ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Περιμένοντας τους Pulp στην Ελλάδα

ΣΥΝΑΥΛΙΑ. Τέλη της περασμένης άνοιξης και βρίσκομαι στη Βαρκελώνη για το Primavera Sound Festival. Μόλις έχουν τελειώσει οι αγαπημένοι μου Belle & Sebastian για τους οποίους βρέθηκα στο κάγκελο της μεγάλης σκηνής του φεστιβάλ. Οι ηχολήπτες ξεστήνουν ο κόσμος όμως δεν φεύγει. Το αντίθετο, μαζεύονται όλο και περισσότεροι. Θέλω να περπατήσω, να ξεμουδιάσω λίγο από το στριμωξίδι, όμως μάταια. Δεν μπορώ να κουνηθώ. Είμαι κολλημένος εκεί. Πίσω μου είναι χιλιάδες μάτια γεμάτα προσμονή. Προσμονή για τους Ρulp.

Είναι η πρώτη τους παγκόσμια εμφάνιση ύστερα από μια απουσία δέκα ετών. Χιλιάδες Βρετανοί, μπερδεμένοι με ένα πλήθος κυρίως Ισπανών, που ταξίδεψαν στην καταλανική πρωτεύουσα για να τους δουν πρώτοι. Πριν εμφανιστούν στη χώρα τους. Ο Τζάρβις Κόκερ βγαίνει στη σκηνή, ψηλόλιγνος, μουσάτος, αγέρωχος, απολαμβάνει την αποθέωση. Επικρατεί φρενίτιδα. Το λάιβ αρχίζει και ακούγονται τσιρίδες κάθε φορά που ο Τζάρβις λικνίζεται. Δεκάδες φωτογράφοι εμφανίζονται για να απαθανατίσουν τη μεγάλη επιστροφή. Γύρω μου επικρατεί πανικός. Νιώθω έτοιμος να σκάσω από την πίεση. Νιώθω να έχω πίσω μου χιλιάδες ανθρώπους που είναι πρόθυμοι να με πατήσουν για να ανέβουν στη σκηνή. Κάνω νόημα στους υπευθύνους ασφαλείας ότι δεν αντέχω. Χέρια με σηκώνουν στον αέρα και με μεταφέρουν στο κενό ανάμεσα στη σκηνή και τους θεατές. Δεν είμαι ο μόνος, δεκάδες πηδούν τα προστατευτικά κάγκελα, προκειμένου να ανασάνουν. Χρειάζομαι να περπατήσω και τριγυρίζω στο φεστιβάλ. Βλέπω τις άλλες σκηνές που είναι άδειες, οι υπόλοιποι καλλιτέχνες παίζουν σε θεατές που κάθονται οκλαδόν και μετριούνται στα δάχτυλα. 140.000 θεατές είναι στους Pulp. Ολο το Primavera είναι στους Ρulp.

Τα ξεσηκωτικά τραγούδια, η όμορφη περσόνα του Τζάρβις και η πολυετής αναμονή για μια επανένωση δικαιολογούν τον ενθουσιασμό για τους Pulp, ένα συγκρότημα που μεσουράνησε τη δεκαετία του ’90 στη βρετανική σκηνή και μπήκε εμβόλιμο στη μάχη για τον θρόνο της brit pop, ανάμεσα στα δύο φαβορί, τους Blur και τους Oasis. Βέβαια, με την εμφάνιση των Radiohead, όλοι έκαναν στην άκρη αφήνοντας το αιχμηρό και καινοτόμο μυαλό του Thom Yorke να ορίσει τις νέες βρετανικές τάσεις, όμως, τα χιτάκια των Pulp στιγμάτισαν εποχή και χορεύτηκαν με τον ανάλογο σπασμωδικό χορό που ο ίδιος ο Τζάρβις Κόκερ έδειχνε στα βίντεο κλιπ και τις λάιβ εμφανίσεις του. Εδώ, στα αθηναϊκά νυχτερινά στέκια του indie και hipster κοινού, τα disco 2000 και common people, είχαν και έχουν την απαραίτητη προσοχή και σηκώνουν τον κόσμο από τα σκαμπό των bar για να χορέψει και να τραγουδήσει.

Μετά τη θερμή υποδοχή που επεφύλαξε το αθηναϊκό κοινό στη σόλο διαδρομή του Τζάρβις Κόκερ πριν από δυο χρόνια στο Eject και την όποια απογοήτευση όσων περίμεναν να ακούσουν τραγούδια των Pulp (ο Κόκερ δεν είχε πει κανένα), o νέος ενθουσιασμός για την επερχόμενη συναυλία των Ρulp στη Μαλακάσα στις 20 Αυγούστου είναι διάχυτος! Αναμένονται ουρές χιλιομέτρων για την είσοδο του Terra Vibe, κάτι που φέτος, σε μια συναυλιακή σεζόν χωρίς μεγάλες προσελεύσεις, μόνο οι Prodigy κατάφεραν.

Αραγε θα θυμάται ο Τζάρβις Κόκερ το τελευταίο πέρασμα των Pulp από την Αθήνα σε εκείνο το Rockwave στη Φρεαττύδας το 1998; Θα αφιερώσει στους «Αγανακτισμένους» της πλατείας Συντάγματος το «Common People», κάτι που έκανε για τους Ισπανούς διαδηλωτές στη Βαρκελώνη; Και ποια θα είναι η αντίδραση του ελληνικού κοινού όταν ο Βρετανός φρόντμαν τραγουδήσει: «She came from Greece, she had a thirst for knowledge»;