Εργα ρεπερτορίου από Ελληνες μουσικούς

Εργα ρεπερτορίου από Ελληνες μουσικούς

1' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Καθυστερημένη αναφορά σε δύο ξεχωριστές βραδιές. Στις 20 Φεβρουαρίου στην αίθουσα «Δ. Μητρόπουλος», το Artis Piano Trio παρουσίασε εμβληματικά έργα του ρομαντισμού. Ο Γιάννος Μαργαζιώτης (βιολί), ο Ρενάτο Ρίπο (τσέλο), η Αννη Τότσιου (πιάνο) σε συνεργασία με δύο Τούρκους μουσικούς, τον Ολγκού Κιζιλάι (βιολί) και τον Εφντάλ Αλτούν (βιόλα), απέδωσαν το Τρίο για πιάνο, βιολί και τσέλο έργο 87 του Μπραμς, το Κουιντέτο για πιάνο έργο 44 του Σούμαν και το Κουαρτέτο για πιάνο αρ. 1, έργο 25 επίσης του Μπραμς.

Τις ερμηνείες προσδιόρισε σε σημαντικό βαθμό η Αννη Τότσιου, καθώς το πιάνο μετέβαλλε διαρκώς τη θερμοκρασία της μουσικής με τον τρόπο που εμφανιζόταν στο προσκήνιο ή άφηνε τον πρώτο λόγο στα έγχορδα. Με ευχάριστα «θηλυκά» χαρακτηριστικά, λυρισμό και «καμπύλες» φράσεις, χωρίς αιχμές, η Τότσιου δεν υπολειπόταν σε δύναμη όποτε ήταν απαιτητό, κυρίως στα τελευταία μέρη κάθε έργου. Στις συγκεκριμένες συνθέσεις το τσέλο αποδίδει ορισμένες από τις πλέον χαρακτηριστικές φράσεις και ο Ρίπο τις αξιοποίησε, αναδεικνύοντας το βαθύ συναίσθημα χωρίς υπερβολή. Απ’ την πλευρά του, ο Μαργαζιώτης καθοδήγησε τους μουσικούς με γνώση, δίχως αυταρέσκεια, ορίζοντας το κυρίαρχο ύφος κάθε μέρους, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη συνοχή της ερμηνείας κάθε έργου.

Στις 24 Φεβρουαρίου στην αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης» η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (ΚΟΑ) έπαιξε πλάι στην Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων (ΑΣΟΝ). Πρώτα ακούστηκε από την ΚΟΑ η σύνθεση Circles του 28χρονου Δημήτρη Οικονόμου, παραγγελία της ΚΟΑ: Το έργο κινείται στον απόηχο συνθέσεων του μινιμαλισμού και εστιάζει με ενδιαφέροντα τρόπο στη χρήση της δυναμικής. Ακολούθησε η ΑΣΟΝ με το Κοντσέρτο για κλαρινέτο του Μότσαρτ. Σολίστ ήταν ο δεξιοτεχνικά εντυπωσιακός και τεχνικά άρτιος Παύλος Σεράσης, ενώ την ορχήστρα διηύθυνε ο Αλέξανδρος Διαμαντής, διασφαλίζοντας την ανάλαφρη διάθεση και τη φυσικότητα στη ροή της μουσικής.

Συνολικά, η απόδοση προσδιορίστηκε από τις ποιότητες της ΑΣΟΝ, που αναμφίβολα επιδέχεται βελτιώσεις τόσο σε επίπεδο ατομικών επιδόσεων όσο και συνολικά στον ήχο της. Ηταν αυτή που έκρινε το αποτέλεσμα και στην Πέμπτη Συμφωνία του Τσαϊκόφσκι, που αποδόθηκε από τις δύο ορχήστρες μαζί, υπό τον Βασίλη Χριστόπουλο, αφού ακόμα και για κρίσιμα σολιστικά μέρη ο αρχιμουσικός επέλεξε τους νεότερους μουσικούς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή