Κατάρ, βασιλιάς στις δημοπρασίες

Κατάρ, βασιλιάς στις δημοπρασίες

1' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΑΓΟΡΕΣ. Το «μυστικό» δεν είναι πια μυστικό. Το εμιράτο του Κατάρ είναι σήμερα ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής στις σημαντικότερες δημοπρασίες σε Λονδίνο και Νέα Υόρκη. Και σίγουρα ο μεγαλύτερος αγοραστής έργων τέχνης, τουλάχιστον για τα τελευταία έξι χρόνια. Σύμφωνα με έρευνα της βρετανικής επιθεώρησης Art Newspaper βρίσκεται σε εξέλιξη από το αραβικό κρατίδιο του Περσικού Κόλπου στρατηγική ανάπτυξης κραταιάς συλλογής, που θα μεταμορφώσει τη χώρα σε μείζον προορισμό για τους φιλότεχνους. Στο Κατάρ έχουν θέσει ως χρονιά-ορόσημο το 2022, όταν θα διοργανώσουν το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου και θέλουν να δείξουν στον κόσμο τι έχουν καταφέρει.

Χάρη στη συσσώρευση πλούτου είναι σε θέση να ξοδεύουν αδιανόητα ποσά για την απόκτηση έργων τέχνης, ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία μια κανονική «βιομηχανία» κατασκευής κατάλληλων υποδομών, όπως νέα μουσεία με την υπογραφή διάσημων αρχιτεκτόνων. Η Ντόχα είναι τα τελευταία χρόνια ένα εργοτάξιο νέων μουσειακών χώρων. Το 2008 άνοιξε τις πόρτες του το Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης και πέρυσι ήταν η σειρά για το Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης. Το Εθνικό Μουσείο του Κατάρ θεωρείται το πιο φιλόδοξο σχέδιο από όλα και κατασκευάζεται με βάση αρχιτεκτονική μελέτη του Ζαν Νουβέλ.

Το πρόγραμμα για τη μεταμόρφωση της Ντόχα σε προορισμό σύγχρονης τέχνης είναι επεξεργασμένο μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η εντυπωσιακή μετακίνηση του Εντουαρντ Ντόλμαν από τη θέση προέδρου του οίκου δημοπρατήσεων Christie’s σε ρόλο συμβούλου της Διεύθυνσης Μουσείων του Κατάρ. Θα χειρίζεται προσωπικά όλες τις αγορές νέων αποκτημάτων για τα μουσεία του αραβικού εμιράτου. Κεντρικές φιγούρες στην όλη ιστορία θεωρούνται ο σεΐχης Χαμάντ μπιν Καλίφα αλ-Τάνι και η κόρη του, η οποία το 2007 ταρακούνησε για τα καλά τη διεθνή αγορά τέχνης όταν ξόδεψε 70 εκατομμύρια δολάρια για να αγοράσει ένα έργο του Μαρκ Ροθκο. «Επιδιώκουμε να διαδραματίσουμε έναν ανεξάρτητο ρόλο στην περιφέρεια και το πρώτο μας Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης είχε πολύ καλή απήχηση», είχε δηλώσει στους Financial Times, συμπληρώνοντας ότι «η οικογένειά μας, άλλωστε, επί δεκαετίες συλλέγει αραβική και σύγχρονη τέχνη εν γένει, οπότε η έμφασή μας στα μουσεία είναι φυσιολογική».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή