωστόσο, φρόντισε τις κρίσιμες λεπτομέρειες, κράτησε την ένταση χαμηλά ώστε να υπάρχουν οι απαραίτητες διαβαθμίσεις και εξασφάλισε τις ταχύτητες εκείνες που επέτρεψαν τελικά το επιτυχημένο αποτέλεσμα.

Αποφασιστικά συνέβαλε η 21χρονη βιολονίστρια Αρετή Ζούλα. Ως σολίστ στο «Ποίημα» είχε την ευκαιρία να αποδείξει τον γεμάτο ρωμαλέο ήχο και την ερμηνευτική της ικανότητα, ενώ ως σολίστ στην «Τσιγγάνα» έπεισε για τη δεξιοτεχνική της ασφάλεια.

Στις 9 Φεβρουαρίου στην ίδια αίθουσα εμφανίστηκε το γνωστό Σύνολο Σαρούν, αποτελούμενο από μουσικούς της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Βερολίνου. Το πρόγραμμα ξεκίνησε με την Τσεχική Σουίτα έργο 39 του Ντβόρζακ σε μεταγραφή του Ουλφ Γκουίντο Σαίφερ για οκτέτο και ολοκληρώθηκε με το Σεπτέτο έργο 20 του Μπετόβεν. Η ποιότητα του ήχου καθενός οργάνου ξεχωριστά και οι αναρίθμητες διαβαθμίσεις δυναμικής που συνέτειναν στην πλαστικότητα των φράσεων, οι κορυφαίες επιδόσεις κάθε μουσικού, ιδιαίτερα δε πρώτου βιολιού και κλαρινέτου που στα συγκεκριμένα έργα αναλαμβάνουν σημαντικό ρόλο, προκάλεσαν αγαλλίαση και θαυμασμό. Τα χαρακτηριστικά αυτά σε συνδυασμό με τη μουσικότητα των ερμηνευτών επέτρεψαν σαφέστατες διαφοροποιήσεις διαθέσεων ανάμεσα στα μέρη του Σεπτέτου, με αποτέλεσμα τη γλαφυρή απόδοση της μουσικής.

Γκουμπαϊντούλινα

Λιγότερο αναμενόμενη ήταν η ιδιαίτερα επιτυχημένη απόδοση του «Αφιερώματος στον Τ. Σ. Ελλιοτ», έργου για οκτέτο και υψίφωνο της Σοφίας Γκουμπαϊντούλινα. Στην πρόκληση μιας μουσικής με δάνεια και αναφορές τόσο στη δυτική μουσική όσο και στη παράδοση της Ανατολής, οι «Σαρούν» ανταποκρίθηκαν με τρόπο που έδινε πνευματικότητα στις σιωπές και ποιητική στους ήχους. Τους στίχους του Ελιοτ ερμήνευσε η Καναδή υψίφωνος Μπάρμπαρα Χάννιγκαν, με φωνή λυρική, ισχυρή και τονικά ασφαλή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή