Κερδίζεται το στοίχημα του Ashmolean

Κερδίζεται το στοίχημα του Ashmolean

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΕΚΘΕΣΕΙΣ. Περισσότεροι από 31.500 επισκέπτες είχαν περάσει την πόρτα του Ashmolean Μuseum μέχρι τη Δευτέρα, για να δουν τη σημαντικότερη, ίσως, έκθεση αρχαιοελληνικού ενδιαφέροντος στην ιστορία της Μεγάλης Βρετανίας. «Ελπίζουμε τις επόμενες τρεις εβδομάδες, μέχρι το τέλος της έκθεσης στις 29 Αυγούστου, να έρθουν ακόμα περισσότεροι», δηλώνει από την Οξφόρδη η εκπρόσωπος Τύπου του Ashmolean κ. Σούζι Γκοτ.

Πρόκειται για την ελληνοβρετανική παραγωγή «Από τον Ηρακλή στον Μέγα Αλέξανδρο: Ο θρύλος της Μακεδονίας, ενός ελληνικού βασιλείου την εποχή της Δημοκρατίας» που εγκαινιάστηκε τον περασμένο Απρίλιο και αποτελεί καρπό πολύχρονης συνεργασίας ανάμεσα στο πολύ σημαντικό αρχαιολογικό μουσείο της Οξφόρδης και το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού με τη συμβολή της ελληνικής πρεσβείας στο Λονδίνο.

Το νούμερο δεν κάνει αμέσως εντύπωση, αλλά θα πρέπει να συνυπολογιστούν δύο παράγοντες. Το Ashmolean δεν βρίσκεται στο Λονδίνο αλλά στην Οξφόρδη, όπου το τουριστικό ρεύμα είναι σαφώς μικρότερο. Οι 276 επισκέπτες που αναλογούν σε κάθε μία από τις 114 ημέρες λειτουργίας της έκθεσης είναι ένας οπωσδήποτε ικανοποιητικός αριθμός. Επιπλέον στο Ashmolean μπορούν να ευελπιστούν βάσιμα ότι κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, του κατ’ εξοχήν μήνα διακοπών για τους Βρετανούς (και όχι μόνο) ο ρυθμός επισκεψιμότητας θα παρουσιάσει αύξηση.

Η έκθεση, υπό την αιγίδα του Ελληνα πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου, περιλαμβάνει περισσότερα από 550 εκθέματα, τα οποία έχουν έρθει πρόσφατα στο φως από τις ανασκαφές στις Αιγές, τη σημερινή Βεργίνα και αρχαία πρωτεύουσα της Μακεδονίας. Τα περισσότερα αντικείμενα εκτίθενται για πρώτη φορά εκτός Ελλάδας, ενώ ορισμένα από αυτά δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ στο κοινό, όπως για παράδειγμα οι κεφαλές από τερακότα και το χρυσό στεφάνι που εκτιμάται ότι ανήκε στον πρόωρα χαμένο γιο του Αλεξάνδρου, Ηρακλή. Σύμφωνα με τη διευθύντρια της 17ης Εφορείας Αρχαιοτήτων Αγγελική Κοτταρίδη, ψυχή και επιμελήτρια της συμπαραγωγής, «με αυτήν την έκθεση αλλάζει ο τρόπος που βλέπουμε την αρχαία ελληνική τέχνη». Αυτή είναι μια χρονιά έντονης κινητικότητας στο μέτωπο της πολιτιστικής εξωτερικής πολιτικής για την Ελλάδα, με αιχμή την επανεκτίμηση της προσφοράς των αρχαίων Μακεδόνων στην ελληνική ιστορία. Πρώτο το Ashmolean, για να ακολουθήσει το φθινόπωρο ένα ακόμα πιο θεαματικό βήμα, η μεγάλη έκθεση «Αρχαία Μακεδονία: στο βασίλειο του Μεγάλου Αλεξάνδρου» στο Μουσείο του Λούβρου (εγκαίνια: 13 Οκτωβρίου). Η Ελλάδα μέσα στις δύο αυτές εκθέσεις χτίζει σχέσεις, διαμορφώνει συμμαχίες, βγαίνει από το καβούκι της. Οι δύο μεγάλες συμπαραγωγές του 2011 δείχνουν ότι είμαστε σε θέση να καλλιεργήσουμε δρόμους ισότιμης συνεργασίας και να πρωταγωνιστήσουμε σε εκθέσεις-γεγονότα (έξω από το Λούβρο το μπάνερ της «έκθεσης» διαφημίζει τη μεγάλη έκθεση για το δεύτερο μισό της χρονιάς) έχοντας απέναντί μας σημαντικούς «συνομιλητές». Πόσω μάλλον όταν το αντικείμενο των εκθέσεων αγγίζει αναπόφευκτα ένα ευαίσθητο θέμα της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής. Πόσο μεγαλύτερο ειδικό βάρος έχει αυτό που δήλωσε ο διαπρεπής ιστορικός Ρόμπιν Λέιν Φοξ («όσοι Σκοπιανοί υποστηρίζουν ότι εκεί βρίσκεται η Μακεδονία είναι σαν να λένε ότι η Οξφόρδη βρίσκεται στη Λευκορωσία») σε σχέση με οποιαδήποτε δήλωση Ελληνα διπλωμάτη;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή