Ταμάρα Ρόχο: ο απόλυτος Μαύρος Κύκνος

Ταμάρα Ρόχο: ο απόλυτος Μαύρος Κύκνος

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΚΡΙΤΙΚΗ ΧΟΡΟΥ. Επανέρχομαι στις 22 παραστάσεις του Μπαλέτου του Κρεμλίνου στο Μέγαρο Μουσικής, αίθουσα Αλ. Τριάντη, και στη συμπαραγωγή του ΟΜΜΑ με τα Golden Stage Events (16-30/12/11). Τι απίθανη ιδέα που όμως λειτούργησε θαυμαστά! Κάτι παρεμφερές μου έχει τύχει μόνο στη Νέα Υόρκη όπου το Ν. Υ. City Ballet του Μπαλανσίν παρουσίαζε στα ’70ς εν μηνί Δεκεμβρίω καμιά εικοσαριά «Καρυοθραύστες». Αρχικά, λίγα σχετικά με την αισθητική της παραγωγής: μετασοβιετική άποψη με το αρχοντικό σαλόνι να θυμίζει μάλλον νεοκλασικά ερείπια από πίνακες του Νταβίντ ή του ντε Κίρικο. Στη β΄ πράξη η Λίμνη… έμπαινε στο σαλόνι! Οι κυρίες με χλωμές μακριές φούστες, ούτε μπαλαρίνες ούτε midi τουαλέτες, οι κύριοι με παρδαλά corsages, οι υποψήφιες νύφες στη γ΄ πράξη σαν blanchisseuses. Ωραία τα αυλικά ενδύματα και ξεχώρισαν τα του ισπανικού χορού και της μαζούρκας. Ομως τα τακούνια έπρεπε να είναι σκληρά για το κροτάλισμα στο πάτωμα ή την κλαγγή μεταξύ τους. Οι πρωταγωνιστές έφεραν τα δικά τους κοστούμια.

Πέραν του εξαιρετικού Μικαΐλ Μαρτίνιουκ (γελωτοποιός) καλό και το «πνεύμα του κακού» (ο Ρόθμπαρτ δηλαδή) Κίριλ Ερμολένκο. Από τα 8 πρωταγωνιστικά διεθνή ζευγάρια είδα τα 5. Επαρκής η Βραζιλιάνα Ρομπέρτα Μάρκες, έξοχος ο Δανός Γιόχαν Κόμποργκ. (Τι κρίμα που ο πρίγκιπας χορεύει τόσο λίγο). Η νεαρή Αλεξάντρα Τιμοφέγεβα ερμήνευσε την έκδοση του «δικού» της συγκροτήματος με τον Αϊντάρ Σαϊντουλίν (από το Ουφά της Μπασκιρίας!) Δύο αστεράκια του Μπαλέτου του Κρεμλίνου με υποσχέσεις για ένα μέλλον λαμπρό.

Γνωστή μας από τη «Ζιζέλ» η Αλίνα Σόμοβα απέδειξε εδώ ότι ο Λευκός Κύκνος ταιριάζει στα υπέροχα χέρια και τον κορμό της με δίπλα της τον Γεβγκένι Ιβαντσέκνο (από το Ασκαμπάντ του Τουρκμενιστάν!) Στις τελευταίες παραστάσεις ο Ιγκορ Κολμπ από το Μινσκ υπήρξε απλώς επαρκής, ενώ η Ευγενία Ομπράζτσοβα απέδωσε πιο πολύ ως Μαύρος παρά ως Λευκός Κύκνος. Ο ρομαντικός Γεωργιανός Νταβίντ Μαχατέλι διαθέτει πόδια και… οπίσθια ζηλευτά για κάθε ομόλογό του, αλλά την παράσταση αν όχι τις παραστάσεις όλες- τις έκλεψε η Σπανιόλα/Καναδέζα Ταμάρα Ρόχο. Είναι ο απόλυτος Μαύρος Κύκνος των αρχών του 21ου αιώνα, όπως η Μακάροβα υπήρξε ο Λευκός στα τέλη του 20ού.

Παράκληση: ας μη μας ξαναφέρετε άλλες Λίμνες για πολλούς μήνες! Ευχαριστώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή