ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Με χορό αληθινούς βετεράνους

ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ. Ξεκίνησε από το Λονδίνο, το 1991, το Aquila Theatre από τον Peter Meineck και από το 1999 εδρεύει στη Νέα Υόρκη. Στις 22, 23 και 24 Ιουλίου η ομάδα του Aquila Theatre έρχεται για πρώτη φορά στην Αθήνα και στην κεντρική σκηνή του Ιδρύματος Μιχ. Κακογιάννη, που πράγματι παρέχει συνθήκες αρχαίου θεάτρου σε κλειστό χώρο, για να παρουσιάσει μια παράσταση βασισμένη στον «Ηρακλή μαινόμενο» του Ευριπίδη. Η παράσταση, που έκανε πρεμιέρα τον περασμένο Μάρτιο στο αμφιθέατρο Bovard του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας στο Λος Αντζελες συνδυάζει την «αλήθεια» του Ευριπίδη και των αρχαίων Ελλήνων με το σήμερα, εφαρμόζοντας σύγχρονες πρακτικές και νέα μέσα.

Ο Peter Meineck, που μετέφρασε το έργο, σε συνεργασία με τη σκηνοθέτιδα της παράστασης Desiree Sanchez αντιπαραβάλλει την τρέλα του πολέμου με την τρέλα του ίδιου του Ηρακλή, χρησιμοποιώντας το έργο που γράφτηκε το 416 π.Χ. για να επισημάνει τόσο τον παραλογισμό και την ωμότητα του πολέμου, διαχρονικά, όσο και τη σκληρή πραγματικότητα των χιλιάδων βετεράνων πολέμου, που όταν επιστρέφουν στη χώρα τους βιώνουν καταστάσεις μετα-τραυματικού στρες.

Ετσι, ο χορός της παράστασης του Aquila Theatre αποτελείται από Αμερικανούς βετεράνους, άνδρες και γυναίκες, που πολέμησαν στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, στο Βιετνάμ, στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν. «Θέσαμε μια σειρά από ερωτήματα βασισμένα στο περιεχόμενο των χορικών του Ηρακλή και ταξιδέψαμε σε όλη τη χώρα κάνοντας συνεντεύξεις με αυτούς τους ανθρώπους, κινηματογραφήσαμε τις απαντήσεις τους και τις προβάλλουμε ως οργανικό μέρος της παράστασης», έλεγε χθες στη συνέντευξη Τύπου ο Peter Meineck. Η παράσταση δίνει ιδιαίτερη σημασία στη χρήση της μάσκας, αφού στο Aquila Theatre θεωρούν ότι η ερμηνεία με μάσκα είναι περισσότερο επιβλητική από μια ρεαλιστική ερμηνεία. Αλλωστε, πριν από την παράσταση της Δευτέρας, 23 Ιουλίου, στις 5 μ.μ. θα υπάρχει ένα workshop στους χώρους του Ιδρύματος Κακογιάννη με τον Peter Meineck με θέμα «Η αλήθεια της μάσκας». Θα εξερευνηθεί ο ρόλος της τραγικής μάσκας σε μια παράσταση, σε συνδυασμό με τις τεχνικές σωματικού θεάτρου του Aquila και την έρευνά του στη νευροεπιστήμη και τη φιλοσοφία.