Νέες εκδόσεις

2' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΔΟΚΙΜΙΟ

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΡΕΜΜΥΔΑΣ

Κρίση

Πέντε κείμενα

εκδ. Καλλιγράφος σελ. 52

Οι οικονομικές κρίσεις, τονίζει ο ιστορικός Βασίλης Κρεμμυδάς, είναι όλες τους γεγονός της εποχής του καπιταλισμού. Μία οικονομική κρίση εμφανίζεται ως σύνολο και εκδηλώνεται εντός συνολικών πραγματικοτήτων. Αν δεν μπορούμε να τεκμηριώσουμε με μετρήσεις τις κυμάνσεις των οικονομικών γεγονότων, δεν μπορούμε να μιλάμε για οικονομική κρίση. Και το ίδιο αν τα οικονομικά γεγονότα δεν συνταράσσουν τις κοινωνικές σχέσεις. Το μικρό τομίδιο μιλάει για την πρώτη οικονομική κρίση της Ευρώπης στις αρχές του 17ου αι., για τον «ήρεμο» 18ο και τις αναστατώσεις του 19ου αι., για την ελληνική πτώχευση του 1893, για την κρίση του 1929 και, τέλος, για την ιστορία των κρίσεων από τη Βιομηχανική Επανάσταση μέχρι το σημερινό «κραχ» του δημόσιου χρέους.

ΚΛΑΣΙΚΟΙ

FRΑΝΖ ΚΑFΚΑ

Η Μεταμόρφωση

Αναφορά σε μια Ακαδημία

μετ. Σ. Στρούμπος, Δ. Σπηλιώτη

εκδ. Νεφέλη σελ. 224

Τα ανήσυχα όνειρα μιας νύχτας προκαλούν τη «μεταμόρφωση» του εμπορικού αντιπροσώπου Γκρέγκορ Σάμσα σε τεράστιο, απεχθές ζωύφιο. Τι πραγματικά του συνέβη; Ακριβώς τη στιγμή που η μηχανή-Γκρέγκορ Σάμσα μπλοκάρει και αρχίζει να δυσλειτουργεί, ο ίδιος βλέπει τον εαυτό του μεταμορφωμένο σε τεράστιο, απεχθές ζωύφιο. Απεκδύεται τα εναπομείναντα ανθρώπινα χαρακτηριστικά του και υιοθετεί την εικόνα που ο περίγυρός του απαιτεί. Ο τόμος περιλαμβάνει επίσης δραματοποιημένη μορφή της «Μεταμόρφωσης» καθώς και του διηγήματος «Αναφορά σε μια Ακαδημία».

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΤΟΜΠΕΝ ΓΚΟΥΛΜΠΕΡ

Δοκίμια για την ύπαρξη της αγάπης

μετ. Λύο Καλοβυρνάς

εκδ. Πατάκη σελ. 484

Ετος 1500 στην Κοπεγχάγη. Ενας άντρας πεντακοσίων ετών φθάνει στην πόλη. Είναι κουρασμένος και θέλει να πεθάνει. Εδώ και πολλά χρόνια έχει γυρίσει την πλάτη του στην αγάπη, αλλά ξέρει ότι δεν θα βρει ησυχία εάν δεν στραφεί ξανά σε αυτήν. Μόνο που δεν είναι πια σίγουρος τι είναι η αγάπη. Τα «Δοκίμια για την ύπαρξη της αγάπης» είναι ένα μυθιστόρημα μαγικού ρεαλισμού με ευρωπαϊκή ψυχή, ένας ιστός από ιστορίες που διατρέχει αιώνες τώρα επιδιώκοντας την αναζήτηση μιας απάντησης στο ίδιο πάντα ερώτημα: τι είναι αγάπη;

ΓΚΟΝΣΑΛΟ Μ. ΤΑΒΑΡΕΣ

Ιερουσαλήμ

μετ. Αθηνά Ψύλλια

εκδ. Καστανιώτη σελ. 1800

Η Μύλια δηλώνει σχιζοφρενής. Ο Τέοντορ περιμένει να πεθάνουν οι γονείς του για να αφοσιωθεί στη μελέτη της Ιστορίας της Φρίκης. Ο Ερνστ είναι ο ερωτικός του αντίζηλος. Ο Χίνερκ κυκλοφορεί με ένα πιστόλι και η Χάνα είναι πόρνη και προστάτις του Χίνερκ. Ο συγγραφέας ανήκει στη νέα γενιά των Πορτογάλων συγγραφέων και έχει βραβευτεί με όλα σχεδόν τα λογοτεχνικά βραβεία της Πορτογαλίας και της Βραζιλίας. Ο Ζοζέ Σαραμάγκου, παραδίδοντας το ομώνυμο βραβείο στον Ταβάρες, είπε γι’ αυτόν: «Η «Ιερουσαλήμ» είναι ένα μεγάλο βιβλίο, που ανήκει στη μεγάλη δυτική λογοτεχνία. Ο Γκονσάλο Μ. Ταβάρες δεν έχει το δικαίωμα να γράφει τόσο καλά στα 35 του χρόνια. Μου έρχεται να τον δείρω».

ΣΟΦΚΑ ΖΙΝΟΒΙΕΦ

Το σπίτι στην οδό Παραδείσου

μετ. Εφη Μπάσδρα

εκδ. Ψυχογιός σελ. 398

Οταν η Μοντ μαθαίνει ότι ο άντρας της ο Νικήτας σκοτώθηκε σε αυτοκινητικό δυστύχημα, χάνει τον κόσμο κάτω από τα πόδια της. Με την επιστροφή της πεθεράς της, Αντιγόνης, στο σπίτι της οδού Παραδείσου ύστερα από δεκαετίες απουσίας, το παρελθόν ξαναζωντανεύει. Η Μοντ θα έχει την ευκαιρία να το ερευνήσει, για να ανακαλύψει τη σπαρακτική ιστορία μιας νεαρής μητέρας που βρέθηκε παγιδευμένη στη δίνη του Εμφυλίου και αναγκάστηκε να πάρει μία τραγική απόφαση που άλλαξε για πάντα τη ζωή τη δική της και της οικογένειάς της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή