Γουίλιαμ Φορσάιθ, ηχορύπανση στην oδό Πειραιώς

Γουίλιαμ Φορσάιθ, ηχορύπανση στην oδό Πειραιώς

1' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΚΡΙΤΙΚΗ ΧΟΡΟΥ. «Yes, we can’t» («Ναι, δεν μπορούμε») δηλώνει υπερήφανος ο επιφανής Αμερικανός εγκατεστημένος στη Γερμανία χορογράφος και επεξηγεί τον τίτλο του χρησιμοποιώντας μια ρήση του Σάμιουελ Μπέκετ από το «WorstwardHo»: «Προσπάθησε ξανά. Θα αποτύχεις. Θα αποτύχεις καλύτερα». Ομως, παίζοντας με τις λέξεις τα «ναι» και τα «δεν» ταιριάζουν έκτακτα και η αποτυχία αν είναι «καλύτερη» ή «χειρότερη» θα φανεί από το αποτέλεσμα. Ελπίζω για τον κορυφαίο αναμορφωτή, διαμορφωτή και «αποδομητή» (έτσι τον καταγράφει η ΕΦ τεύχος 25) του νεοκλασικού μπαλέτου, που αναδόμησε το είδος και θεωρήθηκε «κορυφαίος», να περιοριστεί σε αυτή την «αποτυχία» και να μην προσπαθήσει ξανά, γιατί δεν μπορώ να φανταστώ πόσο καλύτερα θα αποτύχαινε. Στη σκηνή τέσσερα μικρόφωνα και ένα ενισχυμένο με μικρόφωνοι πιάνο. Ενας πιανίστας, 16 πολυποίκιλα και κουρελιάρικα ντυμένοι πολυεθνικοί ερμηνευτές, μια περιφερόμενη περούκα, ένα στρωματάκι και η… παράσταση αρχίζει. Αλαλάζοντας ορμούν οι καλλιτέχνες στα μικρόφωνα, παραληρηματικά κραυγάζουν συλλαβές, λέξεις ακατάληπτες, φθόγγους, λαρυγγισμούς, αλλάζουν θέσεις και στάσεις μπροστά στα μικρόφωνα, τα μεταφέρουν πέρα δώθε, ο πιανίστας «βαράει» διάφορα άσχετα accords, κάπου ξεχωρίζει κάποια γυμναστική φιγούρα, κάποιοι εσώτεροι ρυθμοί -σαν προσωπικά «κλεισίματα ματιών» των χορευτών (άλλωστε είναι συν-χορογράφοι- όλα είναι αυτό που λέμε στο θέατρο «αλαλούμ»

Μέσα σε όλον τούτο τον χορευτικό (;) αχταρμά ξεχωρίζουν, όταν η σκηνοθεσία και η χορογραφία (;) το επιτρέπουν (από πού αρχίζουν οι αυτοσχεδιασμοί και πού τελειώνουν;), κάποιοι εξαίρετοι χορευτές που επιδίδονται, τελείως άσχετα, σε μερικά δυσκολότατα, ακόμη και ακροβατικά enchainements. Αναλογίζομαι: τι κάνει ο άνθρωπος για να βγάλει το ψωμί του! Κάπου στο μισάωρο γίνεται μια παύση και ένας χαριτωμένος ερμηνευτής βγάζει μια τιράτα ζητώντας συγγνώμη γιατί η παράσταση ξέφυγε από κάθε έλεγχο και πορεία και θα προσπαθήσουν να την ξαναφέρουν «στα ίσια». Κάποιοι στο κοινό χασκογελάνε. Κάποιοι αναχωρούν. Ολοι, χορογράφος, πιανίστας, χορευτές προσπάθησαν ξανά. Απέτυχαν. Απέτυχαν χειρότερα. (Πειραιώς 260, Δ. 5/7).

Υ. Γ. Γιατί «ακατάλληλο για κάτω των 12 ετών»; Επειδή ένας έκανε ότι πολυβολούσε με τα χέρια του ή κάποιος άλλος άρπαξε τα… αχαμνά του; Τόση σεμνοτυφία πια από εκεί που μας έρχεται το έργο;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή