Νέες εκδόσεις

3' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΜΑRΚ ΤWΑΙΝ

Ιωάννα της Λωρραίνης

μετ. Εφη Καλλιφατίδου

εκδ. Νεφέλη σελ. 588

Η Ζαν ντ’ Αρκ είναι το μόνο ιστορικό πρόσωπο που ενσαρκώνει όλες εκείνες της αρετές τις οποίες ο Τουαίν αντιλαμβανόταν ως το ευγενές στον άνθρωπο. Επρεπε να πει την ιστορία της, γιατί συνιστούσε τον μοναδικό αντίλογο στον πεσιμισμό του και την ντετερμινιστική φιλοσοφία του.

ΚΑΘΡΙΝ ΓΟΥΕΜΠ

Η κληρονομιά

μετ. Ρένα Χατχούτ

εκδ. Ωκεανίδα σελ. 618 – 20 ευρώ

Μετά τον θάνατο της γιαγιάς τους τον χειμώνα του 2009, η Ερικα και η Μπεθ Κάλκοτ κληρονομούν το μεγαλόπρεπο αρχοντικό της οικογένειας, το Στόρτον Μάνορ. Αρχίζοντας να ξεχωρίζουν τα πράγματα της γιαγιάς, κατακλύζονται από αναμνήσεις της παιδικής τους ηλικίας και του ξαδέλφου τους Χένρι, η εξαφάνιση του οποίου διέλυσε την οικογένεια. Ανασκαλεύοντας τα απομεινάρια του παρελθόντος, η Ερικα ανακαλύπτει μια άγνωστη πτυχή της οικογενειακής τους ιστορίας: την περιπέτεια μιας όμορφης νεαρής κληρονόμου στην άγρια Οκλαχόμα τον 19ο αιώνα. Αυτή η αναζήτηση βυθίζει τις δύο αδελφές όλο και περισσότερο στις αναμνήσεις τους, μέχρι που συνειδητοποιούν πως η κληρονομιά τους είναι δυσβάσταχτη, καθώς έχει χτιστεί πάνω στην προδοσία και το μίσος.

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΚΟΛΤΣΟΣ (επιμ.)

Είσοδος κινδύνου

Ιστορίες μυστηρίου

εκδ. Μεταίχμιο σελ. 616 – 19,90 ευρώ

Δεκάξι συγγραφείς, ιδρυτικά μέλη της νεοσύστατης Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας, ανάμεσα στους οποίους οι Ανδρέας Αποστολίδης, Τιτίνα Δανέλλη, Φίλιππος Φιλίππου, Σέργιος Γκάγκας, Τεύκρος Μιχαηλίδης και Δημήτρης Μαμαλούκας, έβαλαν ένα στοίχημα: πως οι ήρωες, οι ιδιότητες, οι χώροι και η εποχή των ιστοριών τους θα υπακούουν σε κοινές προδιαγραφές, καλώντας τους δημιουργούς τους να αποδείξουν ότι ένας κώδωνας περιορισμών δεν είναι ικανός να επιβάλει ομοιομορφία και επικάλυψη. Ετσι, παρά το υποχρεωτικό των κανόνων, ο μύθος του κάθε διηγήματος ως σύλληψη και ως ροή ανήκει αποκλειστικά στον συγγραφέα του.

ΤΕΧΝΗ

WΑLΤΕR ΡΑΤΕR

Η Αναγέννηση

Μελέτες για την τέχνη και την ποίηση

μετ. Αρης Μπερλής

εκδ. Αλεξάνδρεια σελ. 262 – 20 ευρώ

Η πρώτη έκδοση της «Αναγέννησης» το 1873 προσέκρουσε στη βλοσυρή αποδοκιμασία των μεγάλων δασκάλων της βικτωριανής Αγγλίας. Την ίδια στιγμή, έγινε το μανιφέστο του νεανικού αισθητικού κινήματος της «παρακμής». Προβαίνοντας σε μια ιδιαίτερα ιδιοσυγκρασιακή θεώρηση ορισμένων από τα ωραιότερα καλλιτεχνικά και λογοτεχνικά έργα της γαλλικής και ιταλικής Αναγέννησης, ο Πέιτερ επαναπροσδιόρισε την κριτική ως μια ιμπρεσιονιστική, σχεδόν ερωτική εξερεύνηση της αισθητικής ανταπόκρισης του κριτικού στο έργο. Ο τόμος περιλαμβάνει ως επίμετρα δύο σημαντικά κείμενα του Κένεθ Κλαρκ και του Μάριο Πρατς για τον Πέιτερ.

ΔΟΚΙΜΙΟ

DΑVΙD GRΟSSΜΑΝ

Γράφοντας μες στο σκοτάδι

μετ. Μάγκι Κοέν

εκδ. Scripta σελ. 138

«Ξέρω από πείρα», γράφει ο Νταβίντ Γκρόσμαν, «πως η γλώσσα που χρησιμοποιούν οι πολίτες μιας παρατεταμένης διένεξης για να περιγράψουν τη δεινή κατάσταση στην οποία βρίσκονται γίνεται όλο και πιο επιφανειακή. Μετατρέπεται σταδιακά σε μια σειρά από δοσμένα σχήματα και συνθήματα, αρχίζοντας από αυτά που εφευρίσκουν οι διάφοροι άμεσα εμπλεκόμενοι μηχανισμοί: ο στρατός, η αστυνομία και τα υπουργεία. Αυτόν τον ξύλινο λόγο δεν αργούν να τον αναπαραγάγουν τα ΜΜΕ και να δημιουργήσουν έναν ακόμη πιο πονηρό λόγο, που σκοπό έχει να παραπλανήσει το κοινό». Ο Νταβίντ Γκρόσμαν χαρτογραφεί με σπάνια διαύγεια και αξιοθαύμαστη νηφαλιότητα τη σχεδόν μόνιμη εμπόλεμη κατάσταση στην οποία βρίσκεται η πατρίδα του, χωρίς να εκχωρεί ούτε σπιθαμή από την ευαισθησία και την ανθρωπιά του σε αυτή τη συνθήκη.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

ΑΝΡΙ ΤΡΟΥΑΓΙΑ

Μπωντλαίρ, Βερλαίν, Ρεμπώ

Τρεις μητέρες, τρεις γιοι

μετ. Ανδρέας Παππάς, Βάνα Χατζάκη

εκδ. Ολκός σελ. 312 – 19 ευρώ

Συμβαίνει ορισμένες φορές τα κοντινά πρόσωπα ενός μεγάλου συγγραφέα να παραγνωρίζουν την αξία του έργου του και ό, τι τον κινητοποιεί στη ζωή. Προφανώς ούτε η κυρία Μπωντλαίρ ούτε η κυρία Βερλαίν ούτε η κυρία Ρεμπώ παθιάστηκαν ποτέ με τις ποιητικές αναζητήσεις των γιων τους. Εξάλλου, καμιά δεν θα μπορούσε να καυχηθεί για τη λογοτεχνική της καλλιέργεια και καμιά τους δεν μάντεψε το στοιχείο του μεγαλειώδους που περιείχαν και τα απλούστερα ποιήματα των παιδιών τους. Και όμως, καθεμιά τους είχε ευχηθεί την επιτυχία του γιου της στη ζωή. Να υπάρχει, άραγε, μια τόσο αβυσσαλέα αντίφαση ανάμεσα στη μητρότητα και τη μεγαλοφυΐα;

ΠΑΙΔΙΚΟ

ΜΑΚΗΣ ΤΣΙΤΑΣ

Γιατί δεν μετράς προβατάκια;

εκδ. Ψυχογιός σελ. 48 – 6 ευρώ

Η Μαρία-Χριστίνα δεν νυστάζει. Δεν θέλει να κοιμηθεί. Η μαμά, όμως, της λέει να κλείσει τα ματάκια της και να μετρήσει προβατάκια! Η Μαρία-Χριστίνα σκέφτεται τα κάτασπρα, στρουμπουλά προβατάκια και αρχίζει να μετράει. «Ενα, δύο, τρία, τέσσερα…» Αλλά δεν βλέπει το πέμπτο. Και ξεκινάει πάλι να μετράει και να ξαναμετράει, κάτι όμως διαρκώς συμβαίνει που την μπερδεύει. Πότε επιτέλους θα μαζευτούν όλα τα προβατάκια για να μπορέσει κι εκείνη να κοιμηθεί ήσυχη;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή