Η θεατρική Αθήνα αλλάζει συνήθειες

Η θεατρική Αθήνα αλλάζει συνήθειες

3' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η σεζόν θα είναι σκληρή. Από τις δυσκολότερες που πέρασε την τελευταία δεκαετία το ελληνικό θέατρο. Οχι μόνο γιατί πολλαπλασιάστηκαν οι ηθοποιοί και οι σκηνοθέτες αλλά και επειδή πλήθυναν οι σκηνές -όπου βρήκαν ελεύθερο χώρο και φτηνό ενοίκιο-, και κυρίως οι ελπίδες ότι «όλοι χωράνε».

Μόνο που η κρίση δεν έχει τέτοιες γενναιόδωρες διαθέσεις. Ετσι, είναι μάλλον απίθανο να δούμε και τη φετινή θεατρική σεζόν 400 παραστάσεις αφού όλοι: κρατικές σκηνές, επιχορηγούμενοι θίασοι πολυρεπερτορίου και νέες ομάδες κόβουν ό, τι μπορούν και απ’ όπου μπορούν.

Ο θεατρικός χειμώνας προβλέπεται να είναι κλασικός, με πολλές επαναλήψεις και αρκετούς μονολόγους, συνενώσεις δυνάμεων όπου είναι εφικτό και επιπλέον βάρη για όσους απαρτίζουν καινούργιες ομάδες. Αντίθετα από ό, τι θα περίμεναν πολλοί, η κρίση δεν οδηγεί σε μέτριες επικοινωνιακές επιλογές αλλά ασφαλή έργα, από εκείνα που αρέσουν στον κόσμο. Ομως, για μείωση εισιτηρίου κουβέντα.

Το νέο στοίχημα λέγεται αγορά των νέων, την οποία ανοίγει ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος εγκαινιάζοντας το θέατρο για εφήβους, ενώ η Τατιάνα Λύγαρη προσθέτει κι άλλο βαγόνι στο Ρουφ με δράσεις για νέους δημιουργούς όπως τα «12 κουπέ». Η σεζόν λοιπόν θα αρχίσει και στην πορεία η κρίση θα δείξει για όλους.

Δέκα παραγωγές στο Εθνικό

Δέκα παραγωγές προετοιμάζει στο Εθνικό Θέατρο ο Γιάννης Χουβαρδάς ο οποίος και πάλι συγκέντρωσε στις σκηνές του ορισμένες από τις τις καλύτερες δυνάμεις του θεάτρου. Ξεκινά με την «Φρεναπάτη» του Κορνέιγ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου, συνεχίζει ο ίδιος με την τραγωδία του Γκότχολντ Εφρεμ Λέσινγκ «Εμίλια Γκαλόττι», ακολουθεί ο Νίκος Καραθάνος με «Σιρανό ντε Μπερζεράκ», ο Νίκος Μαστοράκης με την «Τριλογία του παραθερισμού» του Γκολντόνι και η Λυδία Κονιόρδου με την «Τρισεύγενη» του Κωστή Παλαμά.

Στη Νέα Σκηνή η Κατερίνα Ευαγγελάτου σκηνοθετεί το καινούργιο έργο του Ρόναλντ Σίμελπφενιχ «Ο χρυσός δράκος», η Εφη Θεοδώρου το «Γλυκό πουλί της νιότης», ο Γιώργος Λάνθιμος το «Πλατόνοφ» του Τσέχοφ και ο Νικήτα Μιλιβόγεβιτς τη «Μητέρα του σκύλου» του Παύλου Μάτεσι, ενώ για τα παιδιά ο Τάκης Τζαμαριάς προετοιμάζει το «Παραμύθι χωρίς όνομα» της Πηνελόπης Δέλτα.

Στο Απλό θέατρο ο Αντώνης Αντύπας σκηνοθετεί τον «Επιστάτη» του Πίντερ πριν δώσει τον λόγο στις «Ευτυχισμένες μέρες» του Μπέκετ και στη Ράνια Οικονομίδου. Με Πίντερ και ο Λευτέρης Βογιατζής που σκηνοθετεί το «Θερμοκήπιο» που δεν έχουμε δει στη χώρα μας, με τους Αλεξία Κατσίκη, Δημήτρη Ημελλο, Ερρίκ Λίτση κ. ά.

Στη διπλανή σκηνή της Οδού Κεφαλληνίας η Μπέττυ Αρβανίτη προτείνει «Το σπίτι της Μπερνάρντα Αλμπα» με τις: Σμαράγδα Σμυρνιού, Ανέζα Παπαδοπούλου, Εκάβη Ντούμα, Κόρα Καρβούνη, Λουκία Μιχαλοπούλου κ. ά. και σκηνοθέτη τον Στάθη Λιβαθινό ο οποίος σκηνοθετεί και στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση. Στη δεύτερη σκηνή του Κεφαλληνίας ο Αρης Τρουλάκης σκηνοθετεί «Το ίχνος» του Αλέξη Σταμάτη και μετά η Ελένη Μποζά το «Σόλο ντουέτο» του Τομ Κεμπίνσκι.

Συρρικνωμένο θα είναι το πρόγραμμα και του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στο θέατρο του «Νέου Κόσμου» που κατά τα άλλα επιμένει πολιτικά. Αρχίζει με τα «Ορφανά» του Ντένις Κέλι και το «DNA» για το εφηβικό θέατρο που εγκαινιάζει επίσης το νέο έργο του Βασίλη Μαυρογεωργίου που θα σκηνοθετήσει με τον Κώστα Γάκη, το «Δεν μιλάμε γι’ αυτά» που υπογράφει ο ίδιος με τον Λευτέρη Καταχανά, το «Μη» χορογραφία της Σεσίλ Μικρούτσικου, το «Αίνιγμα του Τρουλ» της Μαρίας Παπαγιάννη, ενώ επαναλαμβάνει «Το όνομά μου είναι Ρέιτσελ Κόρι» και την «Κατσαρίδα».

Με δυο κοινωνικά σκληρά έργα ξεκινά το «Βικτώρια» και δυο σκηνοθέτες της νεότερης γενιάς. Ο Δημήτρης Κομνηνός σκηνοθετεί το «Fucking games» και ο Δημήτρης Παλούμπης τις «50 λέξεις» του Μάικλ Γουέλερ.

Επιμένοντας τηλεοπτικά

Η χρονιά θέλει επίσης τηλεοπτικά ονόματα. Ο Γιάννης Μπέζος με τη Ναταλία Τσαλίκη ανεβάζουν στο «Κιβωτός» το «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα» του Γιώργου Τζαβέλα σε μουσική Δήμητρας Γαλάνη και στίχους της Λίνας Νικολακοπούλου, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης με σιγουριά αναλαμβάνει τον Μότσαρτ στο «Αμαντέους» του Πίτερ Σάφερ με τον Δημήτρη Λιγνάδη στον ρόλο του Σαλιέρι, ο Θοδωρής Αθερίδης γράφει και αστυνομικές κωμωδίες όπως είναι «Ο τυφλοσούρτης» που ανεβαίνει στο Μικρό Παλλάς.

Οι «Ηρωες» της Ελένης Γκασούκα επιστρέφουν, όπως και οι «Συμπέθεροι από τα Τίρανα» στο «Λαμπέτη», το «Σεσουάρ για δολοφόνους» στην «Αποθήκη», επίσης «Στο κόκκινο», «Τι είδε ο Μπάτλερ» και «Το μπουφάν της Χάρλεϊ», ενώ στην Πειραιώς 131 ανεβαίνει το «Ράους», η νέα κωμωδία των Παπαθανασίου – Ρέππα. Και στο «Αλίκη» το νέο έργο των Ρήγα – Αποστόλου «Τα κορίτσια με τα μαύρα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή