Εικαστική ανθρωπογεωγραφία του Μαυροΐδη

Εικαστική ανθρωπογεωγραφία του Μαυροΐδη

1' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια μεγάλη έκθεση με έργα του Γιώργου Μαυροΐδη εγκαινιάζεται την Τετάρτη στις 20 Οκτωβρίου στο Ιδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη. Η έκθεση που τιτλοφορείται «Γιώργος Μαυροΐδης: Ανθρωποκεντρική ζωγραφική 1947 – 2003» αποκαλύπτει όπως φανερώνει ο τίτλος τις σημαντικότερες ζωγραφικές προσεγγίσεις της ανθρώπινης μορφής του διακεκριμένου ζωγράφου.

Πάνω από εκατό μνημειακοί πίνακες μαζί με περίπου εβδομήντα πολύτιμα σχέδια φανερώνουν την εικαστική του ανθρωπογεωγραφία. Οι διοργανωτές της έκθεσης επισημαίνουν ότι δεν είναι συμπτωματική η φράση του Γιάννη Τσαρούχη για το έργο του Μαυροΐδη: «κάθε φορά που πιάνει το πινέλο στα χέρια του, είναι έτοιμο να μεταφράσει την όρασή του, το νόημα των πραγμάτων, στη γλώσσα της ζωγραφικής που κατέχει». Στο έργο του δεν υπάρχει τίποτε το αμφίβολο και το διφορούμενο. Ζωγραφίζει μορφές οικείες, αρνούμενος κάθε εξιδανίκευση. Εραστής τόσο της αλήθειας όσο και της ελευθερίας επιχείρησε να αγγίξει το νόημα της αιωνιότητας μέσα στον καθημερινό και εφήμερο βίο.

Καθημερινές μορφές

Ο επιμελητής της έκθεσης, Τάκης Μαυρωτάς σημειώνει: «Ο Μαυροΐδης ζωγραφίζει μορφές οικείες, καθημερινές, υποδηλώνοντας την πίστη του ότι η Γη δεν είναι έτοιμη για να την εγκατοικήσουν άγιοι. Εραστής τόσο της αλήθειας, όσο και της ελευθερίας, επιχείρησε να αγγίξει το νόημα της αιωνιότητας μέσα στον καθημερινό, τον εφήμερο βίο. Στο έργο του απουσιάζει κάθε τι αμφίβολο και διφορούμενο».

Η έκθεση συνοδεύεται από δίγλωσσο κατάλογο με ανέκδοτα κείμενα των Παναγιώτη Τέτση, Ναταλίας Μελά, Θανάση Νιάρχου, Αγγελου Παπαδημητρίου, Κωστή Παπατριανταφυλλόπουλου και Τάκη Μαυρωτά. Διάρκεια, έως 5 Ιανουαρίου.

Βασιλίσσης Σοφίας 9 & Μέρλιν 1

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή