ΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΟΥ

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για τις επιχειρήσεις δεν υπάρχει καλή στιγμή, όπως υπάρχουν και βήματα προς τα πίσω ή και βήματα στον γκρεμό. Καμία περίοδος δεν υπονοεί βεβαιότητες. Για κανέναν και για τίποτα.

Μ’ αυτήν την έννοια η δεδομένη σημερινή αβεβαιότητα ακούγεται πιο αληθινή από τη βεβαιότητα των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και των μποτιλιαρισμάτων από τις 10 ώς τις 3 τη νύχτα τις καθημερινές. Σίγουρα και πρωτοανοίξαμε τα μάτια μας τώρα σε μέρος μιας πραγματικότητας που ηθελημένα κρύβαμε. Καλώς ή κακώς με όλες τις εισπρακτικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα φαρμακεία δεν παύουν να είναι από τις λίγες επιχειρήσεις που επιζούν. Και σε περιόδους αβεβαιότητας το μέλημά μας ήταν να διατηρήσουμε τους παλιούς πελάτες και να δημιουργήσουμε νέους, οι οποίοι να μας επιλέγουν στοχευμένα.

Αλλωστε τα φαρμακεία εξελίσσονται σε εξειδικευμένα σημεία πώλησης ποικίλου θεραπευτικού προϊοντικού μείγματος και παροχής υπηρεσιών. Σε αντίθεση με τα φαρμακεία του παρελθόντος, που ήταν στοχευμένα καθαρά στα φάρμακα. Ενα φαρμακείο στηρίζεται πλέον σε πολλαπλούς άξονες ανάπτυξης. Πέρα από τον παλαιού τύπου κράχτη της τιμολογιακής πολιτικής επιβάλλεται πλέον μια σειρά πρακτικών που παλαιότερα απλώς απαιτούνταν. Στην ταχύτητα και ποιότητα εξυπηρέτησης, αμεσότητα επικοινωνίας με το κοινό, εξατομικευμένη εξυπηρέτηση, ποιότητα χώρου όπου δεδομένα πλέον ο περαστικός θα αναζητήσει, σε χαλαρό περιβάλλον, συμβουλές για σωματική και ψυχική υγεία.

Η επιλογή του κέντρου της Αθήνας έχει να κάνει με επιλογές ζωής και επιχειρηματικότητας. Για όποιον ζει έστω και για λίγο εδώ, το κέντρο ποτέ δεν πέθανε ούτε θα πεθάνει. Το απαξιώνουν στον βαθμό που το κάνουν, από ανικανότητα, αλλά αυτό επιμένει. Κατά το αρχιτεκτονικό γραφείο GR405 που ανέλαβε την ανακατασκευή «αναλογιστείτε τον πλούτο επιλογής ενοικιαζόμενων χώρων, σε σχέση με τα εμπορικά κεντράκια των προαστίων και τα ισόγεια των πολυκατοικιών. Ευτυχώς που βρέθηκε ένα κτίριο του ’70, μιας εποχής που τα κτίρια στερούνταν κάθε είδους καλλωπισμού. Απλώς υπήρχαν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να απαιτηθούν επεμβάσεις αληθινής ή και ψεύτικης επαναφοράς και όχι διακόσμησης. Η συγκεκριμένη χρονική περίοδος συμπίπτει και με την πτώση της φούσκας των ακινήτων, ώστε να επιτραπεί σοβαρότερη δουλειά σε μεγαλύτερα και αξιολογότερα ακίνητα απ’ ό,τι στις μικρομεσαίες μπουτίκ του παρελθόντος. Το μεγάλο μέγεθος του χώρου, στο κέντρο της πόλης, δίνει τη δυνατότητα σε ορισμένους χώρους να διαπνέονται από οσμές, υφές και χρώματα, ακόμα κι όταν δεν βρίσκεται κανείς στους «παστουρμάδες της Ευριπίδου».

Τα πράγματα, βέβαια, θα δείξουν αν τέτοια βήματα μπορούν σήμερα να επιζήσουν. Μέχρι στιγμής οι πελάτες μας έδειξαν να θέλουν καταστήματα σαν αυτό κοντά τους όχι πριν ή μετά αλλά στη διάρκεια της κρίσης. Η εμπορική ζωή του δρόμου έχει πολλά να πει σχετικά με τη θέληση του κόσμου να χρησιμοποιεί το κέντρο και να βγάλει τη γλώσσα στην κρίση. Κανείς δεν ψωνίζει μόνο και μόνο γιατί χρειάζεται κάτι.

* Η κ. Υπακοή Πινότση είναι φαρμακοποιός και πρόσφατα προχώρησε στη μίσθωση χώρου (φαρμακείου) στο κέντρο της Αθήνας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή