Το Φεστιβάλ Αθηνών άντεξε σε περικοπές και κρίση

Το Φεστιβάλ Αθηνών άντεξε σε περικοπές και κρίση

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ. Ηταν εμφανώς μια δύσκολη χρονιά για το Φεστιβάλ Αθηνών, που ξεκίνησε το φετινό πρόγραμμα με πολλές περικοπές (τόσο σε χώρους όσο και σε διάρκεια) και περιμένοντας να εισπράξει 1,5 εκατ. από τον προϋπολογισμό του 2011 (ένα ποσόν εισπράχθηκε αρχές Ιουνίου). Χθες δόθηκε στη δημοσιότητα ο απολογισμός της σεζόν που μόλις τελείωσε, «που σφραγίζεται απολύτως από τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης αλλά κυρίως της κρίσης αξιών». Και παρά το ότι δηλώνονται οι περιορισμοί, σε γενικές γραμμές -και συγκρίνοντας με τα στοιχεία του 2010 που ήταν μια πολύ καλή χρονιά- μπορούμε να πούμε ότι το Φεστιβάλ Αθηνών άντεξε. Με κραδασμούς, με μειωμένα εισιτήρια, άρα και έσοδα, αλλά άντεξε. Και δαπανώντας ελάχιστα χρήματα στη διαφήμιση, από τον έτσι κι αλλιώς μειωμένο προϋπολογισμό του.

Ετσι, τις 118 φετινές παραστάσεις παρακολούθησαν συνολικά 132 χιλ. θεατές (το αντίστοιχο νούμερο το 2010 ήταν 170 χιλ. θεατές). Βεβαίως μόνο οι 56 από αυτές τις παραστάσεις είχαν πληρότητα πάνω από 80% (οι 26 από τις οποίες άγγιξαν το 100%, όπως το Canto General στο Ηρώδειο ή οι δύο από τις τέσσερις παραστάσεις της όπερας «Τροβατόρε» της Λυρικής, πάλι στο Ηρώδειο), ενώ το κοινό προτίμησε περισσότερο τις παραστάσεις στην Πειραιώς 260 απ’ ό, τι τις εκδηλώσεις στο Ηρώδειο ή την Επίδαυρο, που είχαν μεγάλη μείωση (υπήρχαν παραστάσεις στο Ηρώδειο που έκαναν μόλις 1.800 εισιτήρια, όπως η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης). Οσο για τις εισπράξεις από τα εισιτήρια, ανήλθαν φέτος σε 2.325.000 ευρώ (έναντι 4,5 εκατ. ευρώ το 2010). Ετσι, οι χώροι της Πειραιώς που προσείλκυσαν περισσότερο το νεανικό κοινό, παρότι είχαν μεγάλη πληρότητα σε πολλές από τις παραστάσεις, δεν στάθηκαν ικανές να καλύψουν τα πολλά κενά των μεγάλων χώρων της Επιδαύρου και του Ηρωδείου, για τους οποίους ίσως θα έπρεπε να ακολουθηθεί μια άλλη πολιτική την ερχόμενη χρονιά. Και σε επίπεδο προγράμματος και σε επίπεδο τιμών. Μερικά πιο εξειδικευμένα στοιχεία τώρα: δύο παραστάσεις έκαναν παγκόσμια πρώτη στο Φεστιβάλ: η «Πρώτη Υλη» του Δημήτρη Παπαϊωάννου και «Η μπαλάντα του γέρου ναυτικού» με τη Φιόνα Σο στη Μικρή Επίδαυρο. Δίνοντας έμφαση στους Ελληνες δημιουργούς το Φεστιβάλ Αθηνών παρουσίασε συνολικά 25 θεατρικές παραγωγές, από τις οποίες οι 19 ήταν ελληνικές. Σχεδόν όλες, έδωσαν έμφαση στη συνομιλία του θεάτρου με τις νέες τεχνολογίες, τον κινηματογράφο και τις εικαστικές τέχνες. Ποιες ήταν οι παραστάσεις που προκάλεσαν έντονες συζητήσεις ανάμεσα στους θεατές και τους κριτικούς; Οχι και λίγες: «Δον Κιχώτης» της Ομάδα Blitz, «Insenso» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού, «Αθανάσιος Διάκος – Η επιστροφή» της Λένας Κιτσοπούλου, «DE KOE -Βρίζοντας το κοινό» και «Golgota Ρicnic».

Ο χορός φιλοξένησε φέτος μόνο εννέα παραστάσεις, ενώ οι συναυλίες έφτασαν τον αριθμό 13 (4 συμφωνική μουσική, 3 όπερα, μία οπερέτα, μία ρεμπέτικο, μία ελληνική παραδοσιακή μουσική, μία Ελληνες τραγουδοποιοί, και μία μελοποιημένη ποίηση).

Τίτλοι τέλους;

Ο χθεσινός απολογισμός ήταν το επίσημο κλείσιμο της θητείας του Γιώργου Λούκου, σ’ έναν θεσμό που ανανέωσε εκ βάθρων και του έδωσε δυναμική και λάμψη. Η θητεία του έληξε τις προηγούμενες μέρες. Πλέον, αναμένονται οι κινήσεις και οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή