Ξωτικά και…νοσηρές τέρψεις

Ξωτικά και…νοσηρές τέρψεις

1' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δύο παρεμφερείς εκδηλώσεις μπαρόκ μουσικής πραγματοποιήθηκαν στον Παρνασσό στις 22 Δεκεμβρίου και στο φουαγιέ του Παλλάς στις 30 του ίδιου μήνα. Εμπνευστής τους υπήρξε ο τσεμπαλίστας Μάρκελλος Χρυσικόπουλος, ένας από τους πιο δραστήριους και εφευρετικούς υποστηρικτές του μπαρόκ στη χώρα μας.

Στον Παρνασσό, μαζί με τον φλαουτίστα Δημήτρη Κούντουρα και τον τσελίστα Ιάσoνα Ιωάννου, ο Χρυσικόπουλος επρόκειτο να συνοδεύσει τον γνωστό Βρετανό κόντρα τενόρο Μάικλ Τσανς σε πρόγραμμα με έργα αγγλικού μπαρόκ. Καθώς ο τραγουδιστής αρρώστησε την τελευταία στιγμή και δεν υπήρχε δυνατότητα αντικατάστασής του, το πρόγραμμα τροποποιήθηκε: Ανάμεσα σε έργα ενόργανης μουσικής των Πέρσελ, Χέντελ, αλλά και του Πόρπορα, ο Τσανς προσφέρθηκε να απαγγείλει στίχους του Σαίξπηρ, του Τζον Ντο, όπως και του Τζον Ντράιντεν.

Η απαγγελία ήταν επίσης βασικό στοιχείο της βραδιάς στο Παλλάς: Καθώς, όμως είχε εξ αρχής σχεδιαστεί, η ισορροπία υπήρξε καλύτερη. Τα αποσπάσματα από τις «Αναμνήσεις» του αβά ντε Σουαζί και από τη «Ζιστίν» του Ντε Σαντ απέδωσε ο Αντώνης Καφετζόπουλος, υπαινικτικός μάλλον παρά άμεσος και, πάντως, σε καμία περίπτωση υπερθεματίζοντας. Αυτή τη φορά ο Χρυσικόπουλος, μόνος, συνόδευσε τη μεσόφωνο Θεοδώρα Μπάκα σε αποσπάσματα γαλλικού μπαρόκ και συγκεκριμένα αποσπάσματα από τα «Αναγνώσματα του σκότους» των Κουπρέν, Σαρπαντιέ και Ντε Λαλάντ, δηλαδή σε μουσική για τη Μεγάλη Εβδομάδα. Ακολούθησε διάλεξη του Δημήτρη Γκινοστάτη, εντεταλμένου λέκτορα φιλοσοφίας και αισθητικής, με θέμα «Νοσηρές τέρψεις: Χριστιανική πίστη και διαστροφή».

Στόχος και στις δύο συναυλίες ήταν η δημιουργία συγκεκριμένης ατμόσφαιρας, παραμυθένια σαιξπηρικής κατά την πρώτη συναυλία, ηδονικά αμαρτωλής κατά τη δεύτερη. Στον Παρνασσό ήταν ο Τσανς ως ξωτικό εκείνος ο οποίος με την άκρως βρετανική, άκρως θεατρική απαγγελία του προσδιόρισε το στίγμα της βραδιάς. Στο Παλλάς το πέτυχε η μουσική, ο Χρυσικόπουλος στο τσέμπαλο και η θερμή φωνή της Θεοδώρας Μπάκα, η οποία ερμήνευσε με φαντασία και μουσικότητα τα αποσπάσματα. Παρά τη συναφή διάθεση των κομματιών, οι δυο τους επιτύγχαναν την εναλλαγή χάρη στις λεπτομέρειες της έκφρασης.

Η συγκεκριμένη εκδήλωση εντασσόταν στον κύκλο μουσικής δωματίου με τίτλο «Από το μπαρόκ στον 21ο αιώνα», ο οποίος πραγματοποιείται στο φουαγιέ του Παλλάς από τις 4 Νοεμβρίου και συνεχίζεται.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή