Ντανιέλ Λομέλ: τριάντα χρόνια στον ελληνικό χορό

Ντανιέλ Λομέλ: τριάντα χρόνια στον ελληνικό χορό

1' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΚΡΙΤΙΚΗ ΧΟΡΟΥ. Εφτασε το 1980 – ως καθηγητής μπαλέτου σε σεμινάρια. Ο 37χρονος τότε Ντανιέλ Λομέλ. Οργάνωσε το ΑΕΝΑΟΝ Χοροθέατρο και δύο εμπνευσμένοι ηγέτες του πνεύματος και της τέχνης τον οδήγησαν το 1982 στις αγκάλες του ΚΘΒΕ. Η Μελίνα Μερκούρη και ο Μίνως Βολανάκης. Ο πρώην εξέχων και έξοχος χορευτής των Μπαλέτων ΧΧού Αιώνα – Μωρίς Μπεζάρ κράτησε τα ηνία της χορο-ομάδας ώς τα τέλη του ’80 κι έτσι δημιουργήθηκε η δεύτερη κρατική χορευτική μονάδα, με πρώτη βέβαια το Μπαλέτο της ΕΛΣ. Στη συνέχεια το ΑΕΝΑΟΝ μετονομάστηκε σε Χοροθέατρο του ΚΘΒΕ, κάποια στιγμή το ανέλαβε ο Κώστας Ρήγος, το οδήγησε στα πέρατα της χορευτικής γης και μετά… αλήθεια τι έγινε το τέως ΑΕΝΑΟΝ και μετέπειτα Χοροθέατρο ΚΘΒΕ; Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Επιστρέφοντας, μετά μια σεβαστή χρονική απουσία, στην Ελλάδα ο Ντανιέλ επανέλαβε τις εξαιρετικές του διδασκαλίες και επαναδιοργάνωσε, ιδιωτικά, το ΑΕΝΑΟΝ Χοροθέατρο. Τα οικονομικά του είναι τα ίδια περίπου με εκείνα των υπολοίπων ιδιωτικών «ομάδων» χορού που αναμένουν τις διαβόητες κρατικές επιχορηγήσεις του πρώην ΥΠΠΟ, νυν ΥΠΠΟΤ, προσπαθώντας να ανταποκρίνονται στο πνεύμα των ημερών και των εκάστοτε οργανώσεων από το Σωματείο των Ελλήνων Χορογράφων, άλλοτε ιδιωτικά (πόσα λεφτά να έχει κανείς πια για να τα… «φάει» στον χορό που τον «τρώει»;) και άλλοτε από τις «δωρεές» του κρατικοδίαιτου πολιτισμού. Μοιραία, πενιχρές.

Και φέτος, ο ακάματος «Ελληνας» έπειτα από τόσα χρόνια πια, Λομέλ επανακάμπτει συμμετέχοντας στο Φεστιβάλ του Σωματείου. Πέρα από τις δύο προκαθορισμένες από την οργάνωση παραστάσεις, προσφέρει και άλλες τέσσερις ιδιωτικά. Τα δύο έντυπα που μας υποδέχονται στην είσοδο είναι εντυπωσιακά. Το «ΑΕΝΑΟΝ Χοροθέατρο 1981-2001» (110 σελ.) είναι ένα τετράγλωσσο αφιέρωμα-ιστορικό-promotion για πιθανές προσκλήσεις στο εξωτερικό και πλήρης πληροφόρηση για μας και το αρχείο μας. Εξοχη εκτύπωση ιδιαίτερης αισθητικής που μας θυμίζει και υπέροχους χορευτές του εγγύς παρελθόντος όπως η Ζέφη Μπαρτσώκα ή ο Ηλίας Τσάκωνας. Αλλο τόσο έξοχο και το πρόγραμμα της παράστασης για την οποία θα μιλήσουμε στο επόμενο σημείωμα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή