Αριστοτεχνικός συνδυασμός μελοδράματος και φιλμ νουάρ

Αριστοτεχνικός συνδυασμός μελοδράματος και φιλμ νουάρ

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νιαγάρας ****

ΕΡΩΤΙΚΟ ΝΟΥΑΡ

Σκηνοθεσία: Χένρι Χάθαγουεϊ

Ερμηνείες: Μέριλιν Μονρόε, Τζόζεφ Κότεν, Τζιν Πίτερς, Κέισι Ανταμς.

ΚΡΙΤΙΚΗ. Ο «Νιαγάρας», που η επαναπροβολή του συμπίπτει με τα πενήντα χρόνια από τον θάνατο της πρωταγωνίστριάς του, της Μέριλιν Μονρόε, είναι μια παραγνωρισμένη ταινία του κλασικού Χόλιγουντ. Πρόκειται για αριστοτεχνικό συγκερασμό του μελοδράματος και του φιλμ νουάρ από τον Χένρι Χάθαγουεϊ, έναν σκηνοθέτη με επιτυχημένη θητεία στο γουέστερν. Η Μέριλιν, χυμώδης και εκρηκτική στον πρώτο μεγάλο ρόλο της καριέρας της, παίζει τη Ρόουζ, μια μοιραία ξανθιά που σχεδιάζει το τελειωτικό χτύπημα στον άντρα της χωρίς να της περνάει από το μυαλό ότι αυτός θα έχει την τελευταία λέξη σε αυτό το θανάσιμο παιχνίδι. Απέναντί της βρίσκεται ο Τζόζεφ Κότεν στον ρόλο του Τζορτζ, ενός βετεράνου της Κορέας που έχει παρασυρθεί από το καταστροφικό του πάθος για αυτήν. «Μην αφήσεις τα αισθήματά σου να γίνουν σαν τους καταρράκτες», συμβουλεύει ο Τζορτζ μια άλλη γυναίκα, τη μελαχρινή και ολίγον σεμνότυφη Πόλι που παρομοιάζει τον εαυτό της σαν «κούτσουρο που παραμένει πάντα γαλήνιο στο νερό».

Ο «Νιαγάρας» έχει υποδειγματική δομή χάρη στο σενάριο του Τσαρλς Μπράκετ (είναι και ο παραγωγός της ταινίας) και στη σκηνοθεσία του Χάθαγουεϊ που εκμεταλλεύεται στο έπακρο το φυσικό τοπίο: την επιβλητική εικόνα και τη διαρκή βουή των καταρρακτών του Νιαγάρα. Η ιστορία αρχίζει με τον ερχομό ενός ευτυχισμένου ζευγαριού Αμερικανών στους καταρράκτες, της Πόλι και του Ρέι Κάτλερ που κάνουν ετεροχρονισμένα τον μήνα του μέλιτος. Το δωμάτιο του μοτέλ στο όποιο έχουν κάνει κράτηση όμως είναι ακόμη γεμάτο. Οι ένοικοί του, η Ρόουζ και Τζορτζ Λούμις που πρόσφατα πήρε εξιτήριο από ψυχιατρική κλινική, ζητούν από τους Κάτλερ λίγη υπομονή μέχρι να νιώσει καλύτερα ο Τζορτζ. Την επομένη, η Πόλυ ανακαλύπτει πως η Ρόουζ έχει εραστή. Οι καταραμένοι εραστές θα σχεδιάσουν τη δολοφονία του Τζορτζ, αυτός όμως θα τους εκπλήξει δυσάρεστα.

Τέσσερις πρεμιέρες συμπληρώνουν το μενού της κινηματογραφικής εβδομάδας. Το «Αντρες εναντίον γυναικών» (**) έρχεται από την Ιταλία με τις περγαμηνές της εισπρακτικής επιτυχίας. Είναι μια κωμωδία του Φάουστο Μπρίτσι που δεν της λείπουν οι δραματικοί τόνοι, η υπερβολή και η φλυαρία. Θέμα της είναι ο έρωτας, ο γάμος, η ανικανοποίητη σεξουαλική επιθυμία αλλά και το άγχος που προκαλούν ο χρόνος και η συνήθεια. Τέσσερις παράλληλες ιστορίες συνθέτουν ένα μωσαϊκό. Στην πρώτη ένας παντρεμένος σκέφτεται σοβαρά την απιστία. Στη δεύτερη, ένας δον ζουάν δείχνει ενδιαφέρον για μια γειτόνισσά του με οικολογικές ανησυχίες. Στην τρίτη, ένας άντρας και μια γυναίκα ερωτεύονται το ίδιο πρόσωπο. Στην τελευταία ιστορία μια ώριμη γυναίκα σκέφτεται τον πλαστικό χειρουργό.

Στο «Χάρηκα που σε γνώρισα» ο Στιβ Κάρελ και η Κίρα Νάιτλι ζουν μια περιπέτεια αποκαλυπτική για τη ζωή τους λίγο πριν από το τέλος του κόσμου. Η καταστροφολογία χρησιμοποιείται σαν πλαίσιο μιας δραματικής κομεντί.

Προβάλλονται επίσης η γαλλική περιπέτεια «Ειδικές δυνάμεις» και η κομεντί του Λόρενς Κάστναν «Ατίθαση συντροφιά».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή