Πρεμιέρα για την «Τόσκα» στο Ηρώδειο

Πρεμιέρα για την «Τόσκα» στο Ηρώδειο

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για τη Λυρική Σκηνή, η «Τόσκα», η φιλόδοξη, νέα παραγωγή που κάνει πρεμιέρα απόψε στο Ηρώδειο, είναι η κορύφωση μιας σκληρής και παραγωγικής χρονιάς. «Είναι πράγματι μια μεγάλη παραγωγή» λέει ο Μύρων Μιχαηλίδης, καλλιτεχνικός διευθυντής της Λυρικής και μαέστρος, ο οποίος μάλιστα διευθύνει την Ορχήστρα της ΕΛΣ στην «Τόσκα». «Ο διεθνούς ακτινοβολίας σκηνοθέτης Ούγκο Ντε Ανα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα και η εξασφάλιση αυτής της συνεργασίας είναι μία επιτυχία».

Με διεθνές καστ (Ντανιέλα Ντεσί, Καρλ Τάνερ, κ.ά.) αλλά και μία εξίσου καλή δεύτερη διανομή (με τη δημοφιλή Τσέλια Κοστέα ως Τόσκα στις παραστάσεις της 27ης και 29ης Ιουλίου), η «Τόσκα» της Λυρικής είναι μία θερινή φαντασμαγορία, ένα τραγικό, ρομαντικό μελόδραμα του ιταλικού βερισμού, στο οποίο ο Πουτσίνι έβαλε τα πάντα. Κορυφώσεις και διακυμάνσεις συναισθήματος και μερικές από τις πιο γνωστές άριες (Vissi d’ arte) στην ιστορία της όπερας.

Ο Αργεντινός Ούγκο Ντε Ανα, εκτός από τη σκηνοθεσία, υπογράφει και τα σκηνικά και τα κοστούμια. «Εχει εναρμονίσει το σκηνικό του με το Ηρώδειο, διατηρώντας παράλληλα το δικό του, αναγνωρίσιμο ύφος» λέει ο Μύρων Μιχαηλίδης. Ενας τεράστιος Εσταυρωμένος (δημιουργία του γλύπτη Αντώνη Λάριου, βλέπε σελ. 2) δεσπόζει στο σκηνικό και υποβάλλει σε μία συγκεκριμένη συγκινησιακή ατμόσφαιρα. Από προχθές, η αποψινή πρεμιέρα είναι sold out και λίγα μόνο εισιτήρια έμεναν για τις επόμενες παραστάσεις (27, 28, 29/7).

Μεγάλο κοινό

Είναι ενδεικτικό της κοινωνικής διεισδυτικότητας της Λυρικής Σκηνής αλλά και της αντικειμενικά μεγάλης απήχησης που έχει η όπερα στην Ελλάδα. Πέρα από το αριθμητικό μέγεθος, που είναι ικανής τάξεως ώστε να κρατάει όλες σχεδόν τις παραστάσεις γεμάτες, είναι και το ζήτημα του συναισθηματικού συνδέσμου, της πίστης δηλαδή και της αφοσίωσης που επιδεικνύει μία κατηγορία κοινού προς ένα οργανισμό. Η κρίσιμη αυτή μάζα θεατών και ακροατών, απαραίτητη για κάθε θέατρο ή πολιτιστικό οργανισμό που θέλει να σταθεί στα πόδια του, είναι αυτή που μπορεί να ακολουθήσει με ενθουσιασμό στην επιτυχία αλλά και να επιδείξει ανοχή στην αποτυχία. Η «Τόσκα» έρχεται φέτος να υπογραμμίσει ένα μήνα μετά τον «Τροβατόρε», πάλι στο Ηρώδειο, τον υγιή μαξιμαλισμό που πρέπει να συνοδεύει τη φύση κάθε λυρικού θεάτρου. Οπως και την ευγενή φιλοδοξία για προσφορά δημοφιλών παραστάσεων με συνεργάτες και καστ διεθνών προδιαγραφών. Στην περίπτωση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ενδιαφέρον έχει ότι εν μέσω δυσμενέστατων αντικειμενικά συνθηκών, ο οργανισμός έχει διατηρήσει το κοινωνικό του προφίλ, έχει συντηρήσει μία εργασιακή ειρήνη και έχει την άνεση να καλλιεργεί σχέδια για το μέλλον. Για τον διευθυντή, κ. Μύρωνα Μιχαηλίδη, η πολιτική αυτή φαίνεται να είναι μία φυσική διαδικασία εφαρμογής ενός προγράμματος με αρχή, μέση και στόχο, καθώς το πέρασμά του στο παρελθόν από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης είχε αντίστοιχη επίδραση. Αν σκεφτεί κανείς ότι η Λυρική φέτος, με μεγάλη πυκνότητα, βούτηξε στα βαθιά, με όποιο κόστος, επιχειρώντας όχι μόνο το άνοιγμα στο κοινό αλλά και τη διασπορά της παρουσίας της σε απρόσμενα μέρη, αφήνει πολλά να εννοηθούν για τις δυνατότητες της κοινωνικής υποδοχής της.

Απόψε, η πρεμιέρα της «Τόσκα» με 5.000 θεατές, θα μας θυμίσει την καλή ζωή της Αθήνας, που επιζεί ως διάθεση και ως αντίδωρο. Πλήθος είναι οι άξιοι συντελεστές της παραγωγής. Δείτε όλα τα ονόματα στο www.nationalopera.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή