Αλλαγή ρότας στη διοργάνωση συναυλιών

Αλλαγή ρότας στη διοργάνωση συναυλιών

2' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΜΟΥΣΙΚΗ. Πέρυσι το καλοκαίρι είχαμε τα πρώτα αρνητικά ρεκόρ στις ξένες συναυλίες που έγιναν στην Ελλάδα. Λόγω της κρίσης, που είχε ήδη κάνει έντονη την παρουσία της, σε αρκετές περιπτώσεις η προσέλευση του κόσμου ήταν εξαιρετικά χαμηλή -είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Νταϊάνα Κραλ, που με το ζόρι κατάφερε να μαζέψει 300 άτομα-, ενώ πολλές ήταν οι ακυρώσεις προγραμματισμένων συναυλιών διότι η προπώληση δεν πήγε καλά.

Το περσινό μήνυμα ελήφθη από τους διοργανωτές και ήταν καθοριστικό για το πώς έχει εξελιχθεί μέχρι σήμερα το φετινό συναυλιακό καλοκαίρι. Φτωχό σε γενικές γραμμές, με μετρημένες επιλογές και, κυρίως, με μειωμένο μπάτζετ, που δίνει τη δυνατότητα συγκράτησης των τιμών στα εισιτήρια, οι οποίες έπεσαν αρκετά (20-30%). Μαζί τους, όμως, «έπεσαν» και δύο άλλα πράγματα. Η ποικιλία και οι καινούργιες προτάσεις, ονόματα δηλαδή που αυτήν τη στιγμή βρίσκονται στην ακμή τους και το κόστος τους είναι απαγορευτικό.

Η συναυλία που έσκισε ήταν αυτή των Bon Jovi. Τη διοργάνωσε το γραφείο Eleven concerts του Ντέμη Νικολαΐδη, ο οποίος μας έχει συνηθίσει σε ηχηρά ονόματα -Carlos Santana, Beyonce, 50Cent- φέτος, όμως, κινήθηκε συντηρητικά. «Επιλέξαμε την πολιτική της μιας, δυνατής συναυλίας», εξηγεί η Μαρία Θανασούλια, διευθύντρια μάρκετινγκ της Eleven concerts. «Λόγω των συνθηκών, ο κόσμος επιλέγει πολύ προσεκτικά. Δεν θα μπορέσει να παρακολουθήσει πολλές συναυλίες, οπότε κι εμείς του προσφέραμε μία και καλή. Η προσέλευση του κόσμου, γύρω στις 65.000, απέδειξε ότι καλά κάναμε». Αλλες συναυλίες που πήγαν αρκετά καλά ήταν αυτές του Ρότζερ Γουότερς, αλλά και των Prodigy την τρίτη ημέρα του Ροκγουέιβ φεστιβάλ – οι δύο πρώτες ήταν πολύ χλιαρές.

Από την άλλη πλευρά, η κρίση έπληξε ακόμη και συναυλίες πολύ αγαπημένων στο ελληνικό κοινό καλλιτεχνών, όπως ο Νικ Κέιβ που κατάφερε να κόψει μόλις 1.000 εισιτήρια στην Αθήνα, ενώ αναγκάστηκε να ακυρώσει τη συναυλία του στη Θεσσαλονίκη, αφού η προπώληση δεν πήγαινε καθόλου καλά. Το ίδιο έπραξαν πρόσφατα και οι James με τους Suede.

«Η αλλαγή της νοοτροπίας του κοινού αλλάζει και τη φιλοσοφία των διοργανωτών», εξηγεί η Ελένη Τεμπονέρα από την Dream box. «Το βασικότερο είναι το φθηνό εισιτήριο. Οταν υπάρχει, οι πιθανότητες να πάει καλά μια συναυλία είναι πολλές. Ο κόσμος στην Ελλάδα αγαπάει τις συναυλίες και θα συνεχίσει να πηγαίνει όταν πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις. Να γίνονται ωραίες προτάσεις με λογική τιμή εισιτηρίου.

Αύγουστος με Ρul

Ηδη, σε ό,τι αφορά την προώθηση κάποιας συναυλίας, έχουμε βρει εναλλακτικούς τρόπους όπως τα social media και η ανταποδοτική διαφήμιση, που μειώνουν το κόστος και βοηθούν την πτώση της τιμής του εισιτηρίου».

Ενώ η λογική των συναυλιών αλλάζει και ο χώρος του θεάματος κάνει τις, αναγκαίες από καιρό διορθωτικές κινήσεις, μέσα στον Αύγουστο έχουμε δύο – τρεις καλές συναυλίες, με πρώτη και καλύτερη αυτή των Pulp, από τα σημαντικότερα συγκροτήματα της βρετανικής ποπ, οι οποίοι αποφάσισαν να συναντηθούν όλοι μαζί -Jarvis Cocker, Νick Banks, Candida Doyle, Steve Mackey, Russell Senio, Mark Webber- και να παίξουν κομμάτια από όλες τις περιόδους του γκρουπ. Στις 20 Αυγούστου στο Τerravibe. Νωρίτερα, στις 2 Αυγούστου, στον ίδιο χώρο θα παίξουν οι Dream Theater – λάτρεις του progressive rock, σπεύσατε! Καλή ιδέα είναι και μια εκδρομή στην παραλία Φλάμπουρο στο Λουτράκι, όπου στις 13 Αυγούστου κάνει ντεμπούτο το φεστιβάλ «Α-L!ve Festival Art & Music» με τους Puressence, τον Craig Walker κ.ά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή