Τα «Δίφυλλα της Αίγινας», μικρά έργα που θυμίζουν ανοιχτά βιβλία

Τα «Δίφυλλα της Αίγινας», μικρά έργα που θυμίζουν ανοιχτά βιβλία

1' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ. «Τα «Δίφυλλα της Αίγινας» αφηγούνται ιστορίες για την Αίγινα που σπανίως λέγονται». Γνωρίζοντας την αγάπη του Ανδρέα Γεωργιάδη στην εξιστόρηση, την υπαινικτική, τη μύχια, την απόκρυφη, ετοιμάζομαι για μια εμπειρία συγκινησιακού βάρους. Η νέα του έκθεση, με τοπία από την Αίγινα, που παρουσιάζεται αυτήν την περίοδο στη νησί («Εγινα-Αίγινα», έως 2/9), είναι κάτι πέρα από μία έκθεση τοπιογραφίας με ακουαρέλες και μελάνια. Οπως σε κάθε του εικαστική περιπέτεια, ο Ανδρέας Γεωργιάδης αφαιρεί στρώματα «λίπους» που έχουν επικαθήσει σε έναν τόπο και πηγαίνει βαθιά. Είναι μια ιχνηλασία με κομμάτια, όπως λέει ο ίδιος, της προσωπικής του μυθολογίας.

«Επέλεξα να χρησιμοποιήσω υλικά του νερού, ακουαρέλες και μελάνια σε χαρτί, που με τη διαρκή τους χρήση έχουν πλουτίσει πολύ το εικαστικό μου λεξιλόγιο», εξηγεί. «Το υγρό στοιχείο μού προσφέρει εκείνη ακριβώς τη διαφάνεια που με βοηθά να αποτυπώσω το τοπίο της Αίγινας, έτσι όπως λούζεται κυριολεκτικά στο ολόλευκο, μεταφυσικό σχεδόν, φως, εξαϋλώνοντας κάθε χρώμα και δημιουργώντας έναν εξαιρετικά ελαφρύ ουρανό. Είναι το χαμένο αττικό φως που παραμένει αλώβητο στο νησί αυτό».

Εξαϋλωμένη και μετεωριζόμενη σε έναν ορίζοντα με ασαφή όρια, η Αίγινα του Ανδρέα Γεωργιάδη αναδύεται ως ένας τόπος σχεδόν άχρονος αλλά με έντονη τη σημασία της αποστολής του. Ο Ανδρέας Γεωργιάδης αποτραβιέται από την προκυμαία και πάει μέσα στην ενδοχώρα. «Εγκαταλελειμμένα χωριά, απομακρυσμένα οροπέδια, απάτητα λιβάδια, δύσβατες πλαγιές, ερείπια αρχαίων ναών και εσωτερικά παρατημένων εκκλησιών, αλλά και πολλοί δρόμοι που συνδέουν όλους αυτούς τους προορισμούς», όπως περιγράφει ο ίδιος, συνθέτουν έναν χάρτη εσωτερικής περιπλάνησης.

Οι «μύθοι» του νησιού

«Από την άλλη πλευρά, θέλησα να μιλήσω με τη ζωγραφική μου για τους «μύθους» του νησιού, μια σειρά από σημεία-κλειδιά που ξεδιπλώνουν την ιστορία της Αίγινας, αλλά και τελικά όλης της Ελλάδας. Η περιήγηση ξεκινά από την προϊστορική Αίγινα με τους πρώτους κατοίκους της, το Ελλάνιο Ορος, τα αρχαία λατομεία, προχωράει στην Αφαία, την παλαιά εβραϊκή συναγωγή του 300 μ.Χ., συνεχίζει στη μεσαιωνική Παλαιοχώρα, τον Ελαιώνα που μετρά περισσότερους από οκτώ αιώνες ζωής και φτάνει στη νεότερη Αίγινα του Καποδίστρια, του Καζαντζάκη, του Ροδάκη, του Σεφέρη και του Μόραλη».

* Αίθουσα Τέχνης «Εγινα-Αίγινα». Αίγινα, έως 2 Σεπτεμβρίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή