Ματιες στον κοσμο

4' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Λονδινο

Θεατρο

Αdelphi Theatre

www.sweeneytoddwestend.com

«Sweeney Todd». Οπως ομόφωνα παραδέχονται οι Βρετανοί κριτικοί θεάτρου, η νέα παραγωγή του «Σουίνι Τοντ», που σκηνοθέτησε ο Τζόναθαν Κεντ, έχει απογειώσει το μιούζικαλ-θρίλερ του Στίβεν Σοντχάιμ, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1979. Βασισμένο σε μια ανατριχιαστικά διασκεδαστική ιστορία αγάπης και εκδίκησης, το έργο έχει πρωταγωνιστή έναν μπαρμπέρη που χρησιμοποιεί το ξυράφι του για να στείλει στον άλλο κόσμο τους πελάτες του. Ο Κεντ έχει μεταφέρει χρονικά την αφήγηση από τη βικτωριανή εποχή στον Μεσοπόλεμο, αφαιρώντας και προσθέτοντας καίριες λεπτομέρειες στην αφήγηση χωρίς να χαθεί η ισορροπία του έργου. Το μεγάλο ατού της παράστασης είναι η ερμηνεία του Μάικλ Μπολ στον ρόλο του κουρέα-δολοφόνου (φωτ.). Πολύ διαφορετικός από τον Σουίνι Τοντ του Τζόνι Ντεπ στην κινηματογραφική εκδοχή του έργου, ο Μπολ καθηλώνει όχι μόνο με την εκπληκτική φωνή του, αλλά και με τη ζοφερή ηρεμία της ερμηνείας του, που τη διακόπτουν μόνο τα φονικά του ξεσπάσματα. Στον ρόλο της Μις Λόβετ, της «συντρόφου» του Σουίνι, η Ιμέλντα Στόντον δίνει αριστοτεχνικά χιουμοριστικές ανάσες στη μακάβρια ατμόσφαιρα του μιούζικαλ. Εως τις 22 Σεπτεμβρίου.

Εκθεση

Βritish Museum

ww.britishmuseum.org

«Hajj: Journey to the Heart of Islam». Ενας από τους πέντε πυλώνες της μουσουλμανικής πίστης είναι το «χατζ», το προσκύνημα στη Μέκκα, που κάθε μουσουλμάνος οφείλει να κάνει, εφόσον είναι σωματικά ικανός, τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του (έτσι γίνεται «χατζής», όρος που υιοθέτησαν και οι χριστιανοί, για όσους έχουν κάνει προσκύνημα στους Αγίους Τόπους). Η έκθεση χαρτογραφεί την ιστορία αυτού του ιερού προσκυνήματος, παρουσιάζοντας περίπου πενήντα αντικείμενα που προέρχονται τα περισσότερα από μουσεία της Σαουδικής Αραβίας, ανάμεσά τους ιερά βιβλία, χειρόγραφα, υφάσματα κεντημένα με στίχους από το Κοράνι, παλαιά και σύγχρονα χειροτεχνήματα, χάρτες των δρομολογίων που ακολουθούσαν οι προσκυνητές και φωτογραφικό υλικό από τον 19ο αιώνα έως τις μέρες μας. Εως τις 15 Απριλίου.

Μoντρεαλ

Εκθεση

Τhe Montreal Museum of Fine Arts

www.mmfa.qc.ca

«Lyonel Feininger: From Manhattan to the Bauhaus». Η έκθεση παρουσιάζει ένα πανόραμα έργων του πολυσχιδούς Αμερικανού καλλιτέχνη, με τη συνοδεία μουσικής που έχει συνθέσει ο ίδιος. Ο Φέινιγκερ (1871-1956) πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στη Γερμανία, όπου δίδαξε στη σχολή Μπαουχάους. Οταν έργα του, μαζί με έργα πολλών άλλων καλλιτεχνών, κατασχέθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’30 από τους ναζί και χαρακτηρίστηκαν «έκφυλα», ο Φέινιγκερ επέστρεψε στη γενέτειρά του, τη Νέα Υόρκη. Η έκθεση παρουσιάζει πρώιμα σκίτσα και γελοιογραφίες του, εξπρεσιονιστικούς πίνακες (εδώ ο «Κίτρινος δρόμος»), υδατογραφίες και φωτογραφίες που τράβηξαν ο ίδιος και οι γιοι του. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 13 Μαΐου.

Νεα Υορκη

Θεατρο

Νederlander Theater

www.newsisthemusical.com

«Newsies». Εμπνευσμένο από την απεργία των μικρών πλανόδιων εφημεριδοπωλών της Νέας Υόρκης το 1899 (γνωστή ως Newsboys Strike), το έργο είναι μια παραγωγή της εταιρείας Ντίσνεϊ που πρωτοεμφανίστηκε ως κινηματογραφική ταινία το 1992, μεταφέρθηκε στο θέατρο και τώρα κάνει το ντεμπούτο της στο Μπροντγουέι. Οι πλανόδιοι εφημεριδοπώλες, σκληραγωγημένοι μικροί βιοπαλαιστές που πρωτοστατούσαν στην κυκλοφορία αλλά και τη «διά βοής» διαφήμιση των εφημερίδων την εποχή εκείνη, ξεσηκώθηκαν όταν δύο μεγάλες εφημερίδες της Νέας Υόρκης, η Evening World του Τζόζεφ Πούλιτζερ και η Evening Journal του Γ. Ράντολφ Χερστ, «έκοψαν» το ποσοστό κέρδους τους. Με την απεργία τους (που συνοδευόταν και από «κράξιμο» των δύο εφημερίδων) κατάφεραν να πάρουν με το μέρος τους τον κόσμο και να κλονίσουν τους δύο μεγιστάνες του Τύπου, οι οποίοι αναγκάστηκαν να υποχωρήσουν στα αιτήματά τους. Ο Τζέρεμι Τζόρνταν πρωταγωνιστεί στο μιούζικαλ, που είναι γραμμένο από τον Χάρβεϊ Φίρστιν και σκηνοθετημένο από τον Τζεφ Καλχούν, με μουσική και τραγούδια των Αλαν Μένκεν και Τζακ Φέλντμαν.

Παρισι

Εκθεση

Μusee d’ Orsay

www.musee-orsay.fr

«Degas et le nu». Αν και ο Εντγκάρ Ντεγκά (1834-1917) έγινε γνωστός κυρίως για τα πορτρέτα του και τις χορεύτριες μπαλέτου που συχνά πρωταγωνιστούν στους πίνακές του, το γυμνό ήταν μια θεματική στην οποία συνεχώς επανερχόταν, προχωρώντας ενίοτε στις πιο σημαντικές τεχνικές και καλλιτεχνικές καινοτομίες του στους πίνακες αυτούς. Τα εκθέματα που έχουν συγκεντρωθεί αντιπροσωπεύουν τη μεγάλη ποικιλία που χαρακτηρίζει το έργο του Γάλλου ζωγράφου στο πεδίο αυτό. Στην αρχή της καλλιτεχνικής διαδρομής του ζωγράφισε πολλά γυμνά εμπνευσμένα από την κλασική τεχνοτροπία, όπως ο πίνακας «Μικρές Σπαρτιάτισσες προκαλούν τα αγόρια» (φωτ.), ενώ αργότερα στράφηκε σε πιο νατουραλιστικές, ρεαλιστικές αναπαραστάσεις του γυμνού σώματος. Η έκθεση περιλαμβάνει επίσης έργα ζωγράφων που επηρέασαν τον Ντεγκά, όπως ο Ντελακρουά και ο Ενγκρ, συγχρόνων του ζωγράφων, όπως ο Ρενουάρ, καθώς και καλλιτεχνών που επηρεάστηκαν από εκείνον, όπως ο Πικάσο και ο Ματίς. Εως την 1η Ιουλίου.

Αρτεμισία Τζεντιλέσκι στο Παρίσι

Κόρη του ζωγράφου Οράτσιο Τζεντιλέσκι, η Αρτεμισία εργαζόταν από μικρή στο ατελιέ του πατέρα της, στη Ρώμη. Εξοικειώθηκε με την τέχνη του και αποφάσισε ν’ αφοσιωθεί κι εκείνη στη ζωγραφική, σταδιοδρομία σχεδόν απαγορευμένη για τις γυναίκες της εποχής της. Το πληθωρικό ταλέντο της συνοδευόταν από παθιασμένη φιλοδοξία και πείσμα, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίσει σκληρές περιπέτειες, αλλά και να καταφέρει να αναδειχθεί σε περιζήτητη ζωγράφο. Το ενδιαφέρον για το έργο της, που το χαρακτηρίζουν ασυνήθιστη τόλμη και αισθησιασμός, έχει αναζωπυρωθεί τον τελευταίο καιρό, και σε αυτό έχουν συμβάλει τα εκθεσιακά αφιερώματα που διοργανώθηκαν, όπως η μεγάλη έκθεση «Αρτεμισία, 1593-1654, η δύναμη, η δόξα και το πάθος μιας γυναίκας ζωγράφου» στο Μουσείο Maillol στο Παρίσι (έως 15/7), όπου παρουσιάζονται 43 πίνακές της (εδώ «Η Ιουδήθ και η υπηρέτριά της»).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή