Τραγωδίες του Σοφοκλή και Doors στο Ηρώδειο

Τραγωδίες του Σοφοκλή και Doors στο Ηρώδειο

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΦΕΣΤΙΒΑΛ. Απέναντί μας χθες το πρωί στην Πειραιώς 260, στεκόταν ένας νέος άνθρωπος, ήρεμος, σταθερός, αποφασιστικός αλλά διόλου επιθετικός, συγκροτημένος και ευαίσθητος, που έχει αφιερώσει τα τελευταία χρόνια της ζωής του στις τραγωδίες του Σοφοκλή. Ο λιβανικής καταγωγής σκηνοθέτης, Ουαζντί Μουαουάντ, μίλησε στους Ελληνες δημοσιογράφους για τη δουλειά του, για το πώς βλέπει την αρχαία τραγωδία, αλλά και για το θέμα του μουσικού Μπερτράντ Καντά που μετέχει στην παράσταση «Γυναίκες» που θα δούμε 9 και 10 Ιουλίου στο Ηρώδειο.

Ο Ουαζντί Μουαουάντ θέλει να σκηνοθετήσει και να παρουσιάσει και τις επτά σωζόμενες τραγωδίες του Σοφοκλή. «Διάβασα και σκέφτηκα πολύ τα έργα του Σοφοκλή και κατέληξα ότι πρέπει να χωριστούν σε τρεις ομάδες: Η πρώτη είναι, οι «Γυναίκες», η δεύτερη οι «Ηρωες» (Αίαντας, Οιδίπους Τύραννος), η τρίτη είναι «Οι νεκροί» (Φιλοκτήτης, Οιδίπους επί Κολωνώ). Η σκηνοθεσία μου είναι πολύ κοντά στο κείμενο.

Δεν κάνω αποδόμηση, αλλά χρησιμοποιώ μια σύγχρονη σκηνοθετική προσέγγιση μέσα από τη μουσική, τα κοστούμια και το στήσιμο των ηθοποιών στη σκηνή», λέει.

Τον απασχόλησε πάρα πολύ η μουσική της παράστασης, αφού ο χορός θα είναι κυρίαρχος. «Δεν έχω γνωρίσει έναν γυναικείο χορό, γιατί στην πατρίδα μου ο χορός είναι μια συλλογικότητα, κι αυτό είναι μια άγνωστη έννοια εκεί». Στην αρχή στράφηκε προς τη μουσική πολιτιστικών πολιτισμών, αλλά δεν τον ικανοποίησαν. Αναζήτησε λύσεις στη σύγχρονη μουσική και κατέληξε στους Nirvana και τους Doors, «που συνδέονται απόλυτα με τα κείμενα. Εχουν λυρική και ποιητική φωνή και τη διάσταση της τρέλας».

Κι έπειτα απάντησε με ηρεμία και διάθεση κατανόησης για τη συμμετοχή στη σκηνή του τραγουδιστή και μουσικού Μπερτράν Καντά, που είχε ξυλοκοπήσει μέχρι θανάτου τη γυναίκα του Μαρί Τρεντινιάν το 2003 και εξέτισε την ποινή που του επιβλήθηκε. Στην Ελλάδα, η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων και φεμινιστικές οργανώσεις με ανακοινώσεις τους θεωρούν απαράδεκτη τη συμμετοχή του στην παράσταση. «Από την αρχή θεώρησα σημαντικό να του ξαναδώσω θέση ανάμεσα στους ζωντανούς. Εχει εκτίσει την ποινή του και κάποιοι μπορεί να μην την θεωρούν επαρκή. Κάποιοι άλλοι την θεωρούν. Είναι θέμα ηθικής θέσης του καθενός. Η συμμετοχή του δεν είναι ούτε πρόκληση ούτε απρέπεια, αλλά ένας διάλογος αυτού του ανθρώπου με τους ζωντανούς», είπε ο Μουαουάντ, προτάσσοντας την κατανόηση και τη διάθεση της ένταξης όσων κουβαλούν παραβατικές συμπεριφορές.

Ανεστάλη η απεργία

Το χθεσινό μήνυμα από το Εθνικό Θέατρο ήταν καλό: οι απεργιακές κινητοποιήσεις ανεστάλησαν, η παράσταση «Σκηνοβάτες» στο Εθνικό θα πραγματοποιηθεί τελικά στις 15 και 16 Ιουλίου στην Επίδαυρο. «Είχαμε μια επικοινωνία με το υπουργείο Οικονομικών και εκφράστηκε η πολιτική βούληση να εξαιρεθούν οι κρατικές σκηνές από το καθεστώς των ΔΕΚΟ» λέει ο κ. Σπετσιέρης, πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο Εθνικό Θέατρο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή